• Beste users,

    Wij, de mods, hebben gemerkt dat er de laatste tijd weinig inzendingen zijn bij xOTM's. Vroeger waren er veel meer inzendingen, iets wat ervoor zorgde dat het meer als een echte wedstrijd aanvoelde en het ook meer extra spannend maakte.

    Wij willen graag jullie mening horen wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn zodat wij er verder aan kunnen werken om de verschillende xOTM's weer leven in te blazen.

    Daarnaast hebben we het idee om een verandering door te voeren. We denken er namelijk aan om de officiële 5 wedstrijden per maand te reduceren naar 2 wedstrijden en iedere maand 2 andere te doen. Bijvoorbeeld dat in mei IOTM en SOTM georganiseerd worden en in juni POTM en QOTM. Over dit idee zouden we ook graag jullie mening horen.

    Om het samen te vatten: we verzoeken jullie om 5 minuten de tijd te nemen om op de volgende vraagjes te antwoorden:
    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?

    Wij vragen jullie om voor 11 mei jullie feedback te geven. Indien jullie nog vragen hebben of extra opmerkingen buiten de bovenstaande vragen, mag je deze zeker laten weten

    Alvast bedankt voor jullie tijd en hopelijk kunnen we deze wedstrijden aangenamer maken voor jullie!
    De moderators


    -

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Ik weet niet hoe het zit bij de columns en de foto's, maar ik heb al een paar keer geschreeuwd dat het volgens mij echt een hoop zou schelen als het woordenminimum bij Story of the Month verlaagd werd, want het is op het moment al dubbel zo hoog als het is bij de doorsnee schrijfwedstrijd opdracht.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Het woordenminimum verlagen. 8D En misschien hier en daar een spotlightje als er geen inzendingen zijn na de tiende van de maand?

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Ik weet eerlijk gezegd niet of dat gaat werken. Het kan ook het effect hebben dat de andere wedstrijden in de tussentijd nog meer in vergetelheid raken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Ik denk dat het aan het begin populair was omdat het nieuw was en mensen het graag wilden proberen, en dat die glans van iets nieuws een beetje verdwenen is onderhand. De prijzen waren toen ook nog wat hoger; dat zal vast een rol spelen in hoeveel moeite mensen ervoor willen doen. Ik heb ook de indruk dat op dit moment veel users zich er gewoon niet echt van bewust zijn dat al die xOTM wedstrijden bestaan, of ze uit het oog zijn verloren. Zelf ben ik ook weleens van plan mee te doen, maar vergeet het, omdat er zo weinig activiteit is in de topics en ik de wedstrijden daarom nauwelijks voorbij zie komen in de tijd die er is om dingen in te zenden.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Het aantal credits dat de winnaar krijgt zou verhoogd kunnen worden, maar ik weet niet of dat echt zou helpen. Aan hoe nieuw dit concept is kunnen jullie natuurlijk niets doen. Je zou wel de topics nu en dan kunnen bumpen of in de spotlight zetten (wat jullie soms al wel doen, maar dit zou meer of regelmatiger kunnen, denk ik).

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Om heel eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niets. Ik snap dat het idee is dat er misschien meer mensen meedoen als bepaalde wedstrijden minder vaak worden gehouden en dat het mogelijk wat werk kan schelen, maar ik denk dat het vooral erg verwarrend zou zijn, omdat users in dat geval weer moeten gaan bijhouden wanneer welke wedstrijd is. Persoonlijk heb ik ook vooral interesse in SOTM, dus ik zou het jammer vinden als dat soms plaats moet maken voor de andere wedstrijden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Ik weet niet hoe het zit bij de columns en de foto's, maar ik heb al een paar keer geschreeuwd dat het volgens mij echt een hoop zou schelen als het woordenminimum bij Story of the Month verlaagd werd, want het is op het moment al dubbel zo hoog als het is bij de doorsnee schrijfwedstrijd opdracht.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Het woordenminimum verlagen. 8D En misschien hier en daar een spotlightje als er geen inzendingen zijn na de tiende van de maand?

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Ik weet eerlijk gezegd niet of dat gaat werken. Het kan ook het effect hebben dat de andere wedstrijden in de tussentijd nog meer in vergetelheid raken.


    Oh, oh, en het woordenminimum verlagen bij SOTM, inderdaad. Dat zou denk ik ook erg kunnen helpen. ^^ 1500 lijkt behoorlijk intimiderend voor een one-shot, maar 1000 zou al veel beter te doen zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?

    Het is de tijd van toetsweken, eindexamens en grote essays (dat is bij mij in ieder geval wel een deel van het probleem). Verder is het gewoon niet zo heel zichtbaar en is het iets wat je snel vergeet. Bij SOTM is de drempel inderdaad vaak het woordenaantal. Bij POTM en IOTM denk ik dat het probleem voornamelijk ligt bij het feit dat gedichten en plaatjes niet zo heel belangrijk zijn op deze site. Er zijn niet zo veel mensen die gedichten schrijven en zelfs als je dat doet is de kans om gelezen te worden klein (lage motivatie daardoor). Plaatjes misschien nog wel minder zelfs.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.

    Woordenaantal verlagen, zoals Inge en Jip al zeggen, lijkt mij een goed plan. Bij de andere wedstrijden weet ik het niet zo goed.

