Het horen van straaljagers en helikopters is geen reden om bang te zijn hoor, ik hoor ze ook weleens.
Als je kijkt naar de landen waar er oorlog is, zie je dat die landen een volledig andere situatie dan Nederland hadden voor de oorlog. Er zal niet zo snel een oorlog komen en als er al een oorlog zou komen, dan denk ik niet dat die op Europees grondgebied zou worden gevoerd. Natuurlijk zou het leger dan nog steeds moeten worden ingezet, maar Nederland is ook een land van de EU en de VN wat betekent dat ze bijstand gaan krijgen. Niemand gaat dus zomaar de oorlog aan Nederland verklaren. Daarbij is een oorlog ook iets heel kostbaars en zorgt het ervoor dat andere landen sancties kunnen uitvoeren tegen dat het land dat de oorlog verklaarde. Deze zullen (waarschijnlijk) vooral economisch zijn, waardoor het land nog meer in de problemen gaat komen. Een oorlog verklaren zal dus niet snel gebeuren.
Het enige wat de IS (is geen land) kan doen zijn terroristische aanslagen plegen. De IS heeft niet voldoende leden om een werkelijke oorlog tegen een welvarend land te beginnen. Natuurlijk kunnen ze nog steeds veel schade aanrichten met bomaanslagen, maar ik denk dat ze vooral in hun eigen gebieden eerst de volledige controle willen hebben.
(Dit is natuurlijk wat ik denk en ik ben geen expert, dus ik kan ook fout zijn.)
The soul needs autumn.