• De nacht heeft zo zijn eigen schoonheid. Koel en fris begroet hij je elke keer weer, als je naar buiten stapt. De sterren en de maan werpen zo hun lange schaduwen over de dorpen, laten alles baden in een zacht geel licht. Maar pas op! Het duister kan je verblinden, je meesleuren in zijn gevaarlijke donkere tijd. Overal kan je de wolven horen huilen, zoekend naar hun nieuwe prooi. In het donker zijn ze op hun best, sluw en geslepen. En nu al helemaal, nu de volle maan is teruggekeerd, staan er vreemde dingen te gebeuren.

    Dorpen
    Deze editie van weerwolven van Wakkerdam spelen we in twee dorpen. Jij kiest er als deelnemer voor of je in Wakkerdam of in Slapendgat wil gaan wonen. Wakkerdam en Slapendgat zijn buurtdorpjes van elkaar. Echter door de aankomst van de weerwolven in beide dorpjes, weten deze dorpjes niets van elkaar. Ze leven langs elkaar heen, in stilte, zoekend naar de weerwolven. Dit betekent dus dat beide dorpen hun eigen spel spelen, hun eigen weerwolven zoeken en als deze er niet meer zijn ook hun eigen spel winnen. Er is echter één mogelijkheid bij gekomen door dit fenomeen. Als het jouw als deelnemer te heet onder de voeten wordt in je eigen dorp, kan je je biezen pakken en verhuizen naar het andere dorp. Je mag zo vaak mogelijk wisselen als je wilt, alleen zit er een max. van 15 deelnemers per dorp. Mocht jij vertrekken naar een ander dorp neem je daarbij je eigen rol met je mee, maakt niet uit wat dat is.

    Denk eraan! De spelleider van Wakkerdam is Cleiona. En de spelleider van Slapendgat is Nakama.
    Als je met een bijzondere rol iemand moet contacten, moet je bij je eigen spelleider zijn.


    Volle maan Editie
    Ik gebruik voor deze wedstrijd een aantal varianten die ik ben tegengekomen in de uitbreiding van het werkelijke spel. Tijdens het spel zal ik af en toe de regels iets aanpassen of een bijzondere gebeurtenis toevoegen. Lees dus goed de hoofdstukken door! Elke nacht en elke dag zal ongeveer 3 dagen gaan duren. Aangezien de heks moet weten wie er gestorven is, kan er voor die rol een uitzondering gemaakt worden naar een extra dag.

    Regels
    - De huisregels van Quizlet natuurlijk
    - Stemmen doe je in de story, onder het hoofdstuk! Alleen die stemmen tel ik mee
    - Graag de discussie voeren in het daarvoor behorende story of topic. Niet in deze!
    - Dit topic is om evt. naamswijzigingen en afwezigheden door te geven. (of mededelingen van mij)
    - Elke nacht mag je bij mij aangeven of je wilt verhuizen. Het is echter pas zo dat je de volgende dag gaat verhuizen, voor de stemming! (het kan dus nog zijn dat je overlijdt in diezelfde nacht). Je mag zelf ervoor kiezen of je dit in pb naar mij doet, of openlijk in de story onder de desbetreffende nacht.
    - Het maximum van elk dorp is 25 spelers.

    Prijs
    We spelen het spel gewoon om de eer. Een gezellig potje weerwolven (:

    Rollen (per dorp)

    Burgers [6]
    De gewone burgers zijn degene die de gehele nacht slapen. Overdag moeten zij zoeken naar degene die de weerwolven zijn

    Cupido [1]
    Cupido is onze ware liefdesheld in dit verhaal. In de eerste nacht mag cupido twee mensen uitzoeken. Hij zal een pijl op hun beide afschieten, waardoor deze twee smoorverliefd op elkaar worden. Cupido geeft in een bericht aan mij door wie hij koppelt, waarna ik dit weer doorvertel aan de geliefden. Na de eerste nacht wordt cupido een gewone burger.
    De geliefden - Als jij een van de geliefden bent, zul je niet meer zonder de andere persoon kunnen. Dit betekent dat als jouw geliefde sterft, jij ook automatisch sterft uit liefdesverdriet.

    Ziener [1]
    De ziener mag de spelleider elke nacht één naam sturen, waarvan hij of zij de identiteit van deze persoon wil weten. Voor de rest sluit hij zich aan bij de burgers, waar hij meestemt overdag.

    Heks[1]
    De heks wordt één keer per nacht wakker. De heks heeft twee verschillende toverdrankjes in haar ketel zitten, een levenselixer en een vergif. Aan de heks zal ik onthullen wie er die nacht dreigt vermoord te worden. Daarbij kan zij kiezen of zij het leven van deze persoon wil redden of niet. Ook kan zij er elke nacht voor kiezen om iemand te vermoorden. Beide drankjes kunnen maar één keer gebruikt worden.

    Genezer [1]
    Elke nacht kan de genezer ervoor kiezen om iemand te beschermen. Hij of zij spreekt een beschermende spreuk uit over die persoon voor de nacht. Mochten de weerwolven voor dat slachtoffer kiezen, valt er deze nacht geen dode. De genezer kan ook zichzelf beschermen in het spel, maar kan niet vaker dan twee keer achter elkaar iemand beschermen. De genezer staat aan de kant van de burgers

    Weerwolven [2]
    Het is aan de weerwolven de taak om proberen zo snel mogelijk alle andere burgers uit te schakelen.
    De weerwolven roep ik eenmaal per nacht aan. Op dit moment zullen zij ervoor kiezen wie zij deze nacht op zullen gaan eten. In een pb'tje stuurt één van jullie de keuze naar je spelleider toe

    Witte weerwolf [1]
    Deze weerwolf maakt deel uit van het weerwolvenroedel. Samen met de weerwolven kiest hij elke nacht een slachtoffer uit. Echter, de witte weerwolf heeft het eigenlijk niet zo op zijn roedel. Elke tweede nacht wordt de witte weerwolf opnieuw wakker. In deze nacht kan hij ervoor kiezen (hoeft dus niet perse) of hij een van zijn mede-weerwolven wil vermoorden. Het doel van de witte weerwolf is dan ook om geheel alleen over te blijven.


    Deadlines
    * Woensdag 22 juli - Stemmen op de weerwolven

    Wakkerdam
    Spelleider: Cleiona
    1. StephenFry
    2. Amoare
    3. TARDlS
    4. Kangster
    5. Backbiter
    6. Eren
    7. Athenalove
    8. Grayons
    9. SadisticElz
    10. dity1944
    11. Sucrose
    12. Chantilly
    13. Melizsa
    14.
    15.

    Het hoofdtopic van Weerwolven van Wakkerdam - Volle maan
    De Story van Weerwolven van Wakkerdam - Volle maan

    Have Fun!


    Beste Cleiona,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je WvW met twee dorpen! Heel veel plezier met het organiseren.

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderatorl


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik wil direct even melden dat twee spelers (TARDIS en StephenFry) voor zover ik heb gezien wel heel druk bezig zijn geweest met het bezoeken van profielen.

    Verder had ik dus ook wat anders, maar dit ben ik dus vergeten ergens te noteren, waardoor ik het dus ben vergeten :/ Sorry :/

    Ik had trouwens ook halverwege de nacht gekeken wie de story op dat moment nog niet had gelezen, zodat ik die overdag misschien kon koppelen aan de rollen waarvan nog geen verhaaltje ingestuurd was. Hier zijn Eren en Melizsa uitgekomen. Het zou dus zomaar kunnen dat 1 v/d 2 de beschermer is, maar doordat Cleiona heeft gezegd dat de deelnemers die niks gestuurd hebben niet te achterhalen zijn, twijfel ik hier wel aan.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 14:01 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Eventjes een MT.


    What would Emma do?

    Backbiter schreef:
    Ik wil direct even melden dat twee spelers (TARDIS en StephenFry) voor zover ik heb gezien wel heel druk bezig zijn geweest met het bezoeken van profielen.

    Verder had ik dus ook wat anders, maar dit ben ik dus vergeten ergens te noteren, waardoor ik het dus ben vergeten :/ Sorry :/

    Ik had trouwens ook halverwege de nacht gekeken wie de story op dat moment nog niet had gelezen, zodat ik die overdag misschien kon koppelen aan de rollen waarvan nog geen verhaaltje ingestuurd was. Hier zijn Eren en Melizsa uitgekomen. Het zou dus zomaar kunnen dat 1 v/d 2 de beschermer is, maar doordat Cleiona heeft gezegd dat de deelnemers die niks gestuurd hebben niet te achterhalen zijn, twijfel ik hier wel aan.


    En niet vergeten dat ik ook mijn eigen WvW heb waarvoor ik af en toe mensen moet bezoeken, he ;)


    What would Emma do?

    MT


    16 - 09 - '17

    Nakama schreef:
    MT


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik vind het een tikkeltje overdreven als je echt mensen gaat opzoeken en kijken wat zij doen met bekijken van profielen. Oké, iedereen wil de wolven vinden, maar kom op dit is een spel en het hoort leuk te blijven. Als je al naar profielen gaat kijken om te achterhalen wie een weerwolf is en wie niet, vind ik dit een tikkeltje extreem. Baseer je technieken en theorieën op wat er in het spel gebeurt en niet rondom. Zo kun je een onschuldige beschuldigen omdat die persoon graag naar andere profielen kijkt. Maar dit is enkel mijn mening (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Ik vind het een tikkeltje overdreven als je echt mensen gaat opzoeken en kijken wat zij doen met bekijken van profielen. Oké, iedereen wil de wolven vinden, maar kom op dit is een spel en het hoort leuk te blijven. Als je al naar profielen gaat kijken om te achterhalen wie een weerwolf is en wie niet, vind ik dit een tikkeltje extreem. Baseer je technieken en theorieën op wat er in het spel gebeurt en niet rondom. Zo kun je een onschuldige beschuldigen omdat die persoon graag naar andere profielen kijkt. Maar dit is enkel mijn mening (:


    Ehm.. Als je het over mij had, het viel me gewoon op dat ze vrij vaak op mijn profiel hadden gekeken, dus ging ik bij 2/3 anderen kijken of dit bij hen ook zo was :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Ehm.. Als je het over mij had, het viel me gewoon op dat ze vrij vaak op mijn profiel hadden gekeken, dus ging ik bij 2/3 anderen kijken of dit bij hen ook zo was :/


    Dat had je er voorheen niet bij vermeld dat het op jouw profiel was, daarvoor mijn excuses dan.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 0:02 ]


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Ik vind het een tikkeltje overdreven als je echt mensen gaat opzoeken en kijken wat zij doen met bekijken van profielen. Oké, iedereen wil de wolven vinden, maar kom op dit is een spel en het hoort leuk te blijven. Als je al naar profielen gaat kijken om te achterhalen wie een weerwolf is en wie niet, vind ik dit een tikkeltje extreem. Baseer je technieken en theorieën op wat er in het spel gebeurt en niet rondom. Zo kun je een onschuldige beschuldigen omdat die persoon graag naar andere profielen kijkt. Maar dit is enkel mijn mening (:


    Hier ben ik het wel mee eens. In andere WvW versies gebeurt het wel dat ze vaak andermans profielen afstruinen in de hoop dat ze zo de wolven kunnen vinden. Zelf vind ik daar ook niet zoveel aan.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Graysons schreef:
    (...)

    Hier ben ik het wel mee eens. In andere WvW versies gebeurt het wel dat ze vaak andermans profielen afstruinen in de hoop dat ze zo de wolven kunnen vinden. Zelf vind ik daar ook niet zoveel aan.


    Klopt. Zelf vind ik het nogal lastig, gezien zoals StephebFry al aangeeft, het ook net zo goed voor haar eigen WvW kan zijn. Het viel me wel op tho, vandaar dat ik het zei. Alleen was dit meer om het te melden omdat het me opviel en geen theorie. Misschien dat het later duidelijker wordt. Al moet ik zeggen dat die profiel bezoekers (in het begin) geen wolven zijn/waren. Dus Idunno..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter ik ga het even viahier vermelden. ik had je naam overgenomen van degene onder me en had totaal geen idee dat het eigenlijk verkeerd geschreven was.


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Backbiter ik ga het even viahier vermelden. ik had je naam overgenomen van degene onder me en had totaal geen idee dat het eigenlijk verkeerd geschreven was.


    Dat dacht ik al ja, maar het is wel een beetje een "belediging" dat ie uberhaupt fout geschreven is, terwijl hij gewoon op dezelfde pagina stond :') Neem ik je opzich niet kwalijk. Het komt (van Chantilly) enkel een beetje over als overhaast stemmen, maar okay. Fouten kunnen gebeuren (:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mij maakt het persoonlijk niet echt uit wat voor technieken er worden gebruikt; vind het zelf wel sterk opgemerkt omdat ik er zelf niet echt aan gedacht had, maar ach. ^^ Zelf heb ik nog niet echt theorieën (I mean, het is de eerste ronde. :')), dus ik zou niet weten waar te beginnen. ._.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 20:07 ]


    help

    Zo, ik heb het ook even aangepast (: Natuurlijk is het moeilijk om nu al iets te hebben opgepikt, geduld is een schone zaak (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Ik denk dat ik nog even wacht en gewoon met de meerderheid meega, lol. :'D


    help