• VAMPIRES
    I bite. You bleed.
    You may fight, but I must feed.


    WEREWOLVES
    The tiger and the lion may be powerful,
    but the wolf does not perform in the circus.


    HUNTERS
    Good people are like candles:
    They burn themselves up to give others light.


    Rollentopic 1
    Praattopic
    Speeltopic 1
    Rollenstory


         
    • Bedacht door Monachopsis
    • 16+ wegens zwaar geweld & seksuele handelingen


    New Chamita, USA, 2015. Een stad als geen ander.
    Hoewel het moeizaam gaat, leven vampiers, weerwolven en jagers in een kwetsbaar evenwicht samen. De normale mens heeft geen flauw benul van hun bestaan. Op wat kleine akkefietjes na, gaat het al jaren goed. Totdat er een bruusk einde komt aan de vrede. Vampiers en weerwolven vallen bij bosjes neer, en iedereen wordt achterdochtig. Wie vermoordt wie? Wanneer de eerste jager valt, wordt het duidelijk: Er is een nieuwe groep jagers gearriveerd, met maar één doel voor ogen: Elke weerwolf en elke vampier voorgoed van deze aardbol vegen. En ze worden liever niet tegengewerkt. Hoe gaat dit eindigen? Slaan de wezens hun handen ineen, of draait het uit op één groot bloedbad? Welke kant kiezen de jagers? Wie overleeft?

    Vampiers

    • Voedsel
          • Bloed: Menselijk bloed is absoluut noodzakelijk. Het is ook het lekkerste, en het heeft toch iets van beheersing nodig om je in te houden bij het zicht of de geur ervan. Het is niet nodig om iemand te vermoorden.
    Bloed van weerwolven is heel wat wansmakelijker en de meesten drinken het enkel in hoge nood, of tijdens een tantrum. Daarbij is het niet echt makkelijk te verkrijgen, en het is ook niet zo verzadigend als mensenbloed.
    Bloed van andere vampieren smaakt ongeveer even lekker als dat van mensen, maar heeft totaal geen waarde. Het bloed van je meester smaakt altijd het beste, en het heeft ook een opwindend effect. Andersom is dit echter niet zo. Sommige vampieren achten het drinken van elkaars bloed als een seksuele daad. Yes, I'm a perv
    Dierenbloed is afschuwelijk en waardeloos. Niemand drinkt het vrijwillig, zonder reden.
          • Normaal voedsel: Mensenvoedsel is strikt genomen niet noodzakelijk, maar als je enkel bloed zou drinken, zou je vanzelf in een permanente tantrum (zie lager) komen en zou je lichaam heel wat gebreken hebben. Je verandert als het waren in een bloeddrinkende zombie. Hierdoor eten de meeste vampiers normaal. Hoe meer je gewoon eet, hoe minder bloed je nodig hebt (al blijf je het wel nodig hebben) en hoe meer controle je over je honger hebt.

    • Zwaktes
          • Zonlicht: Zonlicht is dodelijk in het begin. Hoe ouder je wordt, hoe resistenter je bent. Na ongeveer vijftig jaar kan je enkele minuten in de zon staan, zonder te verbranden. Het verbranden gaat zoals bij mensen, alleen veel sneller. (Eerste graad, tweede graad etc.) Het is niet zo dat je meteen in vlammen opgaat, maar als je lang genoeg wacht, kan dat wel eens gebeuren. Elke vampier heeft last van het zonlicht, bij de één duurt het gewoon wat langer. Ook de ogen zijn erg gevoelig.
          • Bijgeloof: Vampiers kunnen niet in vleermuizen veranderen. Alle godsdienstige dingen werken niet, net zoals knoflook.
          • Spiegels: Ze hebben een spiegelbeeld en normale mensen en weerwolven zien hier niets speciaal aan. Enkel andere vampiers en jagers kunnen zien dat er iets mis is, al kan niemand er zijn vinger er op leggen. De ene ziet het als een trilling, de andere ziet een soort van waas. Jij beslist wat jouw char ziet.
          • Binnengaan: Een vampier moet waarneembaar en ongedwongen uitgenodigd worden door een bewoner van een huis, om binnen te kunnen. Dit hoeft echter maar eenmalig te gebeuren, tot er een nieuwe bewoner is. Openbare plaatsen zijn goed, net zoals onbewoonde huizen. Het is wel mogelijk om een huis te betreden, maar dit resulteert in ongelooflijk veel pijn en verstijving van het gehele lichaam. Hoe ouder je bent, hoe langer je binnen kan staan. De oudste kan het 15 minuten, voor hij als een pudding ineenzakt en naar buiten gesleurd moet worden.

