• Hoe pupillen van katten zich aanpassen aan licht en hoe verschillend het dus kan zijn.





    Beide foto's zijn van Pim. Ben ik de enige die van mening is dat dit best bijzonder is?


    26 - 02 - '16

    Dat doen onze pupillen toch ook? :')


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Dat doen onze pupillen toch ook? :')


    "Ignite, my love. Ignite."

    Chandler schreef:
    Dat doen onze pupillen toch ook? :')


    Ja, dat weet ik ;3
    Maar bij katten valt het net wat meer op.


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    Ja, dat weet ik ;3
    Maar bij katten valt het net wat meer op.


    Dat is waar. Ik vind het wel een mooie kat trouwens!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    (...)

    Dat is waar. Ik vind het wel een mooie kat trouwens!


    Dankjewel ;3
    Hij heet Pim en is nu negen jaar oud ;3


    26 - 02 - '16

    Nja bijzonder eigenlijk niet echt, het is heel normaal. Als de kat zijn pupillen groot blijven bij fel licht, krijgt hij veel te veel licht in zijn oog. Het is net als bij ons dus een soort veiligheidsmechanisme van het lichaam, zodat er niet teveel licht binnen komt vallen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    Nja bijzonder eigenlijk niet echt, het is heel normaal. Als de kat zijn pupillen groot blijven bij fel licht, krijgt hij veel te veel licht in zijn oog. Het is net als bij ons dus een soort veiligheidsmechanisme van het lichaam, zodat er niet teveel licht binnen komt vallen.


    Nja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer in de zin van als je meerdere foto's naast elkaar houdt en dan de veranderingen vergelijkt. Dan vind ik het wel iets speciaals hebben.


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    Nja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer in de zin van als je meerdere foto's naast elkaar houdt en dan de veranderingen vergelijkt. Dan vind ik het wel iets speciaals hebben.

    Ja, eigenlijk zou je in elke soort licht een foto moeten maken en ze dan achter elkaar in een gif moeten zetten =3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)
    Ja, eigenlijk zou je in elke soort licht een foto moeten maken en ze dan achter elkaar in een gif moeten zetten =3


    Dat beschouw ik als een uitdaging die ik graag aanneem ;3
    Nu nog bedenken hoe ik dat aan ga pakken XD


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    Dat beschouw ik als een uitdaging die ik graag aanneem ;3
    Nu nog bedenken hoe ik dat aan ga pakken XD


    Haha, zet Pimmetje in je kamer en probeer hem op een plek te houden. Dan met je lamp spelen xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Haha, zet Pimmetje in je kamer en probeer hem op een plek te houden. Dan met je lamp spelen xd


    Dat eerste is al bijna onmogelijk. Meneer rolt alle kanten op of probeert de camera te slaan. Hij is zeker niet het makkelijkste model..




    Toch ga ik het proberen ;3


    26 - 02 - '16

    Chandler schreef:
    Dat doen onze pupillen toch ook? :')


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap helemaal wat je bedoeld, Erieka. Het is inderdaad heel "normaal", maar soms heb ik ook wel eens dat ik me verwonder over de biologie en haar wonderen. Dan denk: "Gôh, wat zit dat toch vernuft in elkaar."


    Deep inside, I've never felt alive

    Het ziet er best cool uit, ja :3
    Doordat die van hen zo groot kunnen worden, kunnen ze ook meer licht opvangen in het donker en dus beter zien dan wij.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bostick schreef:
    Nja bijzonder eigenlijk niet echt, het is heel normaal. Als de kat zijn pupillen groot blijven bij fel licht, krijgt hij veel te veel licht in zijn oog. Het is net als bij ons dus een soort veiligheidsmechanisme van het lichaam, zodat er niet teveel licht binnen komt vallen.


    Katten puppilen kunnen spleetjes worden onze niet :$


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.