Mijn vorige 2e hands was een Skoda Fabia uit 2002 voor €3800. Je moet zeker uitkijken met bepaalde merken op een bepaalde leeftijd.
Ik zou sowieso afraden: een Volkswagen, eender welk. Volkswagens gaan helaas bijna altijd stuk, kijk maar eens op de vluchtstrook, 85% kans dat t een Volkswagen is.
Ook automaat zou ik afraden, soms werken ze totaal niet goed + het is alleen maar iets wat als extra kapot kan gaan.
Japanners, zoals Mazda, Mitsubitsi etc. hebben een stugge vering, dus als je in België woont waar het wegdek zo prut is als de huizen daar, zou ik het sterk afraden.
Benzine en diesel hangt idd af van je kilometers, diesel voor veel km, benzine voor minder, denk aan 30.000km per jaar ongeveer is benzine nog goed voor.
Ook moet je de auto nooit particulier kopen, altijd bij een erkende garage, dat je zeker bent van een fatsoenlijke auto, tenzij je een auto koopt tussen de 0 en 1000 euro, dan weet je bijna zeker dat ie binnen 3 maanden kapot is.
Naar mijn mening zijn goede 2e hands auto's van tussen de jaren 2002 en 2008: Skoda Fabia, Seat Ibiza, Peugeot 206 (de nieuwere, de oude zijn echt slecht) Hyundai Getz (Hele sterke auto!) Ford Fiesta, Mazda 323(F), Mitsubitsi Colt
Zelf heb ik nu een Seat Mii (kleine stadsauto) maar nu ik in België ben gaan wonen kom ik met de 60pk wel tekort. Wel is hij heel zuinig en ontzettend stil en ruim voor zijn kleine klasse! Ik rij rond de 30.000 per jaar met benzine.
Voor meer info mag je altijd een bericht sturen, ik ben altijd wel druk bezig met auto's
It's high noon.