• Hooi! (:


    Ik zit een beetje met een probleempje. Zaterdag over een week heeft het accordeonorkest waar ik bij zit een uitvoering. Helemaal prima, dat gebeurt wel vaker, niks raars.
    Maar nu is het zo dat er in een mail stond dat je je ook kon opgeven voor het mee-eten. Tussen de generale repetitie en het daadwerkelijke uitvoeren is namelijk een tijd van twee uur waarin niets gebeurt. Hierin mogen de mensen beslissen of ze naar huis gaan, of dat ze mee gaan eten bij de Chinees. Als je bij de Chinees wilt eten zul je je maandag a.s. alvast moeten opgeven.

    De mensen die mijn Humans of Quizlet verhaal eens gelezen hebben, zullen (hopelijk) wel weten/begrijpen/whatever dat ik liever niet in het openbaar eet. Ik vind het echt vre-se-lijk. Gelukje voor mij dat ik wel toneel kan spelen en dat ik áls het eens voorkomt ik me wel normaal kan gedragen. Maar ik vind het echt verre van prettig.

    Waarom begin ik precies over het mee-eten en ga ik niet gewoon naar huis? Om naar huis te gaan is het anderhalf uur rijden. Als ik dan net thuis ben kan ik direct weer naar Apeldoorn toe en dan ben ik een uur te laat voor het optreden. Dus het lijkt me niet zo handig om naar huis te gaan. :p
    Mijn ouders gaan ook wel mee, en mijn moeder mag wegens haar dieetdingengedoe geen Chinees eten. Ze mag niet alle ingrdiënten hebben, tenzij ze graag het ziekenhuis in beland. Dus als het mogelijk is gaan mijn ouders naar de beste vriendin van mijn moeder toe en komen ze pas naar me toe wanneer het concert begint. En gebeurt dit niet dan wonen ze de generale repetitie wel bij -of naja, ondertussen zullen ze vast de stad wel in gaan- en in de 2 uur tussentijd dan wel een boterham eten.
    Ik heb niet zoveel zin om naar de vriendin van me ma te gaan -plus als ze er al zijn heb ik er geen vervoer naartoe- maar om eerlijk te zijn vind ik brood ook niet super. Om dan weer met mijn ouders te zitten, afgezonderd van de rest van de buitenwereld.

    Echt veel sociaal contact in het orkest heb ik ook niet. Dus dat zou een reden zijn om wél mee naar de Chinees te gaan. Hoewel er kans is dat ik dan alsnog in een hoekje stil mijn eten op zit te eten, zonder contact met mensen te hebben. Want ik weet niet wie er allemaal mee gaan naar die Chinees er zijn toch wel een paar mensen zijn waar ik geen klik mee heb. En als die nou allemaal komen en mijn leeftijdsgenoten (war ik eigenlijk ook niet bepaald contact mee heb..) wél gewoon naar huis gaan, heb ik toch wel pech.

    Dus ik twijfel nogal. Aan de ene kant wil ik er heus wel eten (het is lekkerder dan brood + eventueel sociaal contact), maar ik vind het in het openbaar eten echt zó vreselijk. :/

    Wat is jullie advies? Ik weet de positieve- en negatieve punten wel. Maar een beslissing is toch wel heel moeilijk om te maken. Aan de ene kant wil ik wél, maar aan de andere kant gewoon totaal niet...


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Doe waar jij je het beste bij voelt. Denk je dat het het waard is om aan te wagen? Vraag eventueel even rond wie er allemaal gaan (via Facebook oid?)


    Your make-up is terrible

    Palinoia schreef:
    (...)

    Ik heb (helaas, in dit geval) die spanningen niet. Ik speel al voor publiek sinds dat ik een instrument kan bespelen, haha. Ik vind het eigenlijk niet echt zo eng meer. Er zijn wel spanningen, maar meer zo van ''Oeeh, dit wordt zo gaaf! Ik heb er zo veel zin in!'' dan wat anders. x)

    Edit: Wat heb jij dan in een orkest gespeeld? Ik wist niet dat je iets aan muziek deed? :3


    Ik bespeelde de Bugel. Dat heb ik ongeveer zes jaar gedaan, tot mijn persoonlijke problemen terug begonnen te komen en ik de druk niet meer aankon. Ik heb mijn A en B diploma.


    26 - 02 - '16