• Goed, ik na een lange tijd weer eens flink gaan klagen, jippie!

    Ik heb vandaag een regelrechte kutdag op school gehad, om even kort door de bocht te komen. Allereerst hadden we een tussenuur van Nederlands, waar twee vriendinnen en ik even de stad in waren gegaan. We kwamen, volledig onze schuld, tien minuten te laat aan op het restaurant(waar we les hebben). Onze docent en gelijk ook mentor deed er niet zo moeilijk over en liet ons snel naar binnen gaan om ons om te kleden en de keukens in te gaan. Nou, het was allemaal heel gezellig en zo en ik heb lekker aan het voorgerecht geklooid.
    Toen iedereen in de keuken klaar was werd het personeelseten opgewarmd en werd het in stukken gesneden. En toen begon de hel; Er zat varkensvlees in. Ik was meteen aardig pissed, omdat we sowieso 2 Turkse jongens hebben en ik er allergisch voor ben, wat als gevolg gaf dat wij drieën niet konden eten.
    Ik besloot met die twee vriendinnen(van eerder) naar de stad te gaan om daar snel wat eten te halen. We hadden welgeteld 25 minuten om iets te halen. Wij pakken onze fietsen en racen de stad in, omdat dit toch maar 2 minuten van het restaurant vandaan lag en het sneller ging met de fiets. Wij komen aan bij de snackbar en zien dat er niets in de trekmuur zit, dus moesten we bestellen. Om 10 over 5 hadden we besteld en we dachten dat het wel snel zou gaan, want ja een snackbar heeft normaal zijn dingen al klaarliggen. Toen hebben we 10(!) minuten op ons eten moeten wachten en het was onderhand 20 over 5 (5:25 terug zijn), dus wij gaan ons haasten en eten alles op de fiets op. Het stoplicht zat tegen en we hebben 3 minuten moeten wachten op het licht, tot we over konden steken.
    Toen we terug aankwamen in het restaurant wilden we een snellere deur nemen, om wat tijd in te halen, maar deze zat op slot, waarna we via de hoofddeur naar binnen moesten (tijdverspilling much). Toen we daar binnen kwamen ging de restaurant eigenaresse zeiken dat de deur dicht moest, nou gedaan etc. Riep mijn docent dat we te laat waren en als de wiedeweerga naar de keuken moesten. Toen zag ik dat er een paar gasten zaten en ze gingen praten van: "Ja, wij zijn wel op tijd als we iets moeten doen." Pissed off punt 1.
    We hadden ons snel omgekleed en zijn de keuken in gerend, waar we een preek kregen van ons docent. Ik heb deze maar voor de helft afgeluisterd omdat hij ging zeiken over het feit dat we te laat waren, maar ons niet de kans gaf het uit te leggen. Hij had het meteen over 'consequenties'. Toen ik dat hoorde ben ik, uit zelfverdediging, weggelopen terug naar de kluisjes (waar we ons omkleden). Een van mijn vriendinnen was daar nog en vroeg wat er was, waarna ik alles uitlegde. De andere kwam achter me aan en vertelde wat er nog meer verteld was; Dat de laatkomers de keuken moesten schoonmaken. Wauw, pissed off punt 2.
    Terwijl de woede zich bij mij opstapelde kwam ook nog even mijn docent naar ons toegelopen, om het eens even lekker te gaan hebben over het te laat komen. Ik probeerde het netjes uit te leggen, ook over het feit van het varkensvlees in het eten. Wat hij toen zei maakte me hééél boos:
    "Wij zijn ook maar mensen, wij kunnen ook niet alles goed doen. Ivar die had het vast druk en heeft er toen niet aan gedacht. En we hebben jullie gewaarschuwd met de tijd, dat jullie maar 25 minuten hadden." Nee, dat klopt, niemand doet iets perfect en ja we hadden maar 25 minuten, maar het was dus echt niet onze schuld dat we te laat kwamen. Dat was het stoplicht en de snackbar. Want als we dat stoplicht mee hadden, waren we opt tijd geweest.
    Maar toen; "Maar jij maakt zelf zeker nooit fouten?" Waarop ik reageerde met; "Jawel, maar we hebben twee Turken in de opleiding en ik ben er allergisch voor. Dat is toch iets om rekening mee te houden." Toen zei hij op een fucking uitdagende toon: "Oh, toch wel? Valt me toch weer mee."
    Toen ben ik echt woedend weggelopen en heb ik de deur achter me dicht gesmeten, waarna ik in het washok ging zitten janken uit woede. Verder heb ik ook niet meegekregen wat hij nog gezegd heeft.
    Ik heb mezelf ook per ongeluk pijn gedaan omdat ik hard ergens tegenaan sloeg. Ik heb daar zo'n 10 minuten met een woedeaanval gezeten en wist me even geen raad. Toen kwam die vriendin, die ook boos weg was gegaan bij me zitten en hebben we even gepraat. We zijn het allebei echt niet eens met hoe die man met ons omging. Toen kwam de docente van de bediening naar me toe, overigens ook de vrouw die ik als vertrouwenspersoon heb gekozen, en hoorde mijn verhaal. Ze probeerde me te motiveren om wat harder te worden, maar ik kan dat echt niet. Als mensen mij op zo'n manier provoceren wil ik ze het liefst slaan, dus ik legde dat ook uit en dat begreep ze en ze vond het slim dat ik weg was gegaan, voor ik mijn docent iets aan zou doen.
    Toen kwam ineens mijn docent het washok binnen en legde zijn kant van de situatie uit, waarna ik het mijne uitlegde. Maar alsnog is het géén enkele begrip van zijn kant uit en daar ben ik nu nog altijd pissed over.
    Ik ben uiteindelijk wel terug gegaan naar de les, want ik kon de gasten ook niet laten wachten en ben met een chagrijnig humeur toch gewoon verder gegaan. Maar ik vind het gewoon niet leuk hoe er is gehandeld, want ik hoorde ook nog van die andere vriendin(die gewoon de keuken in is gegaan) dat hij iedereen heeft lopen vertellen van het voorval en dat hoor je niet te doen als docent, zoiets houd je voor jezelf. Maar zo gebeuren er wel vaker dingen met die docent en de andere docent(Ivar) waar ik het totaal niet mee eens ben, zoals o.a; achter de rug van mensen om praten, wat ik al vaak genoeg gehoord heb en ook meteen aan de desbetreffende persoon doorvertel. Kom op zeg, hoe kinderachtig kun je zijn.

