• Ik heb jullie hulp nodig. Voor school heb ik voorbeelden nodig waarin Harry zichzelf onzelfzuchtig gedroeg, dus waar hij anderen voor zichzelf plaatste (door bijvoorbeeld stiekem naar Voldie te gaan om zich over te geven, voordat mensen hem tegen konden houden)
    Hebben jullie enig idee?

    Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de taak:

    Ik moet een personage zoeken dat zich cross-situationeel consistent gedraagt en het kenmerk van Harry dat altijd terugkomt, is onzelfzuchtigheid

    Alvast heel erg bedankt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zijn leven riskeren om Sirius te helpen.
    Het opnemen tegen de Basilisk om Ginny te redden.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Wanneer hij cedric vertelt dat de eerste opdracht bestaat uit draken. (HP4)
    De strijders van perkamentus, dat is vrij onzelfzuchtig, toch? (HP5)
    En vervolgens naar het Ministry ging zomaar omdat meneer Wemel in de problemen kon zijn. (HP5).
    Als hij Draco en zijn vriendjes red in de kamer van de hoge nood (HP7)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Wanneer hij cedric vertelt dat de eerste opdracht bestaat uit draken. (HP4)
    De strijders van perkamentus, dat is vrij onzelfzuchtig, toch? (HP5)
    En vervolgens naar het Ministry ging zomaar omdat meneer Wemel in de problemen kon zijn. (HP5).
    Als hij Draco en zijn vriendjes red in de kamer van de hoge nood (HP7)


    Was dat niet Sirius?:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Toen hij de Geheime Kamer in ging om Ginny te redden.
    Toen hij Carlo's op zijn vraag terug meenam naar Zweinstein.
    Toen hij Dirks leven redde bij die Dementors.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toen hij zichzelf opofferde om dood te gaan, omdat hij een gruzielement was, zodat ze Voldemort konden verslaan


    i wanna die with you once or twice.

    Schouwer schreef:
    (...)

    Was dat niet Sirius?:'D


    Ik was niet zeker, maar is het niet dat hij een visioen heeft dat meneer Wemel wordt aangevallen? Want die heeft hij ook zo gered.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Al zijn snoep delen zonder ooit iets voor terug te vragen met Ron terwijl ze elkaar nog bijna niet kenden! Of telt die niet?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het hele steen der wijzen gedoe.
    Dat hij zijn laatste beetje Felix fortunatis aan Ginny, Hermelien en Ron gaf terwijl hij zelf op pad ging met Perkamentus om een gruzielement te vinden.
    Dat hij Carlo persé de vuurbeker wou laten pakken.

    Idk, het meeste is al gezegd.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Harry is alleen maar onzelfzuchtig, overal.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Harry is alleen maar onzelfzuchtig, overal.


    Neh, niet echt, toch? :'D Toen hij stikjaloers was op Daan, bijvoorbeeld.

    En oh ja, toen hij en Ron Hermelien gingen redden uit de toiletten in de Steen de Wijzen. Vond ik vrij onzelfzuchtig, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tabai schreef:
    Al zijn snoep delen zonder ooit iets voor terug te vragen met Ron terwijl ze elkaar nog bijna niet kenden! Of telt die niet?


    Jep, telt ook (:

    Dankjewel allemaal, jullie zijn schatjes :3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik was niet zeker, maar is het niet dat hij een visioen heeft dat meneer Wemel wordt aangevallen? Want die heeft hij ook zo gered.


    Ohh, nu snap ik wat je bedoeld. Maar toen ging hij niet naar het ministerie. Hij bracht Perkamentus op de hoogte van wat er gebeurt was en bracht zo de bal aan het rollen.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Toen hij twee deelnemers uit het meer redden ipv 1 en daardoor bijna verdronk in harry potter en de vuurbeker


    You were born original, don't die as a copy.

    De begrafenis van Aragog bijwonen? Om Hagrid een plezier te doen? Wacht, nee, dat ging om het lospeuteren van die herinneringen. Om meer te weten te komen over Voldemort, om de wereld te redden.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Pff.. Dat is Harry in zoveel eigenlijk wel..

    Deel 5, waarin hij niet wilde dat DA mee gingen naar de ministry of magic, hij wilde de anderen niet schaadde. En dit deed hij in deel 6 ook weer, toen hij besloot de horocruxen alleen te gaan halen (maar ron en hermione hem dit natuurlijk lekker verboden haha)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.