Hoiiii
De laatste tijd zie ik nogal veel diabetes opmerkingen hier op Quizlet en ik erger me er nogal aan. Niet omdat het me nou echt zo kwetst, maar meer omdat het miststanden de wereld in helpen en door deze misstanden hebben jongeren en onzekere mensen het in het dagelijkse leven vaak moeilijk. Zo las ik laatst in een lijstje dat over thee (geen idee van wie het was en dit heb ik met die user al opgelost, dus dit is geen aanval!) 'dagen van kopjes diabetes', oftewel, kopjes thee met veel suiker erin. Net op het forum kwam ik een reactie tegen over iemand met die vandaag een 'diabetesdieet' zou hebben.
Nou wil ik niet heel lastig doen, maar als jullie hier een klein beetje op kunnen letten zou dat fijn zijn. Ja je hebt een grotere kans op diabetes als je overgewicht hebt en teveel suiker eet, maar diabetes is erfelijk en heeft te maken met het lichaam dat zijn eigen cellen aanvalt waardoor je eten niet meer word omgezet (hiervoor spuiten wij insuline). Nu worden er dagelijks kinderen met diabetes gepest, want het zou hun eigen schuld zijn....hadden ze maar minder suiker moeten eten toch? Nou niet dus, ik was zelf namelijk 3,5 toen ik diabetes kreeg en ik was een normale, kerngezonde 3,5 jarige.
Dus alsjeblieft, wees iets bedachtzamer met wat je zegt....want wat hier gezegd word zeg je misschien ook wel buiten Quizlet en zo geef je mensen de verkeerde informatie. Daardoor worden wij diabeten beschuldigend aangekeken alsof het onze schuld is dat we ziek zijn, terwijl wij vaak juist een groep zijn die harder werken dan wie dan ook om gezond te leven en te eten, want zonder een gezond dieet (en insuline) zouden wij nooit lang of gelukkig leven.
Bedankt voor het lezen.<3
You were born original, don't die as a copy.