• Gutentag Leute!

    Goed, ik ben een regelrecht ramp wanneer het op Duits aankomt, maar nu moeten we dus de legendarische presentatie over ons huisdier houden tijden mijn favoriet vak. Allemaal heel interessant en zo, maar ik heb 'm dus net geschreven en ik wou vragen of iemand die even vlug zou willen nakijken? Kwestie van niet teveel fouten te hebben, die er nu zeker instaan. :'D Hoe dan ook, betreffende die opsomming van eigenschappen: we moesten vijf kenmerken geven en op z'n minst één sterk en één zwak vervoegd adjectief. Ook moesten we even verder in de tekst zowel denn als weil gebruiken.

    Goed, alvast bedankt voor jullie hulp!

    Liebe Mitschüler und Mitschülerinnen

    In meiner Präsentation geht es um meine Katze - und meine Katze ist das einige Haustier das ich habe. Der Name meiner Katze ist Titus. Sein Name kommt aus einer der römischer Kaiser - Titus Andronicus. Er ist vierzehn Jahre alt.
    Titus hat einen langen Schwanz und er ist eine dicke Katze, aber er ist eine sehr liebe Katze. Sein Fell is schwarz, aber er hat weißen Pfoten. Grüne Augen sind auch einer der seiner Merkmale.
    Titus wohnt im Haus und draußen. Wenn er heraus wöllt, kann das. Auch schlafen tut er im Haus und draußen. Sein favoriten Getränk ist Milch, aber er trinkt auch Wasser.

    Ich mag meine Haustier, denn er ist sehr lieb. Auch mag ich Titus, weil er ist guter Gesellschaft. Auch kenn ich er schon sehr lang, also sind wir BFF’s geworden. [Kwestie van nog iets van luchtigheid te stoppen in superinteressante presentatie. Ik meen dat laatste niet echt, really. :’D Het klinkt gewoon raar, haha.]

    Damit bin ich am Ende meiner Präsentation gekommen. Ich danke Ihnen für Ihre Aufmerksamkeit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind Duits zo een leuke taal. Jammer genoeg heb ik het momenteel 1 uur in de week, sinds vorige september. Dus helpen kan ik niet.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Is het niet 'meine' Präsentation? Aangezien het gewoon onderwerp is -> is het gewoon 'meine' volgens mij. ('Der Name meiner Katze' is wel weer goed) 'Sein Name' zou ik veranderen door 'Er Name'. Ik zou ook BFF's veranderen voor sehr gute Freunde of gut befreundet sein oid.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 19:38 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Is het niet 'meine' Präsentation? Aangezien het gewoon onderwerp is -> is het gewoon 'meine' volgens mij. ('Der Name meiner Katze' is wel weer goed) 'Sein Name' zou ik veranderen door 'Er Name'. Ik zou ook BFF's veranderen voor sehr gute Freunde of gut befreundet sein oid.


    Die meiner Präsentation stond letterlijk zo in mijn boek ("hoe een presentatie te beginnen"), dus ik denk dat gewoon te laten staan. Maar het is toch de presentatie van mij? Dus genitief? Maar heel erg bedankt, ik zal de rest aanpassen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Die meiner Präsentation stond letterlijk zo in mijn boek ("hoe een presentatie te beginnen"), dus ik denk dat gewoon te laten staan. Maar het is toch de presentatie van mij? Dus genitief? Maar heel erg bedankt, ik zal de rest aanpassen!

    Technisch gezien dativus, aangezien er in voor staat :'D Maar dat heeft toch dezelfde uitgang als genitivus in dit geval, dus meiner Präsentation klopt prima ^^
    Ik zal er zo nog even naar kijken!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Liebe Mitschüler und Mitschülerinnen

    In meiner Präsentation geht es um meine Katze - und meine Katze ist das einige Haustier das ich habe. Der Name meiner Katze ist Titus. Sein Name kommt aus (lijkt me niet lekker lopen, maar weet niet snel een alternatief) einer der römischen Kaiser - Titus Andronicus. Er ist vierzehn Jahre alt.
    Titus hat einen langen Schwanz und er ist eine dicke Katze, aber er ist eine sehr liebe Katze. Sein Fell ist schwarz, aber er hat weißen Pfoten. Grüne Augen sind auch einer der seinen Merkmale.
    Titus wohnt im Haus und draußen. Wenn er heraus wölltill, kann das. Auch schlafen tut er im Haus und draußen. Sein favorites Getränk ist Milch, aber er trinkt auch Wasser.

    Ich mag meine Haustier, denn er ist sehr lieb. Auch mag ich Titus, weil er ist guter Gesellschaft ist. Auch kenne ich er ihn schon sehr lang, also sind wir BFF’s geworden. [Kwestie van nog iets van luchtigheid te stoppen in superinteressante presentatie. Ik meen dat laatste niet echt, really. :’D Het klinkt gewoon raar, haha.]

    Damit bin ich am Ende meiner Präsentation gekommen. Ich danke Ihnen für Ihre Aufmerksamkeit.


    Verder is het af en toe best hakkelig en nietszeggend, maar dat is meer een algemene opmerking. Ik weet ook niet precies hoe het vloeiender kan :'D
    Ik sta niet in voor eventuele fouten die erin zijn blijven zitten.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Je bent een schat! c: Super, super, super hard bedankt! En dat weet ik, haha, mijn Duits is echt een ramp en het niveau hier op school trekt ook op geen kl.:'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Not sure maar is schwanz niet ook een Duits woord voor penis? Ik neem aan dat je staart bedoelt maar indien mogelijk zou ik een ander woord zoeken, haha.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bigsleep schreef:
    Not sure maar is schwanz niet ook een Duits woord voor penis? Ik neem aan dat je staart bedoelt maar indien mogelijk zou ik een ander woord zoeken, haha.


    Ik denk het wel, ja, maar in ons boek staat er ook staart. Of ik zoek gewoon een ander kenmerk. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ooh, morgen heb ik ook een spreektest duits. Vreselijk. :c


    I wanna be a wizard!

    Liebe Mitschüler und Mitschülerinnen

    In meiner Präsentation geht es um meine Katze - und meine Katze ist das einzige Haustier das ich habe. Der Name meiner Katze ist Titus. Sein Name kommt von einen der römischen Kaiser - Titus Andronicus. Er ist vierzehn Jahre alt.
    Titus hat einen langen Schwanz und er ist eine dicke Katze, aber er ist eine sehr liebe Katze. Sein Fell ist schwarz, aber er hat weißen Pfoten. Grüne Augen sind auch einer der seiner Merkmale.
    Titus wohnt im Haus und draußen. Wenn er heraus möchte, kann das. Auch schlafen tut er im Haus und draußen. Sein favorites Getränk ist Milch, aber er trinkt auch Wasser.

    Ich mag meine Haustier, denn es ist sehr lieb. Auch mag ich Titus weil er ist guter Gesellschaft ist. Auch kenne ich ihn schon sehr lange, also sind wir BFF’s geworden. [Kwestie van nog iets van luchtigheid te stoppen in superinteressante presentatie. Ik meen dat laatste niet echt, really. :’D Het klinkt gewoon raar, haha.]

    Damit bin ich am Ende meiner Präsentation gekommen. Ich danke euch für eure Aufmerksamkeit.


    > einige = enkele (einige Tiere = enkele dieren), einzige = enige
    > In het Duits klinkt het erg raar om naar "mein Haustier" terug te verwijzen met "er", want dat klinkt echt alsof het om een persoon moet gaan, in ieder geval in deze zin. Ik heb er daarom "es" van gemaakt.
    > Die komma na "Auch mag ich Titus" deed het klinken alsof je het over een nieuw persoon/dier had, dus niet hetzelfde huisdier als waarvan je net zei dat hij heel lief was. Laat daar geen al te lange pauze vallen als je het uitspreekt. :p
    > Ik heb bij die laatste regel de meervoudsvorm van u veranderd in gewoon "jullie", want aan het begin begroet je je medeleerlingen, en die zou je niet met u aanspreken.
    > Je zou eventueel "aber er ist eine sehr liebe Katze" kunnen vervangen door iets in de trant van "aber er is wohl/auch sehr lieb", want het is dubbelop om twee keer in één zin te zeggen dat hij een kat is. Dan klinkt het alsof je iets verbergt. (krul)

    Ik geef geen garantie dat alles nu honderd procent klopt, maar voor een korte presentatie op school moet het zo prima zijn. Succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bigsleep schreef:
    Not sure maar is schwanz niet ook een Duits woord voor penis? Ik neem aan dat je staart bedoelt maar indien mogelijk zou ik een ander woord zoeken, haha.


    True, maar dat is niet de hoofdbetekenis. Niemand zal je raar aankijken als je het gewoon als staart gebruikt, net zoals niemand een Nederlander automatisch vreemde blikken toewerpt als hij iets zegt over ballen. Context is alles. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Liebe Mitschüler und Mitschülerinnen

    In meiner Präsentation geht es um meine Katze - und meine Katze ist das einzige Haustier das ich habe. Der Name meiner Katze ist Titus. Sein Name kommt von einen der römischen Kaiser - Titus Andronicus. Er ist vierzehn Jahre alt.
    Titus hat einen langen Schwanz und er ist eine dicke Katze, aber er ist eine sehr liebe Katze. Sein Fell ist schwarz, aber er hat weißen Pfoten. Grüne Augen sind auch einer der seiner Merkmale.
    Titus wohnt im Haus und draußen. Wenn er heraus möchte, kann das. Auch schlafen tut er im Haus und draußen. Sein favorites Getränk ist Milch, aber er trinkt auch Wasser.

    Ich mag meine Haustier, denn es ist sehr lieb. Auch mag ich Titus weil er ist guter Gesellschaft ist. Auch kenne ich ihn schon sehr lange, also sind wir BFF’s geworden. [Kwestie van nog iets van luchtigheid te stoppen in superinteressante presentatie. Ik meen dat laatste niet echt, really. :’D Het klinkt gewoon raar, haha.]

    Damit bin ich am Ende meiner Präsentation gekommen. Ich danke euch für eure Aufmerksamkeit.


    > einige = enkele (einige Tiere = enkele dieren), einzige = enige
    > In het Duits klinkt het erg raar om naar "mein Haustier" terug te verwijzen met "er", want dat klinkt echt alsof het om een persoon moet gaan, in ieder geval in deze zin. Ik heb er daarom "es" van gemaakt.
    > Die komma na "Auch mag ich Titus" deed het klinken alsof je het over een nieuw persoon/dier had, dus niet hetzelfde huisdier als waarvan je net zei dat hij heel lief was. Laat daar geen al te lange pauze vallen als je het uitspreekt. :p
    > Ik heb bij die laatste regel de meervoudsvorm van u veranderd in gewoon "jullie", want aan het begin begroet je je medeleerlingen, en die zou je niet met u aanspreken.
    > Je zou eventueel "aber er ist eine sehr liebe Katze" kunnen vervangen door iets in de trant van "aber er is wohl/auch sehr lieb", want het is dubbelop om twee keer in één zin te zeggen dat hij een kat is. Dan klinkt het alsof je iets verbergt. (krul)

    Ik geef geen garantie dat alles nu honderd procent klopt, maar voor een korte presentatie op school moet het zo prima zijn. Succes! ^^


    Super, super bedankt! c: Je bent een schat. :3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried