• En ik wil ze allemaal hier plaatsen, als verhaal, maar ik ben bang dat ik ze dan ga verslonzen, snap je? En dat ik er doordat ik zo veel verhalen heb naar sommige totaal niet meer om kijk.

    Ergens zit ik ook van: Nog één verhaal en dan begin ik pas een nieuwe als er één klaar is.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2015 - 15:23 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ja, dat snap ik heel goed, haha. Uiteindelijk zul je toch een paar ideeën aan de kant moeten schuiven voor later, want ik kan je uit ervaring vertellen dat overal tegelijk aan beginnen niet goed komt. (krul)

    Ik vind het wel handig om ergens een document of notitieblokje te hebben waarin je al je ideeën kort opschrijft, met eventuele scènes die je in je hoofd hebt. Ik heb ooit eens van een schrijfster gehoord dat je dat juist niet moet doen, omdat de ideeën die je weer vergeet "het toch niet waard waren", maar daar ben ik het niet mee eens. Je kunt nou eenmaal maar een bepaald aantal dingen onthouden op ieder gegeven moment - dat betekent niet dat al die extra ideeën slecht waren. Ik vind het juist heel fijn om nu en dan eens door mijn oude plannen voor verhalen te bladeren, want soms komen daar juist de beste dingen van.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja, dat doe ik al inderdaad. Ik heb dat artikel ook eens gelezen, maar dat vond ik inderdaad onzin!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe