KyloRen schreef:
(...)
Dat is ook wel zo. Ik lees vooral negatieve dingen inderdaad, en misschien kan ik dat soort reacties dan maar beter vermijden haha. Ik ben gewoon heel erg bang dat ik weer op een school als mijn huidige terecht kom. Mijn school is zoooo ontzettend amateuristisch en slecht geregeld. Als ik verhalen aan anderen vertel over wat ik dagelijks mee maak dan staan ze me echt aan te gapen. Dus het is niet echt normaal zeg maar. :'D
Maar zoeken naar een goede basis is zeker belangrijk idd. Ik weet alleen niet precies wat voor mij dan de juiste keuze is... het blijft lastig. Nouja, uiteindelijk moet ik toch echt een keuze maken. Als het goed is heb ik nog wel heel even om een keuze te maken, maar kan beter niet te laat mee zijn.
Betreft amateurisme: Check de score van de opleiding. Daar is gewoon zo'n landelijk iets voor (kiesjestudie.nl bijvoorbeeld, daar zie je bijv. dat die studie die je noemde bij het Saxion hoger scoort dan bijvoorbeeld HvA). Het scoort zelden hoger dan een 7 trouwens hoor, mede omdat veel studenten volgens mij alleen stemmen als ze iets te klagen hebben (ik stemde eigenlijk bijna nooit :x).
En betreft de basis: Het helpt dat je op het goede pad zit, maar 1 van mijn collega's heeft archeologie gestudeerd, wilde door gaan voor PhD, maar kreeg daar geen werk in. Toen is hij in de IT gaan werken, en heeft toen een switch gemaakt richting projectmanagement. Nu leidt hij grote projecten bij een bekende bank.
Je kunt je echt nog een groot deel vormen op de arbeidsmarkt
Sarah = ongewoon sexy