Hiervoor studeer ik. Yes, eindelijk iets waar ik advies op kan geven.
Bij afvallen is het inderdaad niet de bedoeling dat je niks gaat eten. Maar ik ben het er niet mee eens dat je kleinere portie moet gaan eten. In tegendeel zelfs, je moet juist veel eten om af te vallen. Klinkt vreemd, maar als je veel eet krijg je minder snel zin in wat lekkers. Het ligt er allemaal aan wat je eet.
Het is belangrijk om drie goede maaltijden per dag te eten. Vooral een goed ontbijt is heel belangrijk voor het afvallen. Hierdoor gaat je spijsvertering aan de gang en draait het de hele dag door. Deze gaat echter weer in rust in de nacht en moet de volgende dag weeg aangewakkert worden. Een goed ontbijt is dus super belangrijk.
Als tussendoortje raadt ik wat fruit of yogurth aan. Probeer wel de gezondere varianten va de yogurht te nemen. Je hebt namelijk veel "smul" varianten en hier zitten veel suikers in.
Als avond eten zou ik zeggen minder vlees, meer groenten. Je hoeft niet al het vlees te verbanden, maar over het algemeen eten mensen te veel vlees per dag.
Daarnaast is het goed als je een "flessenkind" wordt. Een flessenkind is een term voor iemand die overal een bidon mee naar toe neemt. Vul deze met water, dit zorgt er voor dat je er aan denkt om te drinken.
Sporten is natuurlijk ook nodig. Een half uur tot een uur beweging per dag te bewegen. Dit kan je al doen in je pauze door een rondje te lopen na het eten. Wij zitten namelijk al de hele dag dus in de pauze is het heel goed om wat te bewegen.
Afvallen verschilt heel erg per persoon en ik zou je graag meer advies er over geven. Ik studeer er voor en ik vind voeding vreselijk interresant. Haha.
"Ignite, my love. Ignite."