• Omdat ik vandaag niet moest werken, zijn we naar de stad gegaan. Het was mijn plan om daar cursussen Hebreeuws te zoeken, maar jammer genoeg blijken die amper te bestaan, dus zijn we maar wat random gaan rondlopen.
    Omdat ik de Fnac kennelijk niet kan binnenlopen zonder er wat boeken mee te nemen, heb ik vandaag drie boeken aangeschaft. Ik was even van mezelf verbaasd dat het drie godsdienstige boeken waren, want ik ben zelf niet gelovig.

    Dus heb ik me een Koran-vertaling, een Bijbel en een inleiding tot het jodendom aangeschaft. Nu vragen jullie je wellicht af waarom iemand die niet gelooft zich in vredesnaam twee heilige boeken en een boek dat helemaal draait rond een geloof, aanschaft, maar dat antwoord is simpel: ik wil gewoon begrijpen. Dus ja, ik ben blij dat ik ze gekocht heb. c:



    Wat was jullie laatste aankoop?

    [ bericht aangepast op 6 april 2016 - 20:30 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wow dat is super cool. Ik ben Katholiek maar ik wil graag de Bijbel eens in huis hebben en lezen, net als de Koran.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oeh, wat gaaf! Zeg, als je je interesseert voor religie en levensvragen, zou je misschien eens moeten kijken naar boeken over Theologie. Mijn moeder heeft het gestudeerd en ik vind het zelf behoorlijk fascinerend. ^^

    Ik heb laatst seizoen 5 van Game of Thrones gekocht als cadeau voor m'n vader ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh, dat zou echt niks voor mij zijn. :') Al snap ik wel dat het anderen meer fascineert.
    Mijn laatste aankoop ... Volgens mij is dat al een tijdje geleden. Ik kan het me zelfs niet direct herinneren. Als je boodschappen voor op kot en cadeautjes voor anderen niet meerekent, waren het denk ik veiligheidsschoenen voor op de unif. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Patholoog schreef:
    Wow dat is super cool. Ik ben Katholiek maar ik wil graag de Bijbel eens in huis hebben en lezen, net als de Koran.


    De Bijbel vind je letterlijk overal en de Koran is ook niet zo heel moeilijk te vinden. Jij studeert in Leuven, he? Volgens mij is daar ook een Fnac, haha, misschien daar eens kijken? c:


    Loebas schreef:
    Oeh, wat gaaf! Zeg, als je je interesseert voor religie en levensvragen, zou je misschien eens moeten kijken naar boeken over Theologie. Mijn moeder heeft het gestudeerd en ik vind het zelf behoorlijk fascinerend. ^^

    Ik heb laatst seizoen 5 van Game of Thrones gekocht als cadeau voor m'n vader ^^


    Bedankt voor de tip! Ik interesseer me daar zeker in, dus bedankt. c: Het handige aan de Bijbel is dat je daar ook meteen de Torah mee hebt omdat het zowel het oude als het nieuwe testament bevat, haha.
    GOT! Oh god, jealous. :'D Mijn pa wil ze pas kopen als alle seizoenen uit zijn, haha.


    Melvissa schreef:
    Oh, dat zou echt niks voor mij zijn. :') Al snap ik wel dat het anderen meer fascineert.
    Mijn laatste aankoop ... Volgens mij is dat al een tijdje geleden. Ik kan het me zelfs niet direct herinneren. Als je boodschappen voor op kot en cadeautjes voor anderen niet meerekent, waren het denk ik veiligheidsschoenen voor op de unif. :W


    Snap ik ook wel, het is ook niet meteen stationlectuur, haha. Ik doe er bijna een uur over om drie pagina's te lezen en er wat van te begrijpen. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haha, dat is volgens mij best zware kost :Y)
    Maar lijkt me inderdaad interessant om die verschillende boeken eens met elkaar te vergelijken.

    Mijn laatste aankoop waren piratenballonnen haha. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn laatste aankopen waren Jane Eyre op dvd, net als het vijfde seizoen van Castle en het eerste van Elementary. Lang leve promoties in de fnac.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ah, ik ken dat gevoel van het willen begrijpen van andere godsdiensten c: Voor mijn opleiding heb ik heel wat boeddhistische teksten moeten lezen en ik lees momenteel ook een nederlandse vertaling van de koran, gewoon omdat het mij interesseert.
    Mijn laatste aankoop was trouwens een fles spa met citroen.. Als boodschappen niet meetellen was het een cadeautje voor mijn zusje dat aanstaande zaterdag jarig is... ik heb hoop dat het morgen of vrijdag aankomt...


    because i knew you, i have been changed for good

    Dat lijkt me wel interessant. Ik zou dat ook graag eens willen lezen, ik ben totaal niet gelovig, maar het moet super interessant zijn aangezien onze maatschappij daar zodanig op is gestoeld en ook omdat er in zoveel kunstvormen zoveel verwijzingen naar zijn. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.