• — S T O R Y
    "Once you've been chosen, you belong to them.'
    Rond 2100, Hawaii is verlaten. Sommige zijn nog bewoonbaar, waaronder het eiland Kauai. Alleen wonen hier niet de mensen die je zou verwachten.. Een soort 'mythe' is hier naartoe gestuurd, vampiers. Hun geheim was in gevaar, de mensen waren in gevaar. Sommige konden niet in geheim leven, sommige konden hun dorst niet tegenhouden. Om er voor te zorgen dat de mensheid niet uitstierf zijn ze apart gezet. Aangezien de vampiers hun natuurlijk gedrag is om humanblood te drinken, krijgt iedere vampier een mens op zich. Dit is hun 'voorraad', dus om te kunnen overleven moeten ze de mensen in leven houden.

    — U I T L E G
    In deze RPG speel je een mens of een vampier.

    Taak vampier: Hou je mens in leven, dit is je enige levensvoorraad of je moet je koppigheid, je natuurlijk gedrag overwinnen door dierenbloed te drinken. (Bijzondere alternatief, hou het liefst bij humanblood om het verhaal levende te houden!)

    Taak mens: Je bent als mens bekend met de mythe, volgens de regering ben je 'uitverkorene' om de mensheid in leven te houden. Door middel om gekoppeld te worden aan een vampier, vastzittend op een verlaten eiland samen met deze wezens om mensen in andere werelddelen hun te leven behouden. Het weigeren om bloedvoorraad te zijn is jouw beslissing, meestal valt dit niet bepaald goed bij de vampiers.

    Wordt het een puur spel om te blijven leven, of val je stiekem in het gat der liefde en komt er meer ten sprake?

    — O V E R I G
    • De locatie (als gegeven in de inleiding) is op het Hawaiiaanse eiland Kauai. Een tropisch eiland omgeven door strand, bossen en bergen met een warme temperatuur en de zon die ongeveer 99% van de tijd schijnt.
    • Vampieren kunnen overdag niet in de zon, alleen in de schaduw. Zodra de zon is gevallen komen de wezens naar buiten.
    • De mensen leven een normaal leven, ook al is er geen school en winkels. Benodigdheden zoals kleding, voedsel e.d. worden periodiek 'afgeleverd' door de regering.
    • Vampieren leven of in een eigen huis, of bij hun gekoppeld mens in huis. Overleg dit met elkaar.
    • Hou graag het aantal vampieren & mensen gelijk.
    • Ik probeer zoveel jongen - meisje te doen als jullie dit graag willen.
    • Het koppelen gebeurt met een randomizer. Heb je zelf een voorkeur geef dit dan even door.

    — L I J S T J E
    Naam:
    Mens/Vampier:
    Leeftijd:
    Nationaliteit:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Voorkeur koppel: M - V / V - V / M - M + evt. naam.
    Extra:

    • Als je vampier bent, bij Leeftijd je 'normale' leeftijd en dan 'totale leeftijd.'

    — R O L L E N

    • Mensen.
    Naam • Faceclaim • Username.
    • Molly Adriana Benedikston • Polovina
    • Synnøve Ingunn Kjærgaard • Bylot
    • Kate Liminick • Sempre
    • Ivy Leonora Boyer • Dysthymia
    • ? • ? • Sycia
    • Archibald Hambleton • Nia
    • North Mason Calhoun • Sonder
    • Axton Tallon • Kylo

    • Vampiers.
    Naam • Faceclaim • Username.
    • Paislee Xael Devine • Nia
    • Adeline Doan Sandlin • Deryth
    • Felicia Alison Hearn • N_Mikaelson
    • Elijah Nathaniel Lawson • Polovina
    • Axel Benjamin Reynolds • Dysthymia
    • Silas Underwood • Nedakh
    • ? • ? • calice

