Ik wil het hoe dan ook proberen te schrijven, dus het gaat er komen, maar ik wou weten of het niet te ver gaat.
Nadat ik een hele tijd niet eer heb geschreven, wil ik weer beginnen met schrijven. Ik wil me gaan focussen op gedachtes en gevoelens, omdat ik hier meer aan moet gaan werken. Dit gaat dus een psychotische thriller worden. (Gaat niet online komen)
(Nog onbekende naam) Een vrouw is dit keer in de hoofdrol als moordenaar en het zal zich gewoon in Nederland afspelen. In Friesland, wel te verstaan. Voor de verandering wil ik gewoon lekker dichtbij blijven. Ik ga geen namen van dorpen etc. noemen. De vrouw is psychotisch, kannibaal en neurotisch.
Ik twijfel echter nog hoe ik het zal schrijven. Vanuit de moordenaar of vanuit het slachtoffer, Of zal ik beiden doen?
Korte verhaallijn. (Ik schrijf dit topic trouwens even snel, ik wil het kwijt, voordat ik het vergeet.)
De vrouw pleegt haar eerste moord, nadat een (nog onbekende man) haar huis binnen wil dringen en wil verkrachten + beroven. Uit angst besluit ze de man in stukjes te zagen en krijgt dan het weerzinwekkende idee om het op te eten. Ze kookt het eerst, maar vind het niet lekker, dus bakt ze het. Zo wordt ze een kannibaal. (Dit heb ik trouwens gebaseerd op iets wat ik op tv heb gezien, van een echte serial killer) Als ze erachter komt, dat een twintig jarig meisje haar gruwelijke daden heeft gezien, besluit ze haar te ontvoeren. Hier begint dus het echte verhaal. Ik wil dat het meisje, wat nuchter denkt en doet (waar Friezen bekend om staan), langzaam aan aftakelt. Ze krijgt mensenvlees te eten en krijgt dagelijks te maken met het psychotische en neurotische gedrag van de vrouw. Ze wordt mishandeld en helemaal tot de grond toe geboord. Als straf op een ontsnappingspoging, wordt ze zelfs een lange tijd levend begraven.
Ik weet echter nog niet wat het uiteindelijke plot zal worden.
1) Het meisje ontsnapt en de vrouw wordt daarbij opgepakt.
2) Het meisje wordt ook vermoord en daarna opgegeten door het volgende slachtoffer.
Hierbij heb ik dus een paar vraagjes,
1) Uit welk standpunt zal ik het schrijven? De moordenaar, slachttoffer of allebei?
2) Gaat dit niet te ver? Zouden jullie (deze hele slechte, snel geschreven samenvatting) dit lezen?
3) Hebben jullie nog op en aanmerkingen?
4) Hebben jullie ook eventuele namen, voor zowel de vrouw als het slachtoffer? (Frieze?)
[ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:10 ]
Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!