• Voor mijn verhaal wil ik graag weten of het al "normaal" is dat mijn mannelijk hoofdpersoon 'ik hou van je' tegen zijn vriendin zegt. Onder de spoiler een iets lange beschrijving van hun levens en hoe hun relatie tot nu is.

    Samenvatting bevat 16+ onderwerpen (geen details, alleen de woorden) :

    Jason is een 36 jarige oud-rechercheur en is nu een ondernemer die meerdere bedrijven bezit. Hij is spontaan en vrijgevig. Hij is ervaren in de BDSM-wereld en heeft nog nooit een normale relatie gehad. Zijn SM-contracten duurden vaak niet langer dan een half jaar omdat hij dan toe was aan een andere vrouw, of zij waren toe aan een andere man. Hij heeft een erg goed inkomen. Hij wil absoluut geen kinderen, maar zwicht uiteindelijk toch omdat Eva het zo graag wil.

    Evangeline is 25 en moeder van een 5-jarig meisje en werkt in het kantoor dat Jason net gekocht heeft. Ze is erg onzeker en verlegen. Ze is niet ervaren met seks omdat haar ex haar tijdens hun relatie mishandelde en misbruikte. Ook heeft ze geen behoefte aan BDSM, maar wil na een tijdje wel een beetje experimenteren om Jason gelukkig te maken. Ze verdient niet veel geld en houdt niet veel over, maar wil ook niet dat anderen haar onderhouden. Ze wil graag haar gezinnetje uitbreiden met Jason.


    Ze hebben een vrij intensieve en intieme, nog niet officiële relatie van 6 weken. De ex van de Evangeline valt haar lastig en bedreigd haar samen met zijn vrienden, waardoor zij en Jason tijdelijk het land uit gaan, in de hoop dat haar ex opgepakt wordt. Ze hebben samen al het nodige drama meegemaakt door haar ex en ook zijn ex die hem na bijna 2 jaar nog niet los kan laten.


    Dit is het verhaal, als iemand er nieuwsgierig naar is. Het is vrij expliciet.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 20:20 ]

    Wanneer zegt hij het, na zes weken? Want dat lijkt me eigenlijk wel veel te vroeg. Zeker gezien de vorige relaties van beiden en omdat zij een kind heeft.


    The soul needs autumn.

    In mijn ogen is hier voor mij geen regel voor. Als je duidelijk maakt dat je personage ook echt die gevoelens heeft, zou je het wel al kunnen zeggem, vind ik.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    saorsa schreef:
    Wanneer zegt hij het, na zes weken? Want dat lijkt me eigenlijk wel veel te vroeg. Zeker gezien de vorige relaties van beiden en omdat zij een kind heeft.

    Nee, ik vroeg me af wanneer het gezegd kan worden. Maar 6 weken is sowieso te vroeg. 2 maanden is wel redelijk, maar weet niet of dat past bij hun situaties.

    Ara schreef:
    (...)
    Nee, ik vroeg me af wanneer het gezegd kan worden. Maar 6 weken is sowieso te vroeg. 2 maanden is wel redelijk, maar weet niet of dat past bij hun situaties.


    Hmmm. 'Ik hou van je'-zeggen is wel iets serieus, zeker als Evan voordien misbruikt werd in haar vorige relatie. 'Ik hou van je' heeft altijd iets bindends, dus ik denk dat het pas gezegd moet worden als hij haar dochter bijvoorbeeld ook wat kent. Misschien na 4 of 5 maanden? Ik weet het zelf ook niet zo goed, het hangt gewoon van zoveel aspecten in de relaties en karakters van de personen af. (:


    The soul needs autumn.

    4 of 5 maanden lijkt mij wel goed. Sorry als je niet wilt als ik me hiermee bemoei, maar de relatie klinkt niet 100% gezond. Is dat de bedoeling?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Volgens mij is het knelpunt in deze situatie vooral dat Eva een verleden heeft met mishandeling en misbruik, waar vaak een hoop manipulatie bij komt kijken en waarbij mishandelaars vaak de situatie zo proberen te maken dat het slachtoffer gaat geloven dat er niemand anders is die van hem/haar houdt, alleen die mishandelaar. Als je dat in je achterhoofd houdt, en dan kijkt naar de situatie binnen haar huidige relatie (weinig ervaring met consensuele seks, wilt toch experimenteren voor haar nieuwe, niet-officiële vriend) dan is dat ik hou van je toch heel vroeg, in mijn beleving, want dan voelt het bijna een beetje alsof hij de tweede manipulator in haar leven aan het worden is. :x In die situatie zou ik het dus nog zeker niet normaal vinden, maar ik denk dat de gevoelens er wel al kunnen zijn. Het blijft natuurlijk wel voor het grootste deel afhangen van hoe je de personages invult en hoe het verhaal uitgeschreven verloopt, natuurlijk. Dat altijd.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SonOfGondor schreef:
    4 of 5 maanden lijkt mij wel goed. Sorry als je niet wilt als ik me hiermee bemoei, maar de relatie klinkt niet 100% gezond. Is dat de bedoeling?

    Nou, dat was eigenlijk niet de bedoeling. Maar ik hoor graag je mening, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb met het verhaal.. O:


    @ saorsa
    Het hangt inderdaad van hun verleden, persoonlijkheden en de huidige situatie af. Ik denk ook dat ik nog even wacht tot hij zegt dat hij van haar houdt.

