Ik heb nog nooit een zeiktopic geplaatst geloof ik, maar ik ben even helemaal de weg kwijt en ik moet gewoon even van me afschrijven wat ik voel, in de hoop dat er misschien mensen zijn die tips etc. kunnen geven.
Ik heb de afgelopen twee/drie een paar periodes gehad dat ik gewoon op een gegeven moment in de knoop kom met mezelf en op dit moment zit ik in zo'n periode. Ik weet niet goed wat ik met mezelf aan moet en het begint me te storen, aangezien dit nu al bijna twee weken zo is. Ik voel me constant enorm moe en erg down, ik ben ook niet relaxt en ik heb het gevoel alsof mijn hoofd stampvol zit en dit resulteert ook in regelmatige paniekaanvallen. Ik voel me misselijk en ik heb gewoon zin om keihard te janken en weg te kruipen, maar ik weet dat geen optie is.
Ik weet niet zo goed hoe ik het kan verwoorden, maar ik zit gewoon echt niet lekker in mijn vel en in de knoop met mezelf. Het liefst wil ik gewoon een break nemen van dingen - bijvoorbeeld Quizlet - maar ik heb het gevoel dat ik dan mensen teleurstel en dat wil ik niet. Ik ben echter bang, dat als het zo door gaat, ik weer terug gaan vallen in erg slechte gewoontes - laten we hier maar niet in detail op in gaan - en dat wil ik absoluut niet.
Normaal houden dingen zoals gezellig appen met vriendinnen en zo me wel een beetje overeind en kan ik tegen mensen praten over dingen, maar ik ben zo stom om mijn mobiel thuis te laten liggen - ik ben nu op mijn kamer aan de andere kant van het land - en dat gaat dus gewoon niet, waardoor ik nog meer tegen mezelf aan loop. Ik reageer gewoon bot en geïrriteerd tegen iedereen en zo voel ik me ook, maar des te meer ik het probeer te verdringen, des te heftiger het terug komt. Ik moet zoals nu bijvoorbeeld iets heel simpels doen als boodschappen, maar ik heb gewoon geen zin om op te staan en even een minuutje te lopen om eten te halen, ik heb niet eens honger.
Ik heb dus echt geen idee wat ik kan doen, zoiets als met mijn ouders erover praten is geen optie, want ik ben gewoon niet iemand die daar over praat, met niemand eigenlijk. Ik heb meteen het idee dat ik me enorm aanstel en ik wil mensen niet afschrikken. Dus als iemand tips heeft over hoe ik hier mee om kan gaan, zou dat echt helpen en het feit dat iemand te tijd heeft genomen om dit gewoon te lezen, betekend ook al veel. In ieder geval alvast bedank.
x
Lisa
My fake plants died, because I did not pretend to water them.