    • Sterktes
          • Zintuigen: Vampiers hebben een beter ontwikkeld reukorgaan. Ze kunnen bloed en angstzweet ruiken. Ook weerwolven geven een bepaalde, niet zo aangename geur af. Vooral wanneer ze nat zijn geworden.
    Vampiers horen iets beter dan mensen, maar het is niet fenomenaal.
    Ze kunnen perfect zien, brillen zijn dus onnodig, en ook 's nachts vinden ze gemakkelijk hun weg terug.
    Elk zintuig wordt enorm versterkt tijdens een tantrum.
          • Krachten:Na wat oefening, kunnen vampiers vernevelen/in een soort mist veranderen. Hierdoor raken ze door kleine spleetjes. Eenmaal dat een vampier binnen is gelaten, kan je hem niet meer buiten houden.
    Ze kunnen ook verdwijnen in de schaduwen en dan wat verderop weer zichtbaar worden. Het lijkt een beetje op teleportatie, al is er veel oefening voor nodig om dit snel en vlot te kunnen. Het is niet mogelijk door muren of andere vaste dingen te teleporteren.
    Mensen zijn automatisch aangetrokken tot vampiers, wat het jagen makkelijker maakt.
    Ze zijn fysiek immens sterk. Lichaamsbouw heeft echter ook een invloed: hoe gespierder, hoe sterker.
    Ze genezen razendsnel, als er niets in de weg zit. Bij weerwolfbeten werkt dit niet.

    • Biologische aspecten
          • Huid: De huid past zich aan zoals bij de levenden. Hoe minder zonlicht, hoe bleker je wordt. Ook bepaalt je natuurlijke huidskleur hoe beter en hoe sneller je tegen zonlicht kan. Vampiers kunnen dus ook, na verloop van tijd, bruinen. Ze verbranden ook op dezelfde manier als mensen, alleen in een veel hoger tempo.
          • Voortplanting: Vampiers zijn onvruchtbaar. Halfbloedjes bestaan dus niet. De enige manier om een andere vampier te maken, is door middel van bloeduitwisseling. Hiervoor moet het slachtoffer het bloed van de vampier inslikken of rechtstreeks in zijn/haar eigen bloedbaan krijgen. Daarna moet deze persoon sterven. Bloed van een vampier is zelden dodelijk, al wordt het slachtoffer wel altijd ziek. Als het slachtoffer het bloed heeft ingeslikt, moet je enkele uren wachten voor het slachtoffer mag sterven, anders werkt het niet. Het slachtoffer moet binnen de drie dagen sterven. Weerwolven en jagers kunnen niet in een vampier veranderen.
          • Lichamelijke functies: Elke functie werkt nog. Je kan huilen, plassen, kaka doen en je lichaamstemperatuur is normaal, al krijg je het zo goed als nooit te warm of te koud. Vrouwen krijgen hun regels, al zijn ze onvruchtbaar. Ook het hart klopt nog. Alleen ademen is niet echt noodzakelijk, tenzij je dmv wurging of verdrinking gestorven bent.
          • Verouderen: Na de verandering, stopt het verouderingsproces. Het is echter mogelijk om je eigen leeftijd te manipuleren. Een vampier kan zijn leeftijd kiezen. Je verandert zowel fysiek als mentaal. Als je dus zes wordt, dan ben je ook zes in je hoofd. Hierdoor moeten vampiers uitkijken dat ze zichzelf niet te jong of te oud maken. Deze verandering neemt echter wel enkele uren in beslag (hangt van het verschil af), behalve tijdens een tantrum.
          • Qlaap: Vampiers hebben geen slaap nodig, maar ze kunnen wel slapen. Slaap is aangenaam en het helpt een beetje tegen de honger.

    • Verandering
          • Eerste dood: Een mens verandert in een vampier wanneer deze bloed van een andere vampier inslikt en daarna sterft. Nadien heeft de nieuwe vampier vanzelf een angst of afkeer van de doodsoorzaak. Voorbeelden: Als je verdronken bent, dan heb je een angst/afkeer voor water. Bij wurging kan je niets rond je nek verdragen... De littekens vervagen met de tijd, maar komen weer terug tijdens tantrums. De vampier die je veranderd heeft, is je meester(es) (zie onderdanen).
          • Herinneringen: Je geheugen hangt volledig van je karakter af. Sommige vampiers hebben een uitstekend geheugen, anderen vergissen zich van eeuw. Sommigen herinneren zich elk detail van hun leven, anderen weten niet eens meer in welk jaar ze geboren zijn. Je mag kiezen.
          • Echte dood: Je kan een vampier doden door middel van verbranding, onthoofding of zware beschadiging aan het hart. Wanneer een vampier sterft, keert deze terug naar de staat waarin hij/zij echt gestorven is.
          • Tantrums: Een tantrum is een soort aanval die gebeurt wanneer de vampier te weinig bloed in een te lange tijd heeft gedronken, of wanneer zijn eerste dood herhaald wordt. Hierbij verandert de vampier in een waar monster, dat alles wat leeft op zijn weg vermoordt. Vampiers in een tantrum zijn sterker, sneller en gevaarlijker dan ooit. Ze keren hierbij wel altijd terug naar de leeftijd waarop ze gestorven zijn en de littekens/wondes van de doodsoorzaak zien er opnieuw vers uit. Ze hebben ook enkel hun 'kennis' van het moment waarop ze gestorven zijn. (Een middeleeuwse vampier heeft dus geen idee wat facebook is op dat moment) Het is niet mogelijk om op hen in te spelen, en ze zullen zelden spreken. Het enige wat op dat moment telt, is bloed drinken en het liefst zoveel mogelijk. Een tantrum duurt gelukkig nooit langer dan enkele uren.
    Als een vampier opnieuw 'gedood' wordt zoals de eerste keer, lijkt hij eerst voor enkele minuten echt dood te zijn. Hierbij zie je hem/haar langzaam terugkeren naar de ware leeftijd.
    De ogen kleuren tijdens een tantrum zwart.
          • Onderdanen: Er is een geestelijke connectie tussen meester en onderdaan. De meester kan contact maken met de onderdaan en korte gesprekjes houden. Als dit vaak wordt gebruikt, kan het na een tijd in omgekeerde richting ook. Ze kunnen NIET elkaars gedachten lezen. Een meester kan ook een bepaalde pijn (hoofd, overal, mentaal...) opleggen bij zijn of haar onderdaan, als deze bijvoorbeeld niet gehoorzaamt. Dit is niet zonder risico, aangezien je dan de kans loopt dat je onderdaan je wil vermoorden.