    — R E G E L S
    • Zoals elke rpg; de algemene Q regels om het een beetje gezellig te houden.
    • Typ middelmatige lange stukken, minimaal 200 woorden, 7 regels.
    • Praat ABN, dyslexie graag melden dan kunnen we er rekening mee houden.
    • Maximaal 2 personages p.p. Komen we te kort dan kan het overlegd worden.
    • Leeftijd mens ongeveer tussen 16 - 25
    • Houdt het aantal zoveel mogelijk gelijk
    • Hou het taalgebruik netjes.
    • 16+ graag onder een spoiler.
    • Reserveringen blijven drie dagen staan, als je meer tijd nodig hebt, meld het even.
    • Ruzie mag, maar hou het gezellig.
    • Communiceer met je tegenspeler als je ideeën, opmerkingen e.d. hebt.
    • Heb niet alléén contact met je partner, praat met andere vampiers/mensen e.d.
    • Alleen Deryth of Nia maken een nieuw topic aan, tenzij anders aangegeven.

    — T O P I C S
    • Rollentopic 1.
    • Praattopic 1.
    • Speeltopic 1.


    Dit RPG is eerder gemaakt door Poppys,
    wegens tijdgebrek overgenomen door Deryth,
    met goedkeuring van Reigns.
    Credits voor de lay-out gaan naar Nia.

    Vampires are so sexy and powerful —
    they're so otherworldly;
    they have eternal life and youth."

    "There's just something about vampires that's sexy.
    It's the same reason why women go for the bad boy —
    you want them but you shouldn't have them."

    "Vampires are so old that they don't need to impress anyone anymore.
    They're comfortable in their own skin.
    It's this enigmatic strength that's very romantic and old-fashioned.
    I think it goes back to something of a Victorian attitude
    of finding a strong man who's going to look after his woman."

    "Vampires are immortal,
    you can do whatever you want,
    and get away with it.
    And there's the seduction part of course."

    Death is the one predator we can't escape.
    But vampires have found the loophole so many of us crave.
    I think that's the allure of vampirism."

    [ bericht aangepast op 17 feb 2016 - 12:38 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eavan schreef:
    (...)

    Dat sowieso, haha. Ik zal zometeen alvast een opzetje van het lijstje maken.
    Wat mij betreft maakt het qua koppels ook niet uit, als niemand een voorkeur heeft ga ik gewoon willekeurig rollen aan elkaar koppelen - of jullie moeten liever hebben dat ik ze in een loting gooi.

    Ik zal morgen ook een praattopic aanmaken, mijn laptop staat inmiddels uit en topics aanmaken via m'n telefoon is niet handig. :')



    De enigste voorkeur die ik heb is dat ik mijn mens niet gekoppeld wordt aan mijn vampier.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Polovina schreef:
    (...)


    De enigste voorkeur die ik heb is dat ik mijn mens niet gekoppeld wordt aan mijn vampier.


    Nee maar dat is ook meer dan logisch, dus dat zal niet gebeuren. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Hoe worden mensen eigenlijk uitgekozen?


    Mhm?

    Sonder schreef:
    Hoe worden mensen eigenlijk uitgekozen?


    Ik zat zelf de denken dat de regering hen heeft uitgekozen op basis van hun status, gezien de uitverkorene gekoppeld zijn aan de vampiers zodat deze de andere mensen ( buiten het eiland ) met rust laten - en zij het menselijke ras in stand moeten houden.
    Ik weet namelijk niet waarop de vorige TS dit gebaseerd heeft, vandaar dat ik zelf aan zoiets dacht.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eavan schreef:
    (...)

    Ik zat zelf de denken dat de regering hen heeft uitgekozen op basis van hun status, gezien de uitverkorene gekoppeld zijn aan de vampiers zodat deze de andere mensen ( buiten het eiland ) met rust laten - en zij het menselijke ras in stand moeten houden.
    Ik weet namelijk niet waarop de vorige TS dit gebaseerd heeft, vandaar dat ik zelf aan zoiets dacht.


    Dus er zou in principe iets aan hen moeten zijn dat er uit springt? (heel gezond, of iets in die aard.)


