James' glimlach werd enkel breder bij mijn begroeting en ik moest toegeven dat-dat gebaar me enkel warmer van binnen maakte. Zijn handen lagen rond mijn middel, wat zorgde voor een beschermend gevoel, een gevoel waar ik de afgelopen weken heel erg naar verlangd had. Ik voelde me weer alsof ik op de plek was waar ik hoorde te zijn. Het voelde simpelweg goed.
"Twee minuten, dan maak ik de laatste paar foto's," zei hij, en of het tegen mij of zijn lerares was wist ik niet precies, maar het maakte me niet zo veel uit. Een paar rode plukken die voor mijn zicht zweefden veegde hij uit mijn gezicht, achter mijn oren. Hij streelde even mijn wang en we leunden beiden iets meer naar elkaar toe.
"En dan misschien lunchen met een écht mooie dame?" fluisterde hij, hoop duidelijk in zijn stem te horen.Ik grinnikte even vanwege dat woordje 'echt', gezien hij altijd meiden fotografeerde, maar hier wel vaker over heeft lopen klagen omdat hij liever andere dingen zou willen fotograferen.
"Graag," fluisterde ik nog, vlak voordat James weer terugliep naar zijn camera om zonder twijfel de opdracht af te maken.
"Hoe waren je afgelopen twee weken? Nog wat leuks gedaan? Je hebt toch wel aan mij gedacht, hé?" vroeg hij al lopend en ondertussen met zijn camera in zijn hand.
"Wat dacht je van; daar hebben we het zometeen wel over?" antwoordde ik, en ondanks dat er een brede glimlach op mijn gezicht stond was mijn stem toch wat minder vrolijk. Begrijp me niet verkeerd, het liefst zou ik nu gewoon vertellen over de rest van mijn zomer en hoe erg ik hem eigenlijk had gemist, maar zijn lerares keek me alweer lichtelijk boos aan, een blik die ik ondertussen wel erg goed kende. Ik liep het stukje naar James toe en ging naast hem staan op mijn tenen, om vervolgens door zijn haar te woelen met mijn handen.
"Dat," lachte ik, "heb ik heel erg gemist,"
Terwijl ik wachtte tot hij de fotografie-opdracht afmaakte en hiermee de laatste paar foto's staarde ik hem ongegeneerd aan. Ik kon de ogen van zijn lerares in mijn rug voelen branden, maar het was niet alsof dat me nou zo heel veel uit maakte. Zijn groene ogen sprankelden, zoals ik gewend was dat deze deden wanneer hij iets deed waar hij blij van werd, lachte of- hoe selfish het misschien ook klinkt- hij bij mij was. De twee minuten vlogen om en in die tijd poseerde het model, met typische blonde haren, lange benen en andere typische 'modellen kenmerken', voor verscheidene foto's. Na de twee minuten was zijn les om- of tenminste, volgens James wel, en aangezien zijn lerares er niets behalve een afkeurende blik op tegen had gebracht, nam ik aan dat ik hem hierna wel kon ontvoeren. Terwijl hij zijn spullen aan het opbergen was, liep het model, ondertussen weer volledig en normaal aangekleed, bruusk weg en stootte ze met haar schouder tegen mij aan, waarop ik verbaasd over mijn schouder keek. Nou had ik wel gemerkt dat ze James' aandacht- naast voor de foto's- had geprobeerd te vinden en een beetje met hem had staan flirten- waar hij niet op reageerde, maar dat ze meteen boos zou worden omdat ik, James' vriendin nota bene, hem begroette. Ze zou vast nieuw zijn, gezien de meesten ondertussen wel van onze relatie wisten, ook al was Myopia het er nog lang niet mee eens en zouden we ze waarschijnlijk nooit overhalen- hoe positief de enkele media berichten over ons tweetjes en de vermoedens ook zijn.
Toen James klaar was met de rest van zijn spullen inpakken en opruimen, verstrengelde ik mijn hand met de zijne en begon ik richting de uitgang van Myopia te lopen, op om richting het dorpje te gaan richting een plek om lekker te lunchen. Er waren altijd meerder opties, maar die zouden we daar wel bekijken.
"Well, om je vragen van net te beantwoorden; mijn afgelopen twee weken waren relaxed, paar trainingen, bijgekletst met een aantal vriendinnen van me, maar voor de rest best saai, ik heb jou vooral ook heel erg gemist," aangezien ik het uniform van Myopia niet droeg- ik had vandaag toch geen les, liep ik op gewone sneakers, waardoor ik een heel stuk kleiner was dan hem. Of nou ja, toch best wel een stukje. Ik moest dan ook even op mijn tenen staan om mijn handen nogmaals door zijn haren te halen en vervolgens weer gewoon verder te lopen, onze handen verstrengeld en tussen ons in bungelend, een lichte huppel in mijn pas, en net iets dichter bij elkaar dan goede vrienden zouden doen, maar niet zo dicht bij elkaar als sommige koppels deden waardoor je niet meer normaal kon lopen.
|
|