    Geef me gelijk of ongelijk, maar ik ben het niet eens met de behandeling die ik vandaag heb gekregen. Nope. Doei.


    Ich liebe dich 27.12.23

    Leerkrachten willen en krijgen altijd hun gelijk omdat ze leerkrachten zijn. Dat heb ik ook vaak moeten horen en meemaken op school. Die docent van je is trouwens niet de enige die zo achterbaks over leerlingen achter de rug praat, want ik had ook zo'n leerkracht die dat bij mij had gedaan. Echt jammer dit, dat er zo met leerlingen wordt omgegaan en dat het gedrag van de leerkrachten maar geaccepteerd moet worden. We zijn allemaal mensen.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Leerkrachten willen en krijgen altijd hun gelijk omdat ze leerkrachten zijn. Dat heb ik ook vaak moeten horen en meemaken op school. Die docent van je is trouwens niet de enige die zo achterbaks over leerlingen achter de rug praat, want ik had ook zo'n leerkracht die dat bij mij had gedaan. Echt jammer dit, dat er zo met leerlingen wordt omgegaan en dat het gedrag van de leerkrachten maar geaccepteerd moet worden. We zijn allemaal mensen.


    Precies, weetje, hij kon ook gewoon eerst ons verhaal horen. Hij heeft ons gewoon onterecht lopen beschuldigen van iets wat niet onze schuld was, ugh. Docenten zijn op dat soort gebieden kut, heel kut.

    Overigens,; vanmorgen was er een jongen te laat of zo, omdat hij ketting van zijn fiets af lag. Iets wat vaker gebeurd bij hem, omdat hij een kutfiets heeft. Hij schreef dat in de groepsapp van school en toen reageerde de docent, ik citeer; "Sander alweer je ketting? Graag andere smoes verzinnen."
    Like WTF, ik heb ook zo'n fiets gehad, kom op zeg. Dat is echt geen smoes hoor, die jongen is kei eerlijk. Ik raak soms echt gestrest van die man. Ik weet overigens ook niet hoe mijn docent erop verder is gegaan op het restaurant, aangezien die jongen in de ochtendploeg zit.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 22:39 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Och ja tuulk, mensen maken ook fouten. En daarom moet jij de consequenties ervan dragen. Als mensen nu eens gewoon zelf verantwoording nemen voor hun daden zou dat enorm in hun geloofwaardigheid schelen.
    Anyway.. in dat geval heeft die man ook een fout gemaakt door niet eens proberen voldoende rekening met jullie te houden terwijl jullie dat wel doen door te proberen binnen dat tijdsbestek gewoon terug te zijn. Ik lees het volgende: zij maken een fout door geen rekening met jullie te houden, waardoor jullie genaaid zijn door een situatie van overmacht.
    Dan heb ik zoiets van: wees dan ook fucking mans genoeg om te zeggen; oke, het spijt ons, we hebben over het hoofd gezien dat er een paar mensen geen varkensvlees kunnen/mogen eten en we doen verder niet moeilijk.
    Kijk als je nu een uur lang uitgebreid hebt zitten dineren bij de dönertent is dat een ander verhaal, maar je zegt dat je te laat bent door het stoplicht (drie minuten), dus die man loopt te zaniken over fucking drie minuten. Waar de heck zit je, op de soldatenschool? Bro ik had hetzelfde gehad in jouw geval.
    Plus; wat die docent zegt tegen die jongen, das gewoon een complete eikelstreek. Hij heeft wat mij betreft de vrijheid om te zeggen: 'Waar heb ik een smoes voor nodig als hier de waarheid staat?'
    Ik heb ooit met mijn mentor gezeik gehad toen hij dacht dat ik niet echt ziek was terwijl ik toch echt die week kotsend boven de wc hing vanwege de griep. Wil je me kwaad krijgen moet je zoiets flikken. Schuldig tot je onschuld bewezen is. #REALpuke.
    Dit is voor mij gewoon een kwestie van een gebrek van wederzijds respect. En dan interesseert het niet meer hoe de machtsverhoudingen liggen. Als zo'n docent, of welke 'autoriteit' dan ook het recht meent te hebben die machtsverhoudingen uit te buiten, heb jij als vrij mens het recht om op je strepen te staan. Daar geloof ik heilig in.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 11:46 ]


    No growth of the heart is ever a waste