Jorah schreef:
(...)
Nu ben ik wel benieuwt naar het resultaat :'D
Oké, hier komt het. James is een ampersand (het en-teken: &), want hij is degene die de meeste waarde hecht aan familie (Lily en Harry) en die zorgde dat Sirius een thuis had zelfs toen hij wegliep van zijn ouders. Hij is vaak dat wat hun vriendengroep verbindt, de lijm als het ware. Sirius is een interrobang (een uitroepteken en vraagteken ineen,
zoals dit) want tja, hij is Sirius. Hij is luidruchtig en moet altijd in het middelpunt van de aandacht staan, maar tegelijkertijd is hij onder al zijn gemakkelijke charme en flirterigheid ook een enorm chaotisch persoon die heel erg met zichzelf in de knoop kan liggen. Remus is een beletselteken (drie puntjes: ...). Hij wordt vaak gezien als de stillere van de vier, maar ik denk dat het vooral ook erg goed past omdat drie veelzeggende puntjes waarschijnlijk een goede manier waren om zijn reactie op een groot deel van James en Sirius' plannen te beschrijven. Hij was bovendien vrij sarcastisch zoals ik me hem voorstel, en hij heeft zijn hele leven lang met geheimen moeten leven. Zinnen die eindigen op beletseltekens zijn vaak niet afgemaakt en hebben iets mysterieus. Peter, tot slot, is een komma. Komma's zijn er bijna altijd bij in een tekst, maar ze worden vaak vergeten of over het hoofd gezien. Zonder komma's kan bovendien een zin of verhaal opeens drastisch anders gelezen worden; zonder Peter zou Harry mogelijk geen weeskind zijn geworden. Of, het alternatief: Peter is een punt, want de gewone levens van alle Marauders eindigden met hem.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan