• Okay. Well..

    Allereerst; ik zit bij een opleidingsinstituut die samenwerkt met het UWV. Dat instituut biedt de mogelijkheid om een opleiding te volgen met extra ondersteuning, het instituut regelt stages en helpt jou uiteindelijk naar een baan. Dus, ja, eh, dat.

    Nu hebben ze me aan een stage geholpen met uitzicht op een baan. Alles leuk en aardig, maar nu besluiten ze even om op een van mijn stagedagen een training te plaatsen die mijn kansen op het vinden/krijgen van een baan moeten vergroten. Met andere woorden; ik moet mijn uitzicht op een baan riskeren om een training te volgen die mijn kansen op het vinden/krijgen van een baan vergroot. Ehh. Ehh.. Ehhhh... Help? Ben ik nou zo autistisch, of klinkt dat het echt enorm onlogisch en dom?


    26 - 02 - '16

    Is het serieus een verplichte training? Kan je niet een mail sturen naar het UWV dat het even totaal onlogisch bij elkaar geraapt is?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Is het serieus een verplichte training? Kan je niet een mail sturen naar het UWV dat het even totaal onlogisch bij elkaar geraapt is?


    Yup. Ze sturen een uitnodiging waar vervolgens onder vermeld staat dat het niet vrijblijvend is, ofwel verplicht. Ik ga ze morgen maar bellen en als zij niet met een oplossing komen ga ik naar het UWV


    26 - 02 - '16

    Ik zou ze inderdaad bellen. En misschien overleggen bij je stage?


    The truth is out there.

    Maarre.. het gaat om één stagedag? Kun je dan niet gewoon die dag vrij nemen? Ik denk niet dat je stageadres moeilijk doet als je één dag naar die UWV training gaat.

    [ bericht aangepast op 14 april 2016 - 8:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap het wel, het is gewoon voor het geval dat de stage je toch niet wil.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Kun je niet met je stageplaats regelen dat je de gemiste uren op een andere dag inhaalt? Of dat je volgende week elke dag een uurtje langer werkt? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb het wel eens met school. Als je het gewoon uitlegt en daarna afspreekt of het in te halen of zo te laten. Ze zullen het.moeten begrijpen. Als iij ziek bent kun je toch ook niet komen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    What the actual fuck?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hag schreef:
    Ik zou ze inderdaad bellen. En misschien overleggen bij je stage?


    Ik heb zonet geprobeerd te bellen. De vrouw die de brief had gestuurd, alles had behandeld en dergelijke, was afwezig. De anderen die er over gingen waren in gesprek en tegen de tijd dat ik op stage ben, zijn ze weer bereikbaar. Ik ga dus mijn brief meenemen naar stage en hopen dat ik daar even mag bellen.

    HANAYA schreef:
    Maarre.. het gaat om één stagedag? Kun je dan niet gewoon die dag vrij nemen? Ik denk niet dat je stageadres moeilijk doet als je één dag naar die UWV training gaat.


    Het gaat om één stagedag per week, zes weken lang. Voor hen is het dus lastig met plannen enzo. Donderdag is gewoon een belangrijke dag voor hen, omdat het een van de drukkere dagen is. Op de maandag, de dag dat ik nu nog vrij ben, is er gewoon niets te doen. Dan staat er maar één iemand. Op de dagen dat het drukker is en ze mij dus echt nodig hebben, ben ik minder flexibel inzetbaar, doordat mijn opleidingsinstituut al die shizzle heeft ingeplant.

    Scribe schreef:
    Ik snap het wel, het is gewoon voor het geval dat de stage je toch niet wil.


    Well, nee. Die vlieger gaat niet op. Ze hebben al unaniem besloten dat ze mij willen houden. Mij inplannen, met het uitzicht dat ik daar blijf, wordt moeilijker gemaakt door die training. Bovendien had dat opleidingsinstituut wel even met mijn stageadres mogen overleggen, imo.

    Seadra schreef:
    Kun je niet met je stageplaats regelen dat je de gemiste uren op een andere dag inhaalt? Of dat je volgende week elke dag een uurtje langer werkt? (:


    Dat is dus het probleem. Door die training, en alle andere dingen die ik van het instituut moet, blijven er weinig andere dagen over om mij op in te plannen.

    IrishNialler schreef:
    Ik heb het wel eens met school. Als je het gewoon uitlegt en daarna afspreekt of het in te halen of zo te laten. Ze zullen het.moeten begrijpen. Als iij ziek bent kun je toch ook niet komen


    Dat is ook nog een mogelijkheid inderdaad, maar als je ziek bent, of om wat voor reden dan ook afwezig bent, moet je 49 euro betalen. Dat staat in de brief..

    JustJake schreef:
    What the actual fuck?


    Yup.


    26 - 02 - '16