• Vroeger wanneer ik thuiskwam, gaf mijn moeder me wel eens een knuffel. Dat vond ik wel lief. Maar sinds een halfjaar tot een jaar heb ik dat echt niet meer graag. :’) Ik heb geen idee waarom. Wanneer ze me nog eens wil omhelzen, denk ik bij mezelf “Snel dan maar, niet te lang” en ik voel bijna rillingen gewoon. :’D

    Nee, ik heb niets traumatisch meegemaakt waardoor ik nu een afkeer voor affectie zou hebben gekregen. Ik heb mijn moeder nog steeds even graag als altijd. Een knuffel van een vriendin of vriend kan ik nog zonder problemen ontvangen, maar waarom niet meer met mijn moeder die al sinds mijn geboorte me geregeld omhelst? :’D Ben ik er te oud voor geworden?! :o

    Ik zoek geen oplossing. Ik ben alleen nieuwsgierig of anderen dit ook herkennen.
    Iemand die dit ook ervaart? Geven en/of krijgen jullie nog vaak knuffels van je ouders?


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik vind 't heerlijk om ff te knuffelen met wie dan ook uit mijn familie. Of het nou mijn "moeder" (oma) is, of mijn tantes. Dagelijks krijg ik ze (:

    [ bericht aangepast op 26 sep 2015 - 23:34 ]

    De enige persoon uit mijn familie die ik nu nog graag knuffel is mijn papa, bij al de rest vind ik het ook gewoon niet leuk. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik wil juist alleen knuffelen met mijn moeder (ok, en mijn oma). De rest van de wereld mag lekker op een afstand blijven.


    Caution first, always.

    Ik houd lichamelijk contact liever wel af, met name van mijn ouders en gewoon verdere onbekende personen, met vrienden heb ik veel minder moeite. Maar dat heeft bij mij wel grotendeels te maken met nare gebeurtenissen, en vreemde mensen moeten gewoon weg blijven. Maar dat laatste lijkt me wel normaal denk ik.
    Maar ik herken wel wat je schrijft, mag wel, maar niet te lang. En dan snel weg wezen, brr...


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik ben überhaupt geen knuffelachtig persoon ;x


    26 - 02 - '16

    Ik ben geen knuffelpersoon, maar ik ben nu 23 en ik geef mijn ouders nog zo vaak een knuffel als ik wegga of thuiskom. :'D Ik vind niet dat je er 'te oud' voor kan worden.


    Your make-up is terrible

    Mijn moeder is de enige in de familie die me (nog) een knuffel geeft. Ik hoef van al de rest ook geen knuffel, alleen van mijn klein nichtje of neefje zou ik niets op tegen hebben.

    Ik vind ook niet dat je te oud kan worden voor een knuffel, maar ik kan mijn gevoel met niets anders verklaren. :')


    Ik wil een tuin vol egels

    Daar ben je nooit te oud voor. Geniet van de knuffels van je ouders zolang je nog kunt. Voor je het weet kun je ze niet meer knuffelen en heb je er spijt van dat je ze niet nog even vast hebt gepakt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik moet vijf of zes geweest zijn toen ik mijn ouders voor het laatst knuffelde :'D

    Ik heb een hele korte periode dat ik het niks vond, maar nu knuffel ik enorm veel :'D


    wat was dit ookalweer

    Blurryface schreef:
    Ik wil juist alleen knuffelen met mijn moeder (ok, en mijn oma). De rest van de wereld mag lekker op een afstand blijven.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Abstergo schreef:
    Daar ben je nooit te oud voor. Geniet van de knuffels van je ouders zolang je nog kunt. Voor je het weet kun je ze niet meer knuffelen en heb je er spijt van dat je ze niet nog even vast hebt gepakt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn broertje kreeg vroeger van mijn moeder ook altijd knuffels, terwijl ik echt ben opgegroeid zonder.
    Als ik thuis kwam werd er gedag gezegd, als ik viel moest ik maar gewoon weer opstaan.

    Zelfs nu ik mijn moeder al jaren niet meer heb gezien, vind ik het nog steeds erg moeilijk om te knuffelen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik knuffel/kus mijn ouders al niet meer sinds de kleuterklas.
    Ik denk niet dat het te maken heeft met "er te oud voor zijn", eerder met " er geen behoefte meer aan hebben", en daar zit geen leeftijd aan gebonden. Ik vind iets gewoon al snel "klef" en vind dat vreselijk. Ik heb er dus geen behoefte aan.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mijn ouders zijn mijn knuffel beren. Ik heb niemand anders om random mee te knuffelen hahaa