Dag 1 - Burgemeester verkiezingen
Burgemeester dood teruggevonden
Door JamesPotter
Vannacht is de arme burgemeester van Wakkerdam dood teruggevonden aan de rand van het bos. De dorpelingen zijn van streek, maar ze hebben meer verlies gekend. Daarom hebben zij besloten om een burgemeester verkiezing te organiseren. Iedereen die burgemeester wilt worden, geeft dit aan met een reden waarom hij of zij burgemeester wilt worden. Voor het stemmen zijn hokjes ingericht zodat de weerwolven niet weten wie op wie heeft gestemd. We hopen later deze dag de uitslag bekend te kunnen maken.
Het is tijd voor de eerste dag. Zoals jullie kunnen lezen in het krantenartikel hierboven is de burgemeester opgegeten, dus hebben jullie een nieuwe nodig. Haal allemaal het beste uit de kast en hou jullie speech maar! Deze mag neergezet worden in dit topic.
Als je stemt op iemand, dan gaat dit via PB naar mij!
Jullie hebben tot zondag avond 23:59 ,31 januari om een stem uit te brengen.
Nieuwe burgemeester bekend
Door JamesPotter
De nieuwe burgemeesterverkiezing is erg spannend verlopen. Ondanks dat vijf dorpelingen niet gestemd hebben, is er een gelijkspel opgetreden in de stemmen. Via een loting is gebleken dat Los de nieuwe burgemeester van Wakkerdam is geworden. Wij danken u allen voor uw aandacht en wensen de nieuwe burgemeester meer geluk toe dan de vorige.
De eerste dag is nu afgelopen. De nacht begint dus. Welterusten allemaal!
Cupido, ik wil van jou graag twee mensen horen die je wilt koppelen
Ziener, ik wil van jou graag een naam horen die je wilt zien
Weerwolven, ik wil van jullie graag horen wie jullie opeten
Dief, je krijgt een pb van mij met twee keuzes
Heks, je moet nog even wachten tot ik meer weet van de weerwolven.
Het stiekeme meisje krijgt van mij de pb's zodra ik ze krijg
Burgers en jager, slaap lekker (;
De weerwolven hebben tot morgen 2 februari rond 20:00 uur de tijd om een slachtoffer te kiezen,
De rest heeft tot 3 februari 23:59 om alles te pb'en.
Geef alsjeblieft wat door, het is niet leuk als je niets van je laat weten
De eerste nacht
Het nieuwe slachtoffer
Door JamesPotter
Er is vannacht een tragisch/niet zo tragisch slachtoffer gevallen. Na onderzoek is namelijk gebleken dat Unfocused is opgegeten door de weerwolven, maar dit was de dief! En de dief had zojuist de keuze gemaakt om bij de weerwolven te horen. Helaas was hij nog niet voorgesteld aan de weerwolven, dus helaas viel er niets te regelen. Op het plein wordt een minuut stilte gehouden voordat de beschuldigingen beginnen.
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 8 februari om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Stemmen doe je in het topic.
Jullie hebben tot 8 februari om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!
De tweede dag
Gelijk spel tijdens de stemming
Door JamesPotter
De burgers hebben vandaag flink gestemd en het bleek gelijk spel te zijn. De verdachten waren Lexipedia en Los, beiden met zes stemmen. Dus aan de burgemeester de taak om een uit te kiezen. Natuurlijk was dat niet zeer lastig, dus is Lexipedia veroordeel.
De burgemeester stak het hout om Lexipedia heen aan en… roze vlammen traden op! Al snel had iemand een lijst te pakken.
Lexipedia was helaas cupido en de burgers moeten weer een spannende nacht in. Sterkte
De tweede dag is nu afgelopen. De nacht begint dus. Welterusten allemaal!
Heks, je moet nog even wachten tot ik meer weet van de weerwolven.
Burgers en jager, slaap lekker (;
De weerwolven hebben tot overmorgen 11 februari rond 20:00 uur de tijd om een slachtoffer te kiezen,
De rest heeft tot 14 februari 23:59 om alles te pb'en.
Geef alsjeblieft wat door, het is niet leuk als je niets van je laat weten[
Feest in Wakkerdam!
Door JamesPotter
Het was ’s morgens al meteen duidelijk dat vannacht niemand was gestorven. Hoe het is gekomen, is niet duidelijk, maar er gaan geruchten dat de heks het slachtoffer heeft genezen.
Na een korte overeenstemming hebben de burgers wel besloten om vandaag iemand te veroordelen. En mochten ze een weerwolf te pakken hebben, dan is het natuurlijk dubbel feest!
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 19 februari om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Jullie hebben tot 19 februari om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!
De kogel is door de kerk
Door JamesPotter
Cibis was degene die vandaag op de brandstapel moest. Ondanks dat sommige mensen niet gestemd hadden, was er een duidelijke meerderheid. Toen Cibis op de brandstapel stond, pakte ze haar geweer en schoot in haar laatste adem een kogel weg… Cibis was de jager.
De kogel raakte onze burgemeester Los, waar meteen een rotte geur vanaf kwam. Ook kwam er blauwig bloed uit de wond. Onze burgemeester bleek een weerwolf! De jager bleek gelijk te hebben en met een dubbel gevoel, gingen de burgers maar naar bed. Een weerwolf minder, maar ook een burger minder…
Los, wie wordt de nieuwe burgemeester?
Heks, als je iemand wilt vergiftigen, moet je een pb sturen.
Burgers, slaap lekker (;
De weerwolven hebben tot overmorgen 22 februari rond 20:00 uur de tijd om een slachtoffer te kiezen,
De rest heeft tot 24 februari 23:59 om alles te pb'en.
Twee doden deze morgen
Door JamesPotter
Het was al vroeg in de morgen toen de meeste burgers wakker waren. Toen de hoofden geteld waren, bleken er twee burgers te missen. Een lag aan de rand van het bos. Arme Caprice was opgegeten door de weerwolven. Caprice was duidelijk een burger.
Verwarring ontstond, want er miste nog iemand. De burgers begonnen te zoeken en toen ergens in een steegje, lag Rocksanne. Duidelijk vergiftigd, maar het goede nieuws was dat na wat onderzoek, bleek dat Rocksanne een weerwolf was.
Een burger minder, maar ook een weerwolf. Een klein feestje dan maar.
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 1 maart om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Jullie hebben tot 1 maart om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!
Burgemeester op de brandstapel
Door JamesPotter
Zo ging voor de tweede keer een burgemeester ten onder. De burgemeester Margari bleek niet zo te zijn als haar voorganger. Nee absoluut niet. Margari bleek de heks te zijn. Degene die de weerwolf Rocksanne afgelopen nacht had vermoord.
Helaas zaten de burgers nu dus weer fout. Durven ze vannacht nog een oogje dicht te doen?
Margari, wie wordt de nieuwe burgemeester?
Burgers, slaap lekker (;
Iedereen heeft tot 6 maart om wat op te sturen. Vergeet het niet!
Paniek in Wakkerdam
Door JamesPotter
De meeste burgers hadden al geen oog dichtgedaan en gegil had geklonken in het huis van Ledecky. Niemand durfde die nacht te gaan kijken, maar het was duidelijk Ledecky was helaas verslonden. Ledecky bleek de ziener te zijn!
Pontmercy zat huilend bij het lijk en stierf toen aan verdriet. Een burger en de ziener dood. De weerwolven waren genadeloos en het werd tijd om ze voor eens en voor altijd te doden. Als dat lukte tenminste…
Dit was wel het koppel (om verwarring te voorkomen)
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 11 maart om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Jullie hebben tot 11 maart om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!
Het duurde even, maar toen waren er nog zeven
Door JamesPotter
Het was een hevig conflict tussen verschillende partijen om te kiezen wie er deze ronde uit zou gaan. Misschien zou het handiger geweest zijn om te luisteren naar de verschillende ideeën en daarmee vooral mensen juist af kunnen strepen als weerwolf.
Desalniettemin was er toch een kleine stemming geweest waar maar vier mensen op kwamen dagen. Een kleine meerderheid stemde dus op een burger genaamd Froyo (Clace).
Een onschuldige burger minder. Nog twee weerwolven, een stiekem meisje en vier burgers. Slaap lekker, Wakkerdam.
Burgers, slaap lekker (;
Iedereen heeft tot 15 maart om wat op te sturen. Vergeet het niet!
Geef alsjeblieft wat door, het is niet leuk als je niets van je laat weten.
Aangezien we met wat minder zijn, ga ik het tempo iets opvoeren.
Nog zes, wordt het nog een succes?
Door JamesPotter
Na een nacht die veel korter leek te duren dan vorige nachten, bleek er helaas wel iemand verorberd te zijn. Sommige burgers hadden in de nacht nog door lopen discussiëren en zagen dus al ’s morgens vroeg dat Robind19 verslonden naast het bos lag. Een burger in hart en nieren. Waren de overige burgers nu wel nog veilig?
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 15 maart om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Jullie hebben tot 15 maart om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!
Is wakkerdam nu echt ten onder aan het gaan?
Door JamesPotter
Sinds de jager dood ging, waren er al geen weerwolven meer ontdekt. Misschien, als de burgers eens goed hadden geluisterd naar degene die nu op de brandstapel stond, was het goed gekomen. Misschien ook niet.
In ieder geval stond Kenways op de brandstapel en het begon er steeds meer op te lijken dat ook Kenways geen weerwolf was, maar ook geen burger! Kenways was het stiekeme meisje!
Oh, Wakkerdam, word nu toch eens wakker! Als jullie de volgende nacht hebben overleefd natuurlijk...
Burgers, slaap lekker (;
Van de weerwolven wil ik graag voor 20 maart hun besluit weten, maar eerder mag natuurlijk altijd.
Weer een burger dood aangetroffen
Door JamesPotter
Het komt vast voor niemand als een verrassing dat er vannacht weer iemand verslonden is door die rottige weerwolven en nu er nog twee burgers en twee weerwolven zijn, is dit de laatste stemming. Als nu een burger terecht wordt gesteld, dan hebben de weerwolven gewonnen. Mocht er nu een weerwolf veroordeeld worden, dan hebben de burgers gewonnen.
Vannacht is Vane opgegeten en Vane was een burger.
Dus, tijd voor jullie verdenkingen. Wie heeft zich opvallend gedragen de laatste tijd? Jullie hebben tot 23 maart om verdenkingen te plaatsen in het topic.
Jullie hebben tot 23 maart om te stemmen/te verdenken. Discussies zijn zeer welkom!