• Hallo iedereen! :)

    Ik zoek uiteraard een titel. Ik ben bezig met de uitwerking van een fantasy verhaal. Hieronder, in de spoiler kan je een korte inhoud vinden. Echte details heb ik nog niet uitgewerkt, ik weet zelfs nog niet of het hoofdpersonage mannelijk of vrouwelijk zal zijn.

    Het verhaal draait rond een engel des doods, die al gedurende eeuwen de zielen van mensen gaat verzamelen als ze moeten sterven. Na een tijd wordt hij / zij echter jaloers op het menselijke leven dat hij ziet, telkens als hij op aarde komt. Hij / zij gaat in discussie met de overwereld en besluit een soort staking aan te gaan. In totaal zijn er maar twee of drie engelen des doods en het vervangen ervan duurt heel lang. Mensen sterven niet langer wanneer ze moeten sterven en het werk stapelt zich voor de anderen op.

    Daarnaast zat ik ook met het idee dat het hoofdpersonage naar aarde ging en daar al probeerde een normaal leven te leiden. Hij / zij wordt verliefd, maar zijn geliefde 'sterft'. De geliefde blijft in leven omdat de ziel niet opgehaald wordt. Mensen die niet opgehaald worden, worden langzaam aan zombies of zo, daar heb ik nog geen echt plan voor.


    Bedankt voor het kijken (:
    Felicia / StephenFry

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 18:45 ]


    What would Emma do?

    Zou je de titel in het Nederlands of in het Engels willen?


    Credendo Vides

    Liefst in het Engels, maar ik sta ook altijd open voor Nederlands. Op de moment ga ik nog even met Fallen Angels, maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden van.


    What would Emma do?

    Oké, ik zal kijken of ik iets voor je weet.


    Credendo Vides

    Wat vind je van 'Undeadly Desires'?


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Wat vind je van 'Undeadly Desires'?


    Die is heel leuk, veel beter dan fallen angels :D Heel erg bedankt!


    What would Emma do?

    No Problem ^^ Als me nog iets te binnen schiet zal ik het zeggen.


    Credendo Vides

    Geen idee of ik de juiste woorden heb gekozen of gramiticaal goed is. Maar hier heb ik wel een tittel.

    Forever stuck, it´s your devoir


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Devoir? Is dat geen Frans? :'D


    What would Emma do?

    Translate, wist niet wat plicht was...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    duty
    recht, plicht, dienst, rechten, verplichting, belasting

    obligation
    verplichting, plicht, verbintenis, obligatie, schuldbekentenis, contract

    devoir
    plicht, verplichting

    charge
    kosten, lading, last, vracht, taak, plicht

    tie
    stropdas, band, das, knoop, verbinding, plicht
    onus


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Duty :') Maar ik vind persoonlijk die van DreamerN nog iets leuker, sorry! Ik vind dat die iets beter past bij het verhaal.


    What would Emma do?

    DreamerN schreef:
    Wat vind je van 'Undeadly Desires'?

    Klinkt best leuk! Al vraag ik me eigenlijk af of je dan niet beter 'Undead Desires' kan zeggen; 'ondode verlangens', in plaats van 'ondodelijke verlangens'. Maar heel zeker weet ik dat niet, het zou best kunnen dat ik fout zit. Je zou er bijvoorbeeld ook 'Immortal Desires' van kunnen maken. ^^
    Verder kwam ik op 'Angels Belong Below', 'Don't Die', 'When Death Stops Chasing Us', 'Forgotten Souls', 'Neglected Desires', en 'Neglected Angel(s)'

    Hopelijk heb je er wat aan (:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    _failure_ schreef:
    (...)
    Klinkt best leuk! Al vraag ik me eigenlijk af of je dan niet beter 'Undead Desires' kan zeggen; 'ondode verlangens', in plaats van 'ondodelijke verlangens'. Maar heel zeker weet ik dat niet, het zou best kunnen dat ik fout zit. Je zou er bijvoorbeeld ook 'Immortal Desires' van kunnen maken. ^^
    Verder kwam ik op 'Angels Belong Below', 'Don't Die', 'When Death Stops Chasing Us', 'Forgotten Souls', 'Neglected Desires', en 'Neglected Angel(s)'

    Hopelijk heb je er wat aan (:


    Hmm, nu doe je me twijfelen :') Undead desires is nog steeds heel tof (zeker met je aanpassing) en Forgotten souls (of misschien undead souls?) is ook tof. Liefst heb ik wel een redelijk korte titel (:


    What would Emma do?

    _failure_ schreef:
    (...)
    Klinkt best leuk! Al vraag ik me eigenlijk af of je dan niet beter 'Undead Desires' kan zeggen; 'ondode verlangens', in plaats van 'ondodelijke verlangens'. Maar heel zeker weet ik dat niet, het zou best kunnen dat ik fout zit. Je zou er bijvoorbeeld ook 'Immortal Desires' van kunnen maken. ^^
    Verder kwam ik op 'Angels Belong Below', 'Don't Die', 'When Death Stops Chasing Us', 'Forgotten Souls', 'Neglected Desires', en 'Neglected Angel(s)'

    Hopelijk heb je er wat aan (:


    Mijn Engels is nou ook weer niet zo goed dat ik zo de juiste woordwijze uit mijn hoofd weet (': Undead Desires zou inderdaad ook kunnen.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Mijn Engels is nou ook weer niet zo goed dat ik zo de juiste woordwijze uit mijn hoofd weet (': Undead Desires zou inderdaad ook kunnen.


    Ik ben wel goed in Engels en ik had het ook niet door :')


    What would Emma do?