Ik moet even wat kwijt. Het gaat over het opleidingsinstituut waar ik mijn opleiding volg.
First of all; ik ga niet naar een 'regulier' mbo, want ik kan dat niet. Ik ben voor 35% afgekeurd voor werk bij het UWV. Wat dus betekent dat ik voor 65% kan werken. Ook heb ik door mijn beperkingen extra begeleiding en ondersteuning nodig.
Well, mijn opleidingsinstituut gaat als volgt te werk; ze bieden je een opleiding aan met extra ondersteuning, stage en uiteindelijk werk. Ook cursussen die je daarin kunnen helpen en dergelijke. Don't get me wrong, ik ben blij dat het instituut bestaat, maar ik ben niet blij met hoe ze met me omgaan.
Ik heb dus een stage aangeboden gekregen in Epe. Zelf ben ik woonachtig in de kop van Overijssel, vlakbij Zwolle, dus dat ligt sowieso al niet naast de deur. Sterker nog, ik reis drie uur per dag dat ik daar heen moet. Het is een leuke plek, begrijp me niet verkeerd, het is alleen best zwaar om zes uur per dag te werken met drie uur reizen erbij. Nu heeft mijn opleidingsinstituut ook even bedacht dat we van 18 uur (drie dagen van zes uur) naar 24 uur moeten (drie dagen van acht uur). Dit ga ik nooit trekken. Dat is echter nog niet alles. Op maandag moet ik ineens praktijkopdrachten doen om toe te werken naar mijn examen, waar ik maandenlang achteraan heb gezeten en nooit wat over te horen kreeg. Daar komt bij dat ik op een van mijn stagedagen straks een extra training krijg wat betekent dat ik dus nooit aan mijn 24 uur stage per week kan komen. Nu hebben ze daar wel een oplossing voor, maar daar moet ik mijn zaterdag voor inleveren. Wat dus betekent dat ik maandag praktijk opdrachten heb, dinsdag school, woensdag stage, donderdag training, vrijdag stage en zaterdag stage. Alleen op zondag zou ik dan vrij zijn.
Ik vind dit zo'n naaistreek, want ik ga dit nooit volhouden. Morgen heb ik een gesprek erover, maar het maakt me gewoon zo ontiegelijk boos. Ik moest het gewoon even van me af schrijven.
Daar komt bij dat ze ook zonder te overleggen een datum geprikt hebben voor mijn video cv. Ik kreeg ineens een mail met de vastgestelde datum. Ze hadden het niet eens met mij overlegd. Toen ik er naar vroeg, zeiden ze geen tijd te hebben om fatsoenlijk met mij te overleggen terwijl die troela die dat regelt er de hele dag zit om dat soort zaken te regelen. What the fuck zeg.
Ik ben zo boos, sorry.
26 - 02 - '16