Als jullie dit lezen, denken jullie waarschijnlijk allemaal: WTF!?
Geloof het of niet, maar het is echt zo.
Ik ben als de dood voor ballonnen en alles wat knalt. (Denk aan vuurwerk, geweerschoten, onweer etc.) Dat niet alleen.
Vroeger rende ik al weg als tijdens de vakantie mijn overgrootouders de rubberboot leeg lieten lopen. Ik sloot mezelf toen op in de caravan, en ik bleef wachten tot de boot helemaal leeg was. Eerder ging ik niet naar buiten.
Ik werd tijdens mijn basisschool tijd al geterroriseerd met ballonnen. Als mijn juf of meester jarig was bijvoorbeeld. Of als er een verjaardagspartijtje was van een klasgenoot. Als al die kinderen kraakgeluiden gingen maken met die griezels, of ze expres lieten knappen.
Of als na het "feest" alles moest worden opgeruimd. Als ze de ballonnen lek gingen steken, zat ik op de WC te wachten tot ze klaar waren, met mijn handen in mijn oren.
Ook met de kinderspeelweek = kinderen die gezellig een hutje bouwen en met hun groepje leuke activiteiten doen. Het thema van dit jaar was spoken en griezelen. We hadden met z'n allen een groot spookhuis gebouwd, waar op de laatste dag de ouders doorheen moesten lopen. Hier en daar hing een spookje gemaakt van stof, of een babypop, onder gesmeerd met rode verf, en een spijker door het handje heen. Het was dan aan de kinderen om de ouders zo erg mogelijk te laten schrikken. En als klap op de vuurpijl hadden ze een apparaat was om de zoveel seconden een flinke klap liet horen. Ik begon te praten alsof ik ieder moment kon janken van angst. Ik heb me op een gegeven moment maar op de WC verstopt... En als ik dat thuis tijdens het eten aan mijn ouders vertelde, gingen ze stuk van het lachen en zeiden ze dat ik me niet moest aanstellen. Nou. Begrijpt dan niemand dat ik hier bang voor ben!?
Of mijn stiefbroertje, die expres voor mijn deur gaat staan en een paar ballonnen laat knappen. Grrr! Daar word ik zó boos van!
Als je mijn in mijn broek wilt zien plassen én super boos wilt maken, moet je in mijn buurt komen met ballonnen en alles wat knalt.
Herken jij dit, of heb je tips? Ik heb je hulp nodig. Ik schaam me nogal voor deze angst.
Groetjes, Nadine
[ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 23:54 ]