    • Andere
          • Kolonie: Hoewel de meeste vampiers op zichzelf wonen, is er toch één grotere gemeenschap aanwezig. Deze wordt geleid door twee vampiers met daaronder nog vier onderbazen (rang 2) en vier assistenten (rang 3). Deze kolonie is immens groot, heeft overal connecties en veel invloed. Je zou het kunnen vergelijken met een maffia-organisatie. De kolonie zorgt voor donors en bescherming, in ruil voor geld, diensten, goederen.. wat ze maar nodig hebben.
          • Leeftijd: Hoe ouder een vampier is, hoe meer aanzien deze heeft.


    Weerwolven
    • Verandering
          • Maan: De maan heeft een belangrijke rol bij de verandering. Het is sowieso 's nachts veel gemakkelijker om te veranderen, dan overdag.
    Bij een volle maan is er sowieso bij elke weerwolf een drang om te veranderen en te gaan jagen. Bij net veranderde weerwolven, of weerwolven met weinig zelfbeheersing is deze verandering onvermijdelijk.
    Bij een nieuwe maan (dus als er geen maan is) is het onmogelijk om te veranderen. Deze periode loopt sinds de ondergang van de vorige maan tot de opgang van de volgende.
          • Wezen: Elke weerwolf ziet er anders uit. De ene lijkt meer menselijk dan de anderen. Ze zijn allemaal groot, sterk en gevaarlijk, en over het algemeen zien ze er niet zo mooi uit. Het zijn dan ook eerder moordmachines dan knuffelberen.
          • Dood: Een weerwolf is in menselijke gedaante even kwetsbaar als een mens. In dierlijke gedaante is het heel wat sterker en werkt de vacht ook als pantser. Hierdoor zijn aangepaste (vuur)wapens nodig om ze te kwetsen en/of te doden. Verder is de vacht niet brandbaar, waardoor ze een goede bescherming tegen vuur hebben (al kunnen ze niet door een vuurzee lopen.).
          • Controle: Hoe vaker je veranderd bent, hoe meer controle je hebt. Weerwolven die de eerste keer veranderen, hebben hier geen controle over en hebben tijdens hun verandering ook geen besef. Ook een weerwolf die verandert door een emotie, heeft minder controle en besef.
    Je kan deels veranderen, maar dit vergt oefening, veel controle en het doet pijn. Veranderen doet over het algemeen gewoonweg pijn.
          Eerste keer: De eerste keer gebeurt altijd bij een volle maan. Oftewel is dit de eerste volle maan na een infectie, ofwel is dit ergens tijdens de puberteit. De eerste keer suckt. Zwaar. Het doet verschrikkelijk veel pijn, je hebt geen idee wat er gebeurt, en als je weer wakker wordt, ben je naakt en soms hang je onder het bloed.


    • Zwaktes
          • Zilver: Weerwolven hebben een lichte allergie voor zilver. Hun huid irriteert bij langdurige aanraking. Verder is het vrij onschuldig, en gewone kogels richten evenveel schade aan.
          • Geluid: Hedendaagse weerwolven zijn goed aangepast aan onze wereld. Hoewel hun gehoor scherper is dan bij mensen en vampiers, kunnen ze het alledaagse lawaai met gemak verdragen. Enkel hoge geluiden zijn vrij irritant. Weerwolven zijn dus geen fan van hondenfluitjes, vleermuizen en operazangers.
          • Chocolade: Jammer genoeg krijgen weerwolven diarree van chocolade.

    • Biologische aspecten
          • Verouderen: Weerwolven hebben een normaal verouderingsproces. Over het algemeen hebben ze wel minder last van ouderdomskwaaltjes en worden ze vaak als volwassenen jonger geschat dan ze zijn. Ze hebben ook een hogere verwachte levensduur, als ze niet worden vermoord.
          • Voortplanting: Hoewel men denkt dat het genetisch wordt doorgegeven, is het weerwolfgen vrij onvoorstelbaar. De ene keer heeft heel het gezin het, de andere keer komt het pas terug na acht generaties. Weerwolven zijn enkel vruchtbaar in menselijke gedaante.
    Verder kan het ook via een niet-dodelijke beet worden doorgegeven. Dit werkt alleen als de beet geïnfecteerd wordt. Als de beet goed wordt behandeld en opgevolgd, is er geen probleem. Jagers zijn immuun.
          • Kenmerken: De lichaamstemperatuur is normaal, al kunnen weerwolven beter tegen extreme temperaturen.
    Tijdens de verandering worden wondes en littekens niet overgenomen. Hierdoor kan je als mens een blind oog hebben, maar als weerwolf nog beide ogen gebruiken. Lichaamsdelen die er niet meer zijn, komen niet in de andere gedaante terug.
    De haarkleur en de kleur van de vacht komen meestal ongeveer overeen.
    Weerwolven zijn over het algemeen in hun menselijke gedaante ook gespierder en groter. Hoe groter als mens, hoe groter als weerwolf.
    Als je nat wordt, mens of dier, geef je een geur af, die zelfs mensen kunnen ruiken. Enkel voor vampiers stinkt dit automatisch (naar natte hond.)
    Jagers herkennen je aan je ogen. Niemand kan zeggen wat ze zien, maar ze zien het.

    • Gemeenschap
          • Solo: Niet alle weerwolven zijn groepsmensen/dieren. Er zijn er die alleen wonen, en meestal trekken zij ook rond. Het leven van een Solo is niet altijd even aangenaam, aangezien ze vaak aanvaringen hebben met roedels. Ze moeten ook toestemming vragen om te jagen in andermans gebied, en dit kan soms verkeerd uitdraaien. Solo's wisselen ook vaak van roedel.
          • Roedel: De structuur en afspraken verschilt van roedel tot roedel. Sommigen jagen enkel met elkaar, anderen wonen zelfs in hetzelfde huis. De rangorde staat hieronder.
          • Familie: Als je geluk hebt en er zijn meerdere weerwolven in je familie, is de kans groot dat je lang bij elkaar blijft. Weerwolvenfamilies zijn over het algemeen heel hecht. Hier heerst geen rangorde, maar een normale gezinsconstructie.

    • Rangorde
          • Alfa: De Alfa is de leider. Vaak zijn er twee Alfa's, die als partners samenwerken, maar niet altijd een amoureuze relatie hebben. Het kunnen evengoed broers, zussen, beste vrienden of echt gewoon zakenpartners zijn. Alfa's zijn de grootste en sterkste weerwolven en hebben meestal ook het meeste ervaring en zelfbeheersing.
          • Bèta: De Bèta is de rechterhand van de Alfa, en ook de ordehandhaver. Hoewel zij meestal iets wreder van karakter zijn, hebben ze een ongeëvenaarde loyaliteit aan de Alfa en de roedel. Er kunnen twee Bèta's zijn. De Bèta is degene die het meeste vecht en ook de jacht mee begeleidt. Op de Alfa's na, zijn dit de grootste wolven.
          • Omega: Over de Omega zijn er vele misvattingen. Hoewel het een lage rang lijkt te zijn, omdat hij vaak de zondebok is, heeft hij toch een belangrijke rol. Ten eerste is hij of zij de vredebewaarder. Omega's proberen altijd ruzies te bekoelen voor de Bèta moet ingrijpen. Hierdoor krijgen ze regelmatig wel de eerste slag of knauw. Dit kan ernstige gevolgen hebben, aangezien dit meestal de kleinste wolf van de roedel is.
    De Alfa voelt echter een natuurlijke beschermingsdrang tegenover de Omega, en de Omega krijgt vaak het beste deel van het voedsel, al moet deze vaak wachten tot het einde om te eten.


    • Sterktes
          • Genezen: Weerwolven genezen sneller dan normale mensen, maar niet zoals vampiers. Het duurt nog steeds enkele uren voor een wonde is dichtgegroeid en littekens zijn mogelijk. Vampierbeten genezen op een normaal tempo. Weerwolven zijn echter wel immuun en kunnen nooit in een vampier veranderen.
          • Fysiek: In hun menselijke gedaantes zijn ze nog steeds immens sterk, snel en hebben ze een uitstekend uithoudingsvermogen.
          • Zintuigen Hun reukvermogen is ook als mens meer verfijnd en ongeveer even sterk als bij vampiers. Die laatsten ruiken voor weerwolven naar een mengeling van metaal en regen.
    Hun zicht is menselijk of zoals bij wolven.
    Hun gehoor is verbeterd.

    • Voedsel
          • Mensen: Mensenvlees heeft geen extra aantrekkingskracht, maar is ook niet walgelijk.
          • Vegetariërs: Weerwolven kunnen geen vegetariërs zijn. Ze moeten vlees eten.


    Jagers
    • Familie
          • Genetica: Het jagergen is dominant. Dit wil zeggen dat twee normale mensen geen jagers kunnen voortbrengen, maar één ouder als jager is wel genoeg. Er kan een normaal kind uit twee jagers voortkomen. Men kan een jager herkennen aan het feit dat hun bloed zwart wordt bij aanraking met zilver. Dit heeft verder geen invloed op de jager.
          • Belang: Familie is zeer belangrijk, zeker bij oude families. De traditie wordt voortgezet, en ze werken vaak samen bij de jacht of training. Families kunnen van alle groottes zijn.

    • Gemeenschap
          • Trainingsruimtes: Deze worden vooral gebruikt door bekendere families. Hier gelden bepaalde regels, en de ruimte wordt ook wel eens als school voor jonge jagers gebruikt. Tussen de verschillende ruimtes (zie Gebied) is er enige concurrentie en spanning.
          • Solo: Niet alle jagers hebben familie. Deze jagers werken vaak in kleinere groepjes, met een partner en heel soms alleen. Dat laatste is echter heel gevaarlijk voor de jager.

    • Training & jacht
          • Leeftijd: Men begint met de training in het jaar dat het kind zes wordt, en meestal eindigen de lessen tussen de zestien en de achttien. Daarna blijven jagers elkaar trainen en tips geven, maar dit is dan meer op een gelijk niveau. In de ruimtes leert men de kinderen de theorie rond de wezens, geschiedenis, wapenleer, vechttechnieken en EHBO. Vaak worden deze lessen in kleine groepjes van ronde de vijf kinderen gegeven.
          • Partners: Rond hun achtste levensjaar, krijgen de kinderen één of twee partners toegekend. Deze zullen de rest van hun training en ook daarna samenwerken.

    • Wapens
          • Zilver: Hoewel dit niet echt effectief is als wapen, is het wel een handig herkenningsmiddel. De meeste jagers hebben dan ook een zilveren ring, armband of halsketting aan. Deze wordt soms traditioneel van ouder op kind doorgegeven. Weerwolven hebben de neiging om zich van zilver weg te trekken, of krijgen een geïrriteerde huid na een aanraking.
          • Licht: In de laatste jaren zijn er speciale lichten ontworpen die zonlicht nabootsen. Hoewel het niet zo effectief is als echt zonlicht, kan het zeker jonge vampiers afschrikken en lichtelijk verbranden. Ook dit is eerder een herkenningsmiddel, dan een echt wapen. Ze bestaan in alle maten.
          • Spiegel: Bijna elke jager heeft wel ergens een klein spiegeltje steken, om vampiers te herkennen.
          • Vuurwapens: Deze zijn vaak aangepast met meer vuurkracht en zwaardere kogels. Gebruik je fantasie hier maar.
          • Traditioneel Messen, dolken en bijlen zijn populair. Gebruik je fantasie hier maar.

    • Gaven
          • Herkennen: Jagers hebben de unieke eigenschap om andere wezens te herkennen. Hoewel niemand kan zeggen wat ze zien, en het bij iedereen een beetje anders lijkt te zijn, weten ze allemaal instinctief dat er iets mis is. Bij weerwolven zit het in de ogen, bij vampiers in het spiegelbeeld.
    Bij de eerste zien sommigen een onrustige kleur, anderen zien een soort van diepte in de ogen. Nog anderen zien dan weer een waas en de meesten kunnen het niet eens deftig beschrijven.
    Hetzelfde bij de vampiers: De ene ziet een trilling in het spiegelbeeld, bij de andere vervaagd het beeld. Enkelen zien het spiegelbeeld bevriezen of een andere beweging doen dan de vampier zelf.
          • Immuniteit: Jagers kunnen nooit in een ander wezen veranderen. De beet van een weerwolf gaat ook minder snel infecteren, en ze worden minder ziek van het bloed van een vampier.
          • Fysiek: Jagers zijn sterker en sneller dan normale mensen, en ook hun uithouding is vanzelf al beter. Ze zijn een natuurtalent in de meeste sporten, maar echt bovenmenselijk zijn ze niet.


    Onderlinge relaties
    Alle soorten relaties zijn mogelijk tussen alle drie de wezens.
          • Vampiers & Weerwolven: Over het algemeen kunnen deze twee niet echt met elkaar opschieten. Het hangt van wezen tot wezen af, sommigen hebben echt een hekel aan elkaar, anderen hebben het voor elkaar gekregen om een vriendschap op te bouwen. Algemeen heerst er een vrede tussen de twee.
          • Weerwolven & Weerwolven: Dit hangt helemaal van de roedels af, of van de persoon zelf.
          • Vampiers & Vampiers: Vampiers hebben een vreemde relatie met elkaar. De meesten hebben een haat-liefde gevoel bij hun (onbekende) soortgenoten. Enerzijds is er het wederzijds respect en waardering, anderzijds is er ook veel concurrentie en afgunst. Ook hier hangt het van persoon tot persoon af.
          • Jagers & Wezens: Je hebt twee soorten jagers: De ene die enkel wezens doodt bij hoge nood (zoals zoveel moorden) en de andere die vindt dat elk smerig schepsel verdelgt moet worden. Andersom geldt hetzelfde. Het ene wezen vindt jagers prima, het andere wilt ze liever allemaal weghebben.


    Gebied


    NEW CHAMITA



    ALGEMEEN

          • Situering: Oostkust VS (Iets onder NY), Connecticut
          • Oppervlakte: 221 km² (13km in de breedte, 17km in de lengte)
          • Inwoneraantal: ca. 620.000 (2.805 inw./km²
          • Taal: Engels
          • Klimaat: Gematigd zeeklimaat. In de winter heb je af en toe sneeuwstormen en de zomer kan wel eens geteisterd worden met hittegolven, maar verder is het zoals de meesten van ons het kennen. Er is wel veel vaker zon.
          • Toegankelijkheid: Luchthaven, Arctic Channel en Seaside Port. Er zijn geen wegen, omwille van het natuurgebied.
          • Vervoerssysteem: Er is een heel uitgebreid net voor de metro, en ook het bussensysteem werkt goed.

    De stad is onderverdeeld in zes kleinere districten. In elk district is er minstens één ziekenhuis, lagere & middelbare school.
    De stad is gesticht in 1708, door de Britten. Hiervoor was er enkel bos.


    OMGEVING

    New Chamita is een heel afgelegen stad. Aan de ene kant heb je de oceaan, en aan de andere kant heb je kilometers aan uitgestrekte bossen. In het Noorden heb je eerder naaldwouden, terwijl ten zuiden van The Arctic Channel het heel wat gevarieerder groen is. Aan de rand van de stad worden de bossen regelmatig gekapt, maar ook weer bij geplant, waardoor er niet al te veel natuur beschadigd wordt. Er zijn geen wegen naar andere steden, enkel wat kleinere jaagwegjes. Hoewel er af en toe wel eens een mens gaat jagen, zijn het toch vooral de weerwolven die de bossen domineren. Elke roedel heeft dan ook een eigen territorium, dat grenst aan het stadsdeel van die roedel. Zo af en toe wordt er wel eens om gevochten.


    NORTH

    North is het gebied waar vooral de weerwolven heersen. De drie grootste roedels zijn dan ook hier gevestigd. Er wonen natuurlijk ook enkele vampiers.

          • Woodston (NW): Dit is het minst dichtbevolkte deel van de stad. Aan de rand zijn enkele houtbewerkingsbedrijven en velden, waardoor hier vooral houthakkers en boeren wonen. Het is eveneens een neutraal gebied, waar elk wezen mag gaan en staan waar het wil. Eenzame weerwolven en jagers kiezen dan ook vooral dit district uit als toevluchtsoord. De bossen die bij dit district horen, zijn anderzijds erg gevaarlijk wegens constante gevechten omwille van territoria.
          • Uppertop (NO): Dit is veruit het meest gevaarlijkste deel van New Chamita. Hier zijn de oude fabrieken enkele eeuwen geleden gebouwd en de huisjes zijn er klein en dicht op elkaar. Tegenwoordig staan beiden wat te verkrotten. Het is het armste gedeelte van de stad, met ook de meeste criminaliteit en werkloosheid. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hier de meeste moorden gebeuren, hoewel de vampiers er zich zelden vertonen.
    In dit deel van de stad vind je de grootste trainingsruimte voor de jagers. Deze trainingsruimte wordt grotendeels benut door drie families, en enkele kleinere groepjes van andere jagers. Het zijn de meest geharde jagers van de stad.
    Het is geen toeval dat hier de meeste jagers wonen. Uppertop wordt geteisterd door de grootste (ca. 35 leden) en wreedste roedel. De groep moet niets van jagers of vampiers hebben, waardoor er regelmatig vechtpartijen ontstaan. Ook andere weerwolven krijgen de keuze: joinen of oprotten. Dat eerste is trouwens geen pretje, want de laagste rangen zijn praktisch slaven. Of de roedel zo is door de armoede, of de armoede door de roedel komt, is niet helemaal duidelijk.
          • North River (W):Dit is het meest economische gedeelte van de stad. Alle hoofdkantoren en bedrijven zijn hier gesitueerd. Verder zijn er vooral woonwijken met huizen en appartementen voor het gemiddelde gezin. Het is een aangename, maar ietwat saaie buurt om te wonen.
    De roedel die hier leeft is praktisch het tegenovergestelde van de vorige. Het is een erg vrije en losse roedel, waar de rangen maar nauwelijks zichtbaar zijn. Ze zijn met ongeveer 25, maar verder leven er ook veel eenzame weerwolven, families en zelfs kleinere roedels. Ook strijden ze niet echt om hun jachtgebied, aangezien ze deze deels moeten delen met de Seaside-roedel. Er is dus een vrije doorgang.
    Ook hier is een kleine trainingsruimte gebouwd door één familie jagers. Vooral de jongeren zien de andere ruimte als concurrenten en er zijn geregeld competitieve trainingsmatchen tussen de twee ruimtes (die trouwens niet veel van elkaar verwijderd zijn.)
          • Seaside (O): Dit is het rijkere gedeelte van het Noorden, dankzij de haven, Seaside Port. Naast de haven zijn er vele villa's en op de kade zijn enkele chique clubs, waar enkel vips binnen mogen.
    Bij deze vips hoort de Seaside roedel. Dit is de kleinste roedel van de drie met circa 20 leden. Het is een strikte roedel, met duidelijke rangen, maar waar iedereen wel gerespecteerd wordt. Je mag je best gelukkig prijzen als je er binnen raakt. Het enige nadeel, is het jachtgebied. Hiervoor moeten ze door een ander gebied trekken, wat ze niet zo leuk vinden. Zelf zien ze liever geen andere weerwolven, vampiers of jagers in hun gebied, maar ze tolereren het wel. Zolang je ook weer weggaat, tenminste.


    SOUTH

    In het zuidelijke gedeelte van de stad floreren vooral de vampiers. De kolonie is dan ook hier gevestigd.

          • South River (ZW): De luchthaven (VERKEERD OP DE KAART) is hier gevestigd, en hier staan de meest hotels. Tevens is hier de universiteit (New Chamita University(NCU)) en het stadhuis gevestigd, waardoor dit het rijkste deel van de stad is. Hier hebben altijd al de meest hoogstaande mensen gewoond, waardoor de bewoners wat neerkijken op de andere gebieden.
    Hier is een trainingsruimte aanwezig, waar twee families van jagers gebruik van maken. Ook andere jagers zijn hier regelmatig terug te vinden, aangezien dit de best uitgeruste ruimte is.
    Verder is de hoofdzetel van de kolonie hier te vinden. De vampiers hebben dan ook het meeste invloed op dit gedeelte van de stad.
          • Mistbane (NW): Ook dit gedeelte van de stad is niet arm te noemen, zeker niet aan de kust. Het toerisme floreert er, en ook de bewoners van de strandvilla's zijn niet arm. Het is het tweede neutrale gebied van de stad.


    OPMERKING: Je hoeft niet alles te onthouden wat in voorgaande spoilers stond. Dit is enkel om verwarring te voorkomen in mogelijke situaties. Hou er dus wel een beetje rekening mee!

    Rollen VOL
    Over het algemeen liefst een gelijk aantal jongens en meisjes, maar in de categorieën zelf maakt het me niet uit. Er mogen ook meer van de ene categorie zijn dan in een andere, maar ik heb het liefst niet meer dan 27 rollen. Minder is geen probleem.

    • Vampiers 4 - 5 VOL
    • Monachopsis ~ Liesje ~ Thorne Madison ~ Loner ~ 810 (oudste) | 1.1 AF
    • Rivetra ~ Marthe ~ Helias ~ Loner ~ 626 | 1.1 (Op kamp, rol komt later)
    • D00M ~Menna ~ Davin Gustav Esbensen ~ Leider kolonie ~ 748 | 1.2
    • RabidKiller ~ Shari ~ Gereserveerd ~ Status ~ Leeftijd | Pagina (Examens, rol komt na ma 17/08)
    • Heavenlyy ~ Nikki ~ Emmalyn "Emma" Moreau ~ Loner ~ 591 | 1.9 AF
    • Barone ~ Denize ~ Destina Castro ~ Leidster Kolonie ~ 760 | 1.1 AF
    • Rockbell ~ Lene ~ Anne Nerine Blanchfield (April blake) ~ Status ~ 340 | 1.4 AF
    • Merchantson ~ Noë ~ Julietta "Jaleesa" Cara Francesca Di Lazàrro ~ Loner ~ 227 | 1.9 AF
    • Weasley ~ Ilona ~ Gereserveerd ~ Status ~ Leeftijd | Pagina 14/08

    • Weerwolven 4 - 5 VOL
    • Monachopsis ~ Liesje ~ Fox Samuel Jacob Ackerman ~ Alfa | 1.2
    • Painkiller ~ Qing ~ Tatum Greenfield ~ Omega | 1.11
    • Storiefan ~ Aragorn ~ Loner | 1.9
    • Kit ~ Amber ~ Jason Clinton ~ Loner | 1.13
    • Kenopsia ~ Noëlle ~ Primrose 'Rozy' Juna Nacasia ~ Alfa | 1.4 AF
    • The_Glue ~ Julya ~ Ruby Dyani Woods ~ Omega | 1.13
    • D00M ~ Menna ~ Tisa Bennet ~ Bèta | 1.7
    • Corleone ~ Naomi ~ Echo Ramsay Argyros ~ Bèta | 1.12
    • Tsundoku ~ Marjolein ~ Calla Laroche ~ Roedel Fox | 1.14

    • Jagers 5 - 4 VOL
    • Rivetra ~ Marthe ~ Freya Historia Rose Maria Ackerman ~ Familie North River | 1.1 (Op kamp, rol komt later)
    • Towns ~ Jente ~ Bethany Devante Ailia Jaeger ~ Leidster nieuwe groep | 1.12
    • Sciles ~ Cheryl ~ Alexandra "Alyx" Kalani Hamilton ~ Nieuwe groep | 1.5
    • Painkiller ~ Qing ~ Silene Royster ~ Loner | 1.11
    • Monachopsis ~ Liesje ~ Willow Lockheart ~ Loner | 1.15
    • Rockbell ~ Lene ~ Emilio "Milo" Finnegan Jaeger ~ Leider nieuwe groep | 1.6
    • BIitzkrieg ~ Xanthe ~ Clarkson 'Clark' James Ackerman-Raeken ~ Familie North River | 1.5 AF
    • Vastly ~ Ellen ~ Cain Yair Erez ~ Loner | 1.13
    • Weasley ~ Ilona ~ Gereserveerd ~ Nieuwe groep | Pagina 14/08


    Roedels, families & kolonies
    Niet elke rol moet ingevuld zijn! Degenen die openblijven, verzin ik snel wel even (tenzij je zelf wel een idee hebt) Namen, relaties, hoeveelheid (indien niet aangeduid) mag je zelf kiezen!
    Roedels
          • Uppertop: Alfa (1 of 2): Primrose 'Rozy' Nacasia(Noëlle)
    Bèta (1 of 2):
    Omega (1):
    Anderen:
          • North River: Alfa (1 of 2): Fox Ackerman(Liesje)
    Bèta (1 of 2): Tisa Bennet (Menna) & Echo (Naomi)
    Omega (1): Tatum (Qing)
    Anderen: Michaël (21), agressief, geen rol.
    Calla Laroche (Marjolein)
          • Seaside: Alfa (1 of 2):
    Bèta (1 of 2):
    Omega (1): Ruby (Julya)
    Anderen:

    Kolonie
    • Leiders (2): Destina Castro (Denize) & Davin Esbensen (Menna)
    • Tweede rang (4):
    • Derde rang (4):
    • Anderen:

    Families
          • Uppertop: Familie 1: Royster (Qing)
    Familie 2:
    Familie 3:
          • North River: Ackerman (Xanthe, Marthe)
          • South River: Familie 1:
    Familie 2:


          • Nieuwe jagergroep: Leider(s) (max 3): Bethany (Jente) & Milo (Lene)
    Anderen:
    Alyx (Cheryl)
    GereserveerdIlona


    Leeftijden
    Wordt nog aangevuld


    Regels:
    Regels van MSV:
    • Wordt in de derde persoon geschreven.
    • Geen minimum- of maximumwoordenaantal.
    • Voorafgaande stukken/posts niet herhalen
    • Hetgene dat als eerste geschreven blijft geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.

    Standaard RPG/MSV regels:
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Reserveringen blijven maximum vier dagen staan! Als je op vakantie bent, mag je dat wel vermelden (:
    • Maximum twee rollen per persoon
    • Om de twee dagen kunnen posten!
    • Geen geruzie OOC
    • 16+ zo realistisch en geloofwaardig mogelijk. In geval van seks: weet waarover je schrijft!
    • OOC in spoiler/tussen haakjes [ ], ( ), < > of in het praattopic
    • We schrijven met de dubbele aanhaling [ "..." ]


    Het speeltopic wordt waarschijnlijk pas eind augustus / begin september aangemaakt. Het kan vroeger, maar hierbij ben je al gewaarschuwd dat het nog een tijdje kan duren.



    [ bericht aangepast op 17 sep 2015 - 23:31 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Appelflap.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    MT :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb hier zo een zin innn


    O mia lost elan. Tu isag elythe.

    Havilliard schreef:
    MT :Y)


    Ey Cheryl! ^^ Ik wil mijn char uit de nieuwe (slechte gehehe) jagersgroep laten komen. Ya wanna come with me (wbw)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ey Cheryl! ^^ Ik wil mijn char uit de nieuwe (slechte gehehe) jagersgroep laten komen. Ya wanna come with me (wbw)


    Yeah, daar komt ze ook in xd Alleen is Alyx niet echt slecht :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Havilliard schreef:
    (...)

    Yeah, daar komt ze ook in xd Alleen is Alyx niet echt slecht :')


    Yaaas. :Y) Hoe bedoel je dat? Dat ze er in is omdat haar familie het wil/is?
    — Mijn char gaat slecht zijn vanbinnen en vanbuiten. :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Yaaas. :Y) Hoe bedoel je dat? Dat ze er in is omdat haar familie het wil/is?
    — Mijn char gaat slecht zijn vanbinnen en vanbuiten. :Y)

    I am curious now...


    O mia lost elan. Tu isag elythe.

    Like I said before: Thorne zoekt nog relaties :3 Vriendschappelijk, pervi, vijandig, neutraal: Gimmeeee ^^


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Mijn topics. (:

    Mijn rollen komen hopelijk vanavond - ik ga nu namelijk zeilen. (:


    -

    hoi

    Ook Clarke staat al open voor relaties, na het afwerken van zijn wapenarsenaal zal hij afgerond zijn.


    O mia lost elan. Tu isag elythe.

    Hello

    Waarom hebben ze allemaal zoveel huizen xd?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Havilliard schreef:
    Waarom hebben ze allemaal zoveel huizen xd?


    Bij vampiers: omdat ze oud genoeg zijn om dit te kunnen en ze moeten best wat schuilplaatsen hebben, aangezien ze niet zomaar ergens kunnen binnenwandelen (:


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ze zijn rijke bitchessss.

    Ik kan niet geloven dat ik ooit straight karakters heb geroleplayed. (N)