    Mhm?

    Nog 1 dingetje: Wonen ze al een tijdje bij de vampiers, of zijn ze net uitgekozen?


    Mhm?

    Sonder schreef:
    Nog 1 dingetje: Wonen ze al een tijdje bij de vampiers, of zijn ze net uitgekozen?


    Misschien dat het het fijnste is om te doen dat ze er al een poosje wonen, of jullie moeten het anders willen?


    En hierbij meteen ook;
    Praattopic!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zag dat mijn rol nog niet helemaal af was, dus dat heb ik even gefixed :3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    North is klaar ^^


    Mhm?

    Eavan schreef:
    (...)
    Jep, het liefste wel een mannelijke vampier - als je dat wil natuurlijk.

    Dan claim ik die.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nedakh schreef:
    (...)
    Dan claim ik die.


    Je staat er bij.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Woeh ik heb er zin in :3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Woeh ik heb er zin in :3


    Mhm?

    Me to! ^^

    Liesje, ik lees vanavond na het dansen je linkje door. Heb daar tot nu toe nog helemaal geen tijd voor gehad. $:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Volledige Naam
    ——Silas Underwood. In tegen stelling tot zijn broer heeft hij geen middelnaam, enkel twee namen. Een voor- en een achternaam, waar hij maar blij mee toe is.
    Betekenis:
    Bijnaam:
    Mens / Vampier: Vampier
    Leeftijd
    ——26, al was hij bijna 27 geworden
    ——247 in vampierjaren
    Afkomst:
    Likes: Natuur (soms, wanneer niemand in de buurt is, praat hij graag tegen de bomen of geesten van de natuur), nieuwe dingen leren (hij vindt het aangenaam om meer stof te vergaren tot kennis), lezen (vooral over kunst en geschiedenis, maar ook vecht technieken en soms vind hij het zelfs grappig om over vampiers te lezen, wat ze er allemaal bij denken), serene muziek, wetten / discipline, dansen, luisteren naar [. . .] zang.
    Dislikes: Stompzinnigheid, hebzucht, grote en drukke menigtes, alcohol, wanneer iemand in zijn weg komt, als hij zichzelf moet uitleggen, ontdekt / bestudeerd worden door anderen, oneerlijkheid (van anderen), over zichzelf of persoonlijke dingen praten, bloed, zo nu en dan bang zijn voor zichzelf aangezien hij weet wat hij aan kan doen en gedaan heeft. Niemand weet het, zelfs zijn broer niet. Eveneens houdt hij niet van de kleur rood, het is de kleur van bloed, maar het heeft ook mede te maken met een vrouw waar hij vroeger ongelooflijk veel om gaf.
    Dwang— ofwel verslavingen: Bloed, wat logisch is. Hij kan het niet goed onder controle houden.
    Angsten
    ——
    Doel:
    Trekjes: Mompelen wanneer verveling toeslaat, over zijn lip of kin wrijven.
    Verleden: Hij is altijd al een soort buitenbeentje geweest, al zullen anderen dat misschien ontkennen en tegen hem op een hele andere manier kijken. Voor hem is het anders, want hij voelde zich niet zoals zijn familie hem beschreef of zelfs bij vrienden voelde hij zich het vijfde wiel. Silas genoot van de wonderen van het leven, zoals de natuur, muziek en kunst. Al is hij vrij slecht, laten we zeggen bagger, in de liefde. Daar snapt hij ook niets van, hoewel hij dat hedendaags meer heeft weggedrukt dan dat hij er niets van snapt. Toen hij een jaar of 22 was geworden, ontmoette hij een jongedame genaamd Elvyra. Haar haren hadden een zandbruine kleur die hij nog niet eerder had gezien, of eigenlijk wel, maar hij was zo onder de indruk van haar verschijning dat het al snel er niet meer toe deed. Hij was met zijn vrienden gaan vissen. Nee, hij viste zelf niet, hij keek alleen toe en zweeg, lachte soms. Totdat hij dan de vrouw zag die hem op latere leeftijd in een vampier veranderde. Om precies te zijn gebeurde dat laatste toen hij bijna 27 was geworden, en als “verjaardagscadeautje” gaf Elvyra hem het leven van een onsterfelijke (in ’t jaar 1683). In een hele korte tijd voordat het gebeurd was, waren ze naar elkaar toe gegroeid. Van vage kennissen naar vrienden, naar meer dan vrienden en vervolgens geliefden. Silas kon het echter niet waarderen en de dagen, weken, misschien wel maanden die erop volgden waren het alles behalve prettige tijden voor hem. En haar ook, trouwens. Hij verdween in de nacht, zonder ook maar iets te zeggen of een kaartje achter te laten voor zijn broer. Voor twee jaar lang, zonder enig contact. In die tijd was er veel gebeurd en zoals een maker hoort te doen, heeft Elvyra dat gedaan, voordat zij weg ging – op Silas zijn bevel. Hij wilde haar nooit, maar dan ook nooit meer zien. Als een totale verrassing stond hij weer bij zijn broer op de stoep en hoewel hij hem zwaar gemist heeft, besloot hij daarom juist verder te gaan met zijn plan. Zijn broer veranderde hij diezelfde nacht nog (1685) in een vampier. De echte reden ervoor is heel gemakkelijk: hij kan niet zonder hem, Idwallon is de enige die hij vertrouwd. Dat is dan ook de reden dat hij hem als zijn rechterhand heeft.
    Extra Hij voelt zich al voor zo lang hij zich herinnert – tijd onbekend – eveneens aangetrokken tot mannen. Hij heeft geen idee of Idwallon daar weet van heeft, maar Silas heeft het in elk geval tegen niemand verteld. Maar dan ook niemand. In die tijd is het dan ook taboe om het te laten merken of überhaupt dat je het al bent. Daarom zwijgt hij als het graf, al kan hij soms toch niet laten naar een man te kijken als de situatie zich voor doet.
    S I L A S      U N D E R W O O D