    @ Wiarda
    Hehe, het is de bedoeling dat hij goed is voor Eva en haar dochter. Hij is een blijvertje en ze gaab ooit ook trouwen.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 20:12 ]

    Dit is het verhaal, als iemand er nieuwsgierig naar is. Het is vrij expliciet.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 20:09 ]

    Ik ga gewoon even heel eerlijk zeggen dat ik het een beetje onwaarschijnlijk vind dat iemand die seksueel misbruikt is geweest zoiets als BDSM wilt uitproberen en dat haar nieuwe vriend dat eigenlijk ook maar durft voorstellen. :/


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    Ik ga gewoon even heel eerlijk zeggen dat ik het een beetje onwaarschijnlijk vind dat iemand die seksueel misbruikt is geweest zoiets als BDSM wilt uitproberen en dat haar nieuwe vriend dat eigenlijk ook maar durft voorstellen. :/

    Klopt, ze zullen ook nooit het echte werk gaan doen. Maar wel een zachte vorm. Alleen blinddoeken, handen/armen vastmaken. Hij stelt het ook niet voor, juist omdat ze misbruikt is. Zijn ex zorgt er voor dat ze er achter komt dat Jason aan SM doet/deed.

    Ara schreef:
    (...)
    Klopt, ze zullen ook nooit het echte werk gaan doen. Maar wel een zachte vorm. Alleen blinddoeken, handen/armen vastmaken. Hij stelt het ook niet voor, juist omdat ze misbruikt is. Zijn ex zorgt er voor dat ze er achter komt dat Jason aan SM doet/deed.


    Oh oke. Met deze uitleg erbij ziet hun relatie er al veel beter uit.^^


    The soul needs autumn.

    Ara schreef:
    (...)
    Nou, dat was eigenlijk niet de bedoeling. Maar ik hoor graag je mening, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb met het verhaal.. O:


    Het is al onder mijn eerste reactie heel mooi beschreven, maar ik zal het ook nog even in mijn eigen woorden doen.

    Ook heeft ze geen behoefte aan BDSM, maar wil na een tijdje wel een beetje experimenteren om Jason gelukkig te maken.


    Dat klinkt op het eerste gezicht heel lief van haar, maar gebaseerd op haar eerste relatie is het heel verontrustend. Natuurlijk is er niets mis met iets proberen, maar zoals je het verwoord lijkt het alsof het meer dan één keer proberen is en dat ze het zelfs doet tegen haar wil. En je zegt dat ze het doet om hem gelukkig te maken. Waarom moet dat op deze manier? Ik krijg het gevoel dat er gevolgen zijn als ze het niet doet, als hij niet gelukkig is, als het ware.

    Hij wil absoluut geen kinderen, maar zwicht uiteindelijk toch omdat Eva het zo graag wil.


    Dit is eigenlijk altijd een slecht idee. Jason is nu degene die iets tegen zijn zin doet, en het zou best kunnen dat het kind hieronder zal lijden.

    Hij is ervaren in de BDSM-wereld en heeft nog nooit een normale relatie gehad.


    En nu wil hij wel één? Hij is dus heel onervaren in relaties.

    Natuurlijk maken die exen het ook niet beter, maar dit zijn de dingen binnen hun relatie waar ik problemen mee heb.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 20:25 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    saorsa schreef:
    (...)

    Oh oke. Met deze uitleg erbij ziet hun relatie er al veel beter uit.^^

    Ja, Jason is echt een schatje voor haar en haar kindje. Het kindje is ook helemaal gek van hem en hij van haar, ookal hoeft hij nog echt geen eigen kinderen.

    Ook heeft ze geen behoefte aan BDSM, maar wil na een tijdje wel een beetje experimenteren om Jason gelukkig te maken.


    Dat klinkt op het eerste gezicht heel lief van haar, maar gebaseerd op haar eerste relatie is het heel verontrustend. Natuurlijk is er niets mis met iets proberen, maar zoals je het verwoord lijkt het alsof het meer dan één keer proberen is en dat ze het zelfs doet tegen haar wil. En je zegt dat ze het doet om hem gelukkig te maken. Waarom moet dat op deze manier? Ik krijg het gevoel dat er gevolgen zijn als ze het niet doet, als hij niet gelukkig is, als het ware.

    Het gaat geleidelijk aan met het experimenteren en het komt niet verder dan verschillende standjes, plekken, armen/handen vastgebonden en een blinddoek. Niet dat ze van de een op andere dag volop een SM sessie houden.

    Dat is bij al je genoemde punten wel zo. Ik heb het alleen een beetje beknopt beschreven (iets te erg denk ik).

    Ara schreef:
    (...)
    Het gaat geleidelijk aan met het experimenteren en het komt niet verder dan verschillende standjes, plekken, armen/handen vastgebonden en een blinddoek. Niet dat ze van de een op andere dag volop een SM sessie houden.

    Dat is bij al je genoemde punten wel zo. Ik heb het alleen een beetje beknopt beschreven (iets te erg denk ik).


    Nou ja, waar het me om gaat is echt: wil ze dit? Ik twijfel er niet aan dat we een beetje een incompleet beeld krijgen, maar je moet bedenken dat het niet bepaald klinkt als enthousiast consent.


    Rest in Peace, Son of Gondor