• Ik moet altijd alleen naar school fietsen s' ochtends en s' middags. Maar ik vroeg me af: is het wel veilig om alleen te fietsen voor een meisje van 13? Straks komt er een pedo ofzow en die ontvoert me... Moet ik gewoon blijven fietsen of een andere oplossing vinden? Ik heb geen vrienden uit mijn eigen dorp die naar mijn school gaan dus ik fiets altijd alleen.

    Het ligt er een beetje aan waar je zoal langs moet fietsen. Wat vinden je ouders er van?

    Mijn ouders wilden niet meer dat mijn broer en ik elke dag onder een lange tunnel heen moesten fietsen, dus we zijn gewoon verhuist. Lekker rigoureus, maar als je hoort wat er bij die tunnel gebeurt, dan fiets je daar liever ook niet meer door heen.

    Nou, als jij gewoon een drukke route neemt om te fietsen is er niets aan de hand. Desnoods maak je een omweg als je je echt niet prettig voelt. Je bent 13, ik snap dat je het eng vindt, maar probeer mensen om je heen te negeren als ze raar over komen en gewoon lekker door te fietsen. Doe anders één oortje met muziek in als je langs een drukke weg fietst en als je in een park moet fietsen, of waar alleen fietsverkeer is, doe je beiden oortjes in. Zo hoef je geen contact te maken met andere mensen.
    En een pedo kom je niet zomaar tegen meis, echt niet. Het is veilig ^^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Ik fiets vooral langs platteland weggetjes en heel soms door een heel klein dorpje. Anders moet ik
    helemaal omfietsen en dan kom ik veel te laat op school aan. :)

    Sky_Dash schreef:
    Ik fiets vooral langs platteland weggetjes en heel soms door een heel klein dorpje. Anders moet ik
    helemaal omfietsen en dan kom ik veel te laat op school aan. :)


    Ooooh, platteland weggetjes, daar valt niets te beleven! Dat overleef je wel ^^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Heb je een mobiele telefoon? Zorg dat je die in je jaszak hebt. Dan kan je iemand bellen als er wat is. Dat voelt wellicht veiliger (:


    26 - 02 - '16

    Eshkeri schreef:
    Heb je een mobiele telefoon? Zorg dat je die in je jaszak hebt. Dan kan je iemand bellen als er wat is. Dat voelt wellicht veiliger (:

    + als iemand jou benaderd, kun je doen alsof je met iemand(bijv je moeder of vader) belt/gebeld wordt en dan je dan gewoon een nep gesprek begint ^^

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 14:19 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Eshkeri schreef:
    Heb je een mobiele telefoon? Zorg dat je die in je jaszak hebt. Dan kan je iemand bellen als er wat is. Dat voelt wellicht veiliger (:

    Ik blijf hierbij.

    + mijn zusje moet ook altijd langs plattelandsweggetjes enzo en het is haar goed gegaan. Soms wat problemen met het verkeer, maar voor de rest goed.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 15:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik fietste vroeger en nu nog steeds altijd langs plattelandweggetjes. Nooit wat gebeurd. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik fietste vroeger en nu nog steeds altijd langs plattelandweggetjes. Nooit wat gebeurd. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Inderdaad. Ik moest ook een heel eind door een stuk platteland en er is me nooit iets gebeurd. Er passeert maar af en toe een auto en van op afstand zie je wel altijd wel minstens één andere fietser, vooral voor en na schooltijd...
    Trouwens, overdag fietsen is meestal perfect oké, het is pas 's avonds in het donker dat de meeste mensen op hun hoede zijn...

    [ bericht aangepast op 12 jan 2016 - 8:20 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.