    < I've been in love.
    It's painful, pointless and
    o v e r r a t e d. >
    •      •      •










    < I've tried to die.
    Over and over again. . .
    But, this— it's driven me insane and
    I can't wait until its all
    o v e r. >
    •      •      •





    APPEARANCE
    Huidskleur: Silas had eerst een gebruinde huid door de zon, die met de jaren misschien wat afgenomen is, maar helemaal een blank huidje heeft hij niet. Er ligt nog altijd een bepaalde tint overheen die niet weg gaat, maar wat wel op de handpalmen te merken is. Zijn handen zijn redelijk ruw, wat komt door de velen dingen die hij ermee doet.
    Lengte: Zijn lengte is plusminus 187M.
    Littekens:
    Piercings / Tatoeages:
    Gezichtsvorm:
    Oogkleur en -vorm: Hoewel hij een erg afstandelijke, stoïcijnse aanblik heeft als hij in zijn eentje met iemand is, veranderd dat op slag wanneer zijn broer in de buurt is. Dan lijkt hij abrupt een veel warmere, nog wel afstandelijk, maar toegankelijker aanblik te hebben.
    Haarkleur, -lengte en -type: Zijn haren hebben een donkere houtskool kleur, wat iets lichter lijkt te worden als hij in de zon verschijnt.
    Figuur en houding: Hij heeft een gespierde bouw, welke hij wel vaak verstopt door de kleding die hij aan heeft. Silas draagt dan ook vaak donkere kledij.
    Geur en hygiëne: Hoewel zijn broer zich graag scheert, doet de oudere broer dat niet zo vaak, waardoor hij de meeste tijd een soort drie-dagenbaardje heeft. In elk geval wel de stoppels om dat te bewijzen. Hij houdt zich veel liever bezig met andere zaken.
    Slaappatroon:
    Accent en dialect:
    Allergieën:
    Accessoires:
    Kledingstijl: (Elegant? Which colors?)
    CHARACTERISTICS
    Kalm, ongevoelig en afgesloten, dat is hij meestal. Dat betekend niet dat hij het ook echt is, maar hij heeft zich voornamelijk naar die kant van zichzelf gericht, om een reden die hij heel belangrijk vind. Volgens hem heeft hij het ooit wel aan Idwallon verteld, maar het kan zijn dat hij het vergeten is. Er zijn ook al zo veel jaren voorbij gegaan dat het best eens mogelijk is, al zou hij het hem niet kwalijk nemen als het zo is. Precies om die reden. Daarbij wil hij graag alleen zijn, omdat hij bang is iemand te kwetsen die hem na aan het hart ligt, wat hem al vaak genoeg is overkomen.
    Na die lange tijd heeft hij het wel geleerd en zich mede daardoor afgesloten. Silas wil dan ook enkel gestoord worden wanneer er iets dreigend of uitermate belangrijk is, als het niet het geval is, slaat al bijna direct dat ijzige karakter toe. Het is niet zijn bedoeling om dat te doen, niet helemaal in elk geval, maar het ongevoelige gedeelte slaat toch heel vaak toe. Dit neemt hem dan over, verstand en lichaam, terwijl hij weet dat het de vampier in hem is. Vaak probeerde hij het onder controleren te houden, ermee te handelen, maar het faalde elke keer opnieuw.


    Silas noemt zichzelf een monster voor wat hij is, een bloeddorstige Vampier die vaak geen medelijden kent, en wat hij daardoor heeft gedaan in het verleden.
    De enige die hij vertrouwd is zijn broer, Idwallon, maar laat de anderen van zijn clan toch zien dat hij respect voor hen heeft. Hij heeft zich omhoog gewerkt, met moeite en veel doorzettingsvermogen, echter kwam hij uiteindelijk bij zijn doel. Silas is hier dan ook uitermate trots op, wat toch zo nu en dan in zijn ogen schijnt. Hij is op dat punt ook niet verlegen of iets dergelijks om het te laten merken. Stil, zwijgzaam, wat gelijk naar een zekere geheimzinnigheid neigt, dat is hij wel. Dat betekend echter niet dat hij verlegen of naïef is, alles behalve juist. Hij kan dan ook ongelooflijk wreed zijn, wat negen van de tien keer gebeurd wanneer hij zich moet voeden. Daarom houdt hij er niet van als hij bloed ziet of de honger opspeelt, hij haat het om afhankelijk ervan te zijn. Een stille nachtmerrie voor sommigen.
    In de liefde is hij absoluut alles behalve goed, want hij snapt er - op z'n zachts gezegd - geen moer van. Zo ook dus niet van vrouwen. Alhoewel hij wel zijn charmes in kan zetten, daar blijven de vrouwen in elk geval niet koud van, want hij gebruikt het regelmatig als hij wat wil drinken. Hij heeft er echter een ongelooflijke hekel aan wanneer hij het moet doen, omdat het niet tegen iemand is waar hij het graag tegen wil doen. Daarom raakt hij er ook snel verveeld bij, wat aan zijn gezicht afgetekend is.


    Agressief is hij niet, ten minste niet tegen zijn clan, maar vroeger was er zeker een kant dat hij dagelijks driftbuien had over van alles. Hij heeft het met heel veel moeite weten te controleren, maar als er iemand heel kwaad spreekt over iets of iemand wat een dierbare is, kan hij er zo weer in terug vallen. Silas luistert meer dan dat hij praat, net zoals zijn broer.
    Toch verliest hij zich bijna nooit in gedachten, hij wil graag van alles weten wat er rondom hem gebeurd, zodat hij voorbereid is en een beetje weet wat er speelt. Een enorme hekel heeft hij dan ook aan verrassingen, zelfs als het over een verjaardag gaat. Daar is hij ook niet om gesteld, omdat hij weet dat het toch niet aan hem te zien valt. Hij veracht de vrouw die hem zo gemaakt heeft, Elvyra.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 20:19 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.