Hag schreef:
Om nog even terug te komen op jou, Sofie. Ah dat klinkt dus niet zo erg. Ik heb het er met mijn vriend over gehad maar die zij juist dat een spiraaltje juist slecht kan zijn voor je lichaam. Dit natuurlijk zonder echt onderbouwde redenen, maar waarom heb jij uiteindelijk gekozen voor het spiraaltje? Ik zit er serieus over te denken, ik zit nu aan de pil en terwijl dat prima is ben ik hem laatst vergeten en dat vind ik toch niet zo veilig. En het lijkt me gewoon erg fijn dat je er een lange tijd geen omkijken meer naar hebt.
Ik vergat de pil steeds meer en ik moet zeggen dat ik er lichamelijk niet echt op vooruit ben gegaan met de pil (ik kwam sneller aan en ik zat op het moment ook gewoon erg slecht in mijn vel dat ik uiteindelijk mee gestopt ben). En het spiraaltje zou ervoor kunnen zorgen dat ik gewoon nooit meer ongesteld wordt (en ik ben het vaak toch best hevig) en ik hoef nergens meer aan te denken. De pil is volgens mij qua dat opzicht veel ingrijpender, omdat het over je hele lichaam gaat. Bij het myrenaspiraaltje (geen idee hoe dat zit met koperspiraaltje) worden er alleen hormonen afgegeven in je baarmoeder. Je kunt alleen de eerste maand geen seks hebben, omdat het nog niet veilig is (of met condoom, maar dat valt ook nog te bezien, want je hebt wel waarschijnlijk een tijdje last van nabloedingen vanuit de baarmoeder (die tot drie maanden kunnen duren), al weet ik natuurlijk niet of jouw vriend graag de rode zee bevaart. ^^ De mijne niet iig).
Deep inside, I've never felt alive