Persoonlijk ben ik echt dol op taal- en communicatie foutjes (ondanks dat ik ze zelf ook vaak maak). Denk bijvoorbeeld aan worden verkeerd om zeggen (ik sta met een tand vol monden), ongemakkelijk autocorrect en ga zo maar door. Ik heb al meerdere apps en sites helemaal verslonden met zulke situatie en ik vroeg me of jullie je nog een paar van zulke fouten kunnen herinneren waarom jullie je helemaal kapot hebben gelachen. Hieronder schrijf ik er een paar die ik me kan herinneren:
1. In groep 6 had ik rollercoaster tycoon (dat computerspelletje) gekocht. Dat wilde ik de volgende dag op school vertellen aan mijn juf. Zij verstond iets heel anders.
"Ik heb rollercoaster gekocht!"
"Wat is dat?"
"Een spelletje voor op de computer,"
"Dat vind ik een beetje raar, waarom heet dat spel zo."
"Het heet rollercoaster dat betekent achtbaan want je moet achtbanen bouwen."
"Ik dacht dat je holocoast zei,"
2. Mijn opa zat vroeger in de klas met een meisje die dyslectisch was en daarom de klemtoon altijd verkeerd legde als ze moest voorlezen. Gee van genis. In plaats van gevangenis. Zelf heb ik ook wel een paar keer van die domme acties gehad: Bommel-ding i.p.v bom-melding en mini-ster in plats van min-ister.
3. Tijdens een potje 30 seconds, zei mijn ene nicht: "Sport stad van Rome!" als omschrijving van een woord. Mijn andere nicht riep toen: "Athene," en het was nog goed ook.
4. Origineel willen typen naar een vriendin, maar dan maakt autocorrect er Orgie van....
[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:03 ]
©1998