Ja, ik had een ideetje, maar voordat ik de moeite neem om een georganiseerd en overzichtelijk topic hiervoor in elkaar te zetten, wilde ik graag weten of er interesse voor is. Het zou een topic worden waarin een soort spel gespeeld wordt, waarbij we voor elkaar inspiratie zoeken.
Omdat veel mensen inspiratie halen uit foto’s, tekeningen, muziek, muziekvideo’s of films, is het idee om elkaar zulk soort dingen aan te reiken, zodat de ander ermee aan de slag kan.
De bedoeling is dus dat iemand vraagt om een van bovengenoemde dingen, en kort beschrijft in wat voor stijl, thema, of genre ze dit graag hebben. De volgende persoon zoekt iets dat zo goed mogelijk aan de beschrijving voldoet en plaats dit in zijn/haar reactie. Deze persoon vraagt dan ook weer om een van bovengenoemde dingen, en voegt een korte beschrijving bij.
De eerste persoon schrijft iets gebaseerd op wat de tweede persoon voor hem/haar heeft uitgezocht. Wat er geschreven wordt, maakt niet veel uit. Het kan een One Shot zijn, een gedicht, of een songtekst. Of misschien iets dat een hoofdstuk, of een stuk van een hoofdstuk in een groter geheel zou kunnen zijn of worden.
Dit klinkt misschien nogal vaag, dus onder de spoiler zit een voorbeeld.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Zouden jullie hier iets voor voelen?
“I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel