Dante Artudo Blackwood.
• Vampier. •
Tevreden met onze daad gleed ik met mijn hand door mijn haar. Er was nog niets vreemds gezegd, ook niet deze ochtend – niet in mijn aanwezigheid tenminste. Ik wist dat ik een fout had gemaakt door hen te redden, maar wat kon ik anders? Ik kon hen daar niet laten, en bovendien had ik Arianna een les geleerd hiermee – dat je je krachten ook positief kon gebruiken. Terwijl ik met mijn handen door mijn warrige haren gleed voelde ik dat ik het helemaal overhoop had gehaald, dus probeerde ik er wat aan de veranderen door het eigenlijk erger te maken, en daarna een poging te doen het wat gladder te strijken.
Ondertussen keek ik even het huis rond. Ik was trots op wat ik hier opgebouwd had in zo’n korte tijd, en dat met amper vampierwerk. Ik had hier echt hard voor gewerkt, en ik was vreselijk trots op mezelf. Die kookshow had me meer geld opgeleverd dan ik had kunnen hopen. Natuurlijk wist niemand er in Mystic Falls van, en dat had ik graag zo willen houden. Ik hoefde niet “die man met de kookshow” te worden, ik was blij met hoe ze me nu zagen, nou ja, niet zagen. De meesten wisten inmiddels volgens mij nog niet eens wie ik was.
Een zucht verliet mijn mond. Had ik hiermee dingen kunnen verpesten? Had ik hiermee onze soort in gevaar gebracht? Er waren al een paar andere soortgenoten hier, dus de mogelijkheid was er wel. Maar nogmaals, had ik hen daar dan moeten laten sterven? Dan hadden ze de verkeerde persoon voor zich. Als ik iets kon doen, deed ik dat.
Ik vulde beiden glazen voor me met Bourbon, waarna ik terugliep naar de woonkamer. Beide zette ik op de grote tafel tussen de banken in, en ik nam weer plaats op mijn plek. ‘Ik vraag me echt af, hoe je je er nou precies bij voelde, Arianna?’ Ik keek haar kant op, waarna ik mijn glas pakte en er een slok van nam. De alcohol brandde in mijn keel, en ik wist dat het na dit tweede glas wel weer genoeg was voor me.
|
Bryer Kurtys Fortin.
• Mens. •
Toen ik deze ochtend gebeld was door de receptioniste van het bureau kreeg ik als eerste te horen dat er een huis afgebrand was, en dat de mensen het overleefd hadden. Het was natuurlijk mooi dat ze het overleefd hadden, maar ik had het geluk dat het huis echt compleet tot de grond gekomen was, want brandplekken schoonmaken was het ergste dat er bestond. Het tweede dat ze zei ging echter wel om mijn werk, en dat was een adres waar ik heen moest om het schoon te maken. Ze had mijn collega de informatie ook al gegeven, dus die zou zo hierheen komen.
Ik trok mijn oudste blouse aan en deed wat gel in mijn wilde haren, waardoor het wat beter mee leek te werken. Al snel hoorde ik mijn telefoon gaan en zag ik dat het Ross was, dus ik haastte me het huis uit, waarna ik naar het Vito liep terwijl ik alles pakte dat ik nodig had. Het was meestal een dag werk, maar we gingen altijd ergens eten om te pauzeren, wat heerlijk was.
‘Ross,’ ik stapte in de auto en werd door hem ook begroet. Sinds dat ik hier woonde – zo’n twee jaar alweer bijna – had ik met de man gewerkt. Hij was altijd vreselijk professioneel, maar het was een geweldige kerel. Ik had veel van hem geleerd, en hij leek de enige persoon te zijn die het niet vreemd vond dat ik lijkschouwer wilde worden.
We kwamen bij het huis aan, en ik zag de politiewagens er nog geparkeerd. Als het goed is stond er altijd iemand met een sleutel klaar, maar de mogelijkheid dat iemand hem zou komen brengen was ook vaak de mogelijkheid. Het was erg verschillend, wat soms vervelend kon zijn. Ross en ik stapten uit, waarna we richting de agent liepen die voor de deur stond. ‘Kunnen we al naar binnen?’ ik wees richting het busje. De man knikte en ging aan de kant voor ons. Met rustige passen liep ik naar binnen, terwijl ik rondkeek. Het zag er nog niet zo vreselijk erg uit, ik had erger gezien.
|