• Ik schrijf ontzettend graag en ik kan het ook nog wel redelijk als ik mensen moet geloven. Maar de laatste tijd heb ik ontzettend weinig inspiratie om iets te schrijven, zelfs aan mijn al lopende verhalen. En het is niet dat ik een writer's block heb, want dat heb ik al eens gehad en is niet zo prettig, maar het is meer dat ik niet meer echt schrijf. Normaal heb je van zo'n momenten als schrijver dat je overloopt van de inspiratie dat je er je laptop of pen en papier erbij MOET pakken omdat dat idee gewoon te goed is of omdat je zoveel zin hebt om te schrijven dat alles anders kan wachten, maar zoiets heb ik al een hele tijd niet meer gehad en ik weet niet meer wat ik moet doen, want ik wil ontzettend graag nog wel schrijven.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Wat bij mij helpt is om 'schrijfspelletjes' te spelen:
    - Zoek op internet een random zin en gebruik die als eerste zin van een verhaal.
    - Zoek een scenario en schrijf daar iets rond.
    - Ga op wehearit (of een andere site) opzoek naar een afbeelding en gebruik die voor inspiratie.

Er zijn enorm veel van dit soort generators. Ze zijn vaak wel in het Engels, maar je vertaald de zin/scenario/beschrijving/... gewoon naar het Nederlands dan. Ik heb momenteel een hoop ideeën voor verhalen kort opgeschreven en allemaal hebben die ideeën door dat soort dingen vorm gekregen.

The soul needs autumn.

wervelwind schreef:
    Wat bij mij helpt is om 'schrijfspelletjes' te spelen:
    - Zoek op internet een random zin en gebruik die als eerste zin van een verhaal.
    - Zoek een scenario en schrijf daar iets rond.
    - Ga op wehearit (of een andere site) opzoek naar een afbeelding en gebruik die voor inspiratie.

Er zijn enorm veel van dit soort generators. Ze zijn vaak wel in het Engels, maar je vertaald de zin/scenario/beschrijving/... gewoon naar het Nederlands dan. Ik heb momenteel een hoop ideeën voor verhalen kort opgeschreven en allemaal hebben die ideeën door dat soort dingen vorm gekregen.

Dat zou opzich wel kunnen helpen. Bedankt!

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Wat mij vaak helpt is rondhangen op plekken waar veel inspiratie te vinden is. Dus Pinterest, We Heart it, verhalen van anderen, blogs. En vervolgens het niet te veel proberen te forceren. Soms helpt het ook om oude verhalen te lezen, omdat ik dan de drang krijg te gaan herschrijven in mijn verbeterde schrijfstijl en dat min of meer ook je schrijf flow kan bevorderen. Naar buiten gaan kan helpen, een film kijken, goede muziek luisteren, opruimen (rommel in huis is rommel in je hoofd is een killer voor inspiratie) en dutjes doen. Ik ken de struggle helaas maar al te goed en probeer maar altijd gebruik te maken van de inspiratievolle momenten en is iets te doen als het even niet wil lukken.

Mijn topics, dit kan ik heel goed gebruiken.

Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…