• Hallo,
    Het geval is dus dat ik op het moment aan het schrijven ben, maar ergens tegen aan loop.
    Mijn personage en de bijpersoon staan in een kamer waar een net overleden (36)persoon ligt, die dood is gegaan door wonden na een aanval van een wildvarken, hoe zal jij de geur beschrijven die er op zo'n moment in de kamer hangt?
    'Het lichaam is nog niet aan het ontbinden, btw'
    Ik kon alleen aan het woord muf denken, maar dat woord past niet zo goed in de stijl waarin ik het heb geschreven. Hebben jullie een idee?

    Ik ben zelf wel eens met een lijk in een kamer geweest om afscheid te nemen, maar ik kan me de rest maar slecht herinneren.

    #vagevragenuurtje

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 17:16 ]


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Als die persoon net overleden is, is er geen rare geur aanwezig.
    En dat met afscheid nemen is weer anders. Dan is zo'n persoon helemaal ingevroren geweest en geprepareerd dus daar zit ook niet veel geur aan.

    Goeie vraag. Ik ben al wel eens bij gestorven mensen in een ruimte geweest om afscheid te nemen, maar die liggen in een soort van koelkast, waardoor het sowieso wel anders is. Op een of andere manier moest ik wel aan de geur denken die in het concentratiekamp van Breendonk hangt, maar eerlijk gezegd kan ik ook niet echt beschrijven hoe die geur is. Muf zou dan ook weer zoiets zijn waar ik als eerst op zou komen, maar dat vind ik niet het goeie woord. Nee sorry, ik zou het echt niet weten.


    16 - 09 - '17

    Zoek op Synoniemen. Dat gebruik ik heel vaak, en ik heb er heel erg veel aan.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor dood de overledene heeft gehad.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hmm de synoniemen spreken me ook niet echt aan, maar bedankt voor het idee.
    Ik wacht nog even af


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Pissarro schreef:
    Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor dood de overledene heeft gehad.


    Als het goed is staat dat nu in de omschrijving


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Bloed ruikt een beetje naar ijzer? Als het echt net, net is gebeurd zou je dat kunnen ruiken?

    Anders zou je er ook omheen kunnen werken: ''Er hing een vreemde geur in de kamer die ik niet echt kon beschrijven.''


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    Bloed ruikt een beetje naar ijzer? Als het echt net, net is gebeurd zou je dat kunnen ruiken?

    Anders zou je er ook omheen kunnen werken: ''Er hing een vreemde geur in de kamer die ik niet echt kon beschrijven.''



    Ja of het kunnen vergelijken met hoe diegene eerst rook.

    'De koning had voorheen naar peperdure wijn geroken, maar nu rook het naar bla bla blah'


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Nvm.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 17:21 ]


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Nou kijk, daar heb ik wat aan! Bij die dood zal er vast een significant hoeveelheid bloed zijn geweest en laat bloed nou wel een vrij duidelijke geur hebben.
    Persoonlijk zou ik dan iets in de trant van dit schrijven:

    "De geur in de kamer riep associaties op met mijn oude fiets( of vul ander roestig voorwerp in dat hoofdpersoon kan hebben gehad), de geur van roest en oud ijzer hing zwaar in de lucht."

    Succes!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    PetyrBaelish schreef:
    (...)


    Ja of het kunnen vergelijken met hoe diegene eerst rook.

    'De koning had voorheen naar peperdure wijn geroken, maar nu rook het naar bla bla blah'


    Prima toch? ''Nu rook het naar een vreemde, ondefinieerbare geur, waar van (Y/N) ook niet wilde weten hoe die er kwam''


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oh ik zie dat Ashallayn ook al heeft gezegd dat het naar ijzer ruikt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Pissarro schreef:
    Nou kijk, daar heb ik wat aan! Bij die dood zal er vast een significant hoeveelheid bloed zijn geweest en laat bloed nou wel een vrij duidelijke geur hebben.
    Persoonlijk zou ik dan iets in de trant van dit schrijven:

    "De geur in de kamer riep associaties op met mijn oude fiets( of vul ander roestig voorwerp in dat hoofdpersoon kan hebben gehad), de geur van roest en oud ijzer hing zwaar in de lucht."

    Succes!


    Of dit inderdaad. Ik hoop dat je onderhand weer verder kan ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Of dit inderdaad. Ik hoop dat je onderhand weer verder kan ^^


    Ja gaat lukken, er zijn wat deurtjes voor me geopend, dankuh!


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Bedompt?


    You were born original, don't die as a copy.