• Hallooo,
    8 juli heb ik mijn theorie examen en wilde maar eens gaan beginnen. Hoe hebben jullie geleerd? Moet je letterlijk alles leren? Ik bladerde net even door het boek en ik zag dat borden allemaal hun eigen naam hebben zoals GH-35 of weet ik veel wat. Móét je dat weten?

    Nee, dat moet je niet weten. xP Je moet zelf een beetje bedenken wat belangrijk is om te weten als je aan het autorijden bent. De namen van de borden hebben dus totaal geen belang. ;D

    Ik zou oefeningen maken op een cd of online, dat heb ik gedaan. Je kan die cd's lenen in de bib. Ik heb een cd thuis liggen, maar weet niet hoe we eraan zijn gekomen. Ik denk gekregen van een rijschool. : ) Je zal zien dat ze geen vragen stellen over wat de naam is van een verkeersbord enz.

    Zorg dat je alles ook goed begrijpt, en niet gewoon vanbuiten leert. Standaard dingen zoals "blauwe borden betekent verplicht" en "rode borden betekent verboden" moet je in je achterhoofd houden (maar dat wist je wel denk ik). Dan gaat het makkelijker zijn al die borden te leren, ipv ze elk afzonderlijk apart te leren. Ik weet niet of je dit begrijpt, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
    Ook dingen zoals zoveel promille is toegestaan bij een alcoholtest hoef je niet op de cijfer te kennen, maar wel herkennen. Je krijgt altijd meerkeuzevragen, dus echt vanbuiten leren moet je niet bij dat. ^^

    Pas ook op voor verouderde versies van oefeningen. Kies dus sites of cd's uit die recent zijn.

    Veel succes!


    Ik wil een tuin vol egels

    Het is wel zo dat je in principe alles uit je hoofd moet weten, maar de naam van de borden dan weer niet, wel moet je precies weten waar ze voor staan. Let ook op dat er dit jaar weer nieuwe borden zijn bijgekomen. Die zou ik wel nog even doorkijken.

    Zelf heb ik vorige maand gewoon mijn theorie-examen gehaald met 0 fouten op het leer-onderdeel met een boekje uit 2011, dus er zo veel verandert er nu ook weer niet hoor.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2015 - 16:15 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]