Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten, zou mijn boek in mei 2015 worden uitgegeven. Vlak voor de publicatiedatum overleed mijn uitgever, waardoor de uitgeverij maandenlang stil heeft gelegen. Sinds augustus is de overname van de uitgeverij officieel en wordt alles weer in gang gezet. Boeken worden weer uitgegeven en omdat ik eigenlijk als "volgende" aan de beurt was, had ik verwacht dat mijn nieuwe publicatiedatum toch wel rond oktober/november zou zijn.
Net heb ik dan eindelijk de nieuwe half jaar planning gekregen... en ik ben ingepland in maart 2016. Ja, dat vind ik toch wel even slikken. Ik keek er erg naar uit en was al aan het plannen voor een feestje en alles, maar dat kan ik dus nog wel een half jaar voor me uitschuiven.
Degene die pakweg een half jaar geleden mijn boek redigeerde is inmiddels niet meer werkzaam bij de uitgeverij, waardoor iemand anders (de hoofdredacteur/nieuwe uitgever) het zal overnemen.
Terwijl ik dit schrijf krijg ik nog een mailtje van haar dat ze begrijpt dat ik teleurgesteld ben, maar dat ze me met een reden achteraan heeft geplaatst. Ook in het kader van mijn opleiding (tot redacteur, ik ga ook bij haar stage lopen) denkt ze dat ze nog veel meer uit het verhaal kan halen dan mijn vorige redacteur heeft gedaan en ze wilde me graag voor het beursseizoen zetten (die begint in april met Elfia), dus dat is toch wel weer een troost. Uiteindelijk zal het boek er wel beter van worden, maar toch is het jammer dat ik toch nog pakweg een half jaar moet wachten.
Dus ja. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Ik ben toch gewoon echt een beetje teleurgesteld dat het nog zo lang duurt, zelfs als ik weet dat het boek erop zal vooruitgaan en dat het feit dat mijn boek überhaupt wordt gepubliceerd al iets is waar velen alleen van dromen.
Every villain is a hero in his own mind.