Hallo lieve Q'ers (:
Voor het vak Nederlands hebben we (natuurlijk) een aantal boekbesprekingen per jaar. Ergens begin maart komt er dus weer zo'n vervelende boekbespreking aan. Meestal kan ik zelf wel een boek vinden dat me aanstaat, maar nu is het anders. We moeten namelijk een boek lezen dat een literatuurprijs heeft gewonnen, omdat we er een persmap van moeten maken - en je vindt nu eenmaal meer informatie over boeken die een prijs hebben gewonnen.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk ook dat het de bedoeling is dat het een boek is dat origineel in de Nederlandse taal is geschreven (dus niet vertaald vanuit het Engels). Het is ook vanzelfsprekend dat ik op zoek ben naar een boek voor volwassenen of adolescenten. Ik lees best wel graag, dus een boek dat op een iets 'hoger' niveau geschreven is, is meer dan welkom^^
Dus, is er iemand die toevallig een boek kent dat een prijs heeft gewonnen en redelijk veel in de media is gekomen? Of kent iemand toevallig een website waar ik alle winnaars (of genomineerden, maar liever winnaars) van Nederlandse/Vlaamse literatuurprijzen kan vinden? Dat zou me echt heel erg helpen c:
Alvast bedankt (:
[ bericht aangepast op 5 feb 2016 - 15:43 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.