Ik wil dit gewoon eventjes van me af schrijven. Waarom? Omdat het kan. En omdat ik me op Quizlet veilig genoeg voel om mijn gevoelens te bespreken.
Geen idee of het reële gevoelens zijn, maar het zijn toch mijn gevoelens.
Ik voel me de laatste tijd gewoon weer down. Alsof ik in een dip kom. Ik ben vroeger depressief geweest met zm neigingen enzo en sinds dat ''over'' is, komt het toch met vlagen weer terug. Inmiddels zijn díé gevoelens weer weggezakt -gelukkig-, maar ik voel me nog steeds ongelukkig.
Het heeft ook denk ik deels te maken met dat ik niet weet hoe ik mijzelf moet vermaken. Dan ga ik me vervelen, vervolgens ga ik nadenken over dingen waar ik alleen maar ongelukkiger van wordt. En de laatste tijd is het omgeslagen in dat ik hele dagen het liefste in bed lig. Doe ik niet, want dan krijg ik weer gezeur van mijn ouders en vragen ze zich af wat er mis is. Terwijl er eigenlijk niks mis mág zijn, want alles gaat de laatste tijd beter dan het in de voorhene 3 jaar ooit is geweest!
Toch heb ik op de een of andere manier het gevoel alsof ik anderen meer waardeer dan dat mensen mij waarderen. ''Plaats jezelf nooit als 2e, want dan gaan mensen daaraan wennen'', of hoe die quote ook precies gaat.
Ik heb het gevoel dat ik veel voor anderen doe wanneer men iets van me verwacht -of juist niet-, maar dat men mij niet zo waardeert als ik hen. Ik krijg naar mijn gevoel gewoon nooit het idee dat men mij net zo leuk vindt als ik hen waardoor ik de anderen ook als minder leuk ga beschouwen. Of althans, niet per se minder leuk. Maar wel het gevoel dat ik minder in de relatie met zo'n persoon moet steken als dat ik eigenlijk wil. En dat vind ik natuurlijk niet leuk. Ik wil ook het gevoel hebben dat ik erbij hoor. Dat ik er mag zijn. Niet dat het vanzelfsprekend is dat ik de dingen doe die ik doe.
Maar goed, dit maakt dat ik mij niet zo geheel gelukkig voel. Door de mensen om mij heen. Ik probeer iedereen op te vrolijken en er voor anderen te zijn, maar de mensen van wie ik hoop dat er ook voor mij zijn, zijn dat bij lange na niet altijd. En dat doet me pijn.
Misschien móét ik me er juist op instellen dat mensen gewoon anders zijn in hun doen en laten dan ik, en dat snap ik verstandelijk ook wel. Maar gevoelsmatig ben ik toch iemand die het nodig heeft om verteld te worden dat ik er mag zijn. Anders ga ik me afvragen óf ik er wel mag zijn, of toch niet. Ik doe thuis veel als in klusjes voor mijn ouders en mijn ouders hoeven maar een kik te geven en ik doe wel wat ze van me vragen. Soms met wat gemopper, maar goed wie niet. En vrienden hoeven maar niet lekker in hun vel te zitten en ik stuur ze kaartjes of kom langs of ze kunnen hun ei bij me kwijt en vinden dat dan erg fijn. Maar mij eens vragen hoe ik me écht voel gebeurt niet al te vaak. Het ''goed'' is wat ze willen horen. En gesprekken met mij beginnen gebeurt ook niet echt veel. Dan vraag ik me toch wel af waarom.
En misschien gaan jullie nu protesteren. ''IK STUUR JOU WEL BERICHTJES!'', haha. Ik hoor je al. Er zijn inderdaad een paar mensen die het wél doen, maar over het algemeen krijg ik vaak van veel mensen het gevoel dat ik er wel voor hen ben maar zij niet geïnteresseerd zijn in mij.
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •