Ik vind een goed achtergrondverhaal wel heel boeiend, maar ik vind het een beetje jammer dat zoiets vaak wordt gebruikt om vreselijke acties goed te praten. Brooklyn 99 verwoordt het prachtig.
En niet om mensen die hem mogen tegen het hoofd te stoten, want ieder zijn ding, maar voor Anakin heb ik totaal geen sympathie, om eerlijk te zijn. Padmé is sowieso veel te goed voor hem, maar vervolgens is hij bang dat ze de zwangerschap niet overleeft en besluit achter haar rug om allerlei rare dingen te doen waarvan hij móét hebben geweten dat zij er nooit van haar leven mee zou instemmen als hij haar ook maar énigszins kende, en dan wordt hij kwaad als zij daar niet blij mee is en
vermoordt haar. Sure, hij ging in eerste instantie naar de duistere kant om haar te redden, maar goede bedoelingen geven hem niet het recht om al die keuzes over wat er met Padmé gebeurt voor haar te maken. Als hij écht van haar had gehouden, zou hij met haar hebben gesproken en naar haar hebben geluisterd, terwijl hij zoals het nu liep alleen maar naar zichzelf en zijn eigen verlangens luisterde en dus uiteindelijk puur egoïstisch bezig was, zelfs als hij misschien zelf dacht dat hij het voor iemand anders deed.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan