Bij het bedenken van personages weet ik vaak meestal de meeste dingen al snel, naam, uiterlijk en innerlijk. Daarna details waardoor het personage meer gaat leven, dat is soms nog puzzelen, omdat het wel realistisch moet blijven en dan niet altijd kan wat ik wil.
Alleen een ding om te bedenken vind ik nogal moeilijk het gezicht van het personage. Wat wel een probleem is, want na twee personages met bijvoorbeeld blond haar en bruine ogen die allebei vrouw/man zijn, aangezien de gezichten in mijn hoofd op een gegeven moment op elkaar gaan lijken. Omdat ze dezelfde haarkleur en kleur ogen hebben en omdat ik geen duidelijk beeld van hun gezicht heb.
Daarnaast vind ik het moeilijk om een gezicht te beschrijven, want meningen verschillen. Wat ik een rond gezicht vind, kan iemand anders zien als iemand met bolle wangen bijvoorbeeld. Iedereen kan het anders opvatten en voor zich zien, want verschillende mensen hebben verschillende beelden bij wat zij verstaan onder een lang en smal gezicht bijvoorbeeld.
Dus ik vroeg mij af hoe jullie dat doen. Bedenken jullie hoe het gezicht van je personage eruit ziet?
[ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 23:25 ]
Physics is awesome