Het gaat momenteel echt niet goed in mijn leven. Mijn oma aan mijn vaders kant is een hele tijd terug gevallen. Sindsdien had ze pijntje hier, pijntje daar en begon ze ook 's nachts steeds minder goed te slapen en ook minder te eten en misselijk etc. Toen is ze een keer gevallen en daarna hebben mijn vader en tante 24 uur per dag voor haar gezorgd omdat ze niets meer zelf kon, totdat ze uiteindelijk is opgenomen in een hospice. Daar is het steeds meer achteruit gegaan en in de nacht van vrijdag op zaterdag is ze overleden. In principe hebben wij er vrede mee omdat ze het vooral zelf wilde, ze was er klaar mee, en omdat ze zelf aangeeft dat ze een goed leven heeft gehad. Natuurlijk is het moeilijk en zwaar, vooral omdat ik haar vrij vaak zag als ik thuis was en omdat we het goed konden vinden en een redelijk goede band hadden.
Mijn oma aan mijn moeders kant heeft in februari te horen gekregen dat ze een beenmergziekte heeft waardoor ze geen bloedcellen, bloedplaatjes en afweercellen meer aanmaakt, of weinig in ieder geval. Ze krijgt iedere week een infuus met bloedcellen en bloedplaatjes. Een hele tijd terug heeft ze in het ziekenhuis gelegen omdat ze een infectie had. En nu een paar weken terug is ze weer opgenomen omdat ze een infectie had, alleen de koorts bleef maar en bleef maar en ze wisten niet meer waar de infectie vandaan kwam. En net belde ik met mijn moeder en die vertelde dat ze met de dokters hebben gesproken en dat ze er nu zeker van zijn dan mijn oma geen immuunsysteem meer heeft en dat ze niets meer voor haar kunnen doen en dat ze dus waarschijnlijk ook binnenkort gaat overlijden.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen of hoe ik hier mee om moet gaan. Het overlijden van mijn ene oma is al zwaar genoeg en nu gaat mijn andere oma binnenkort ook overlijden? Ik weet echt niet hoe ik dit zou kunnen verwerken of ooit overheen zou komen. Het heeft al een beetje geholpen dit te schrijven, maar ik voel me nu echt zo kut.
You could be great, you know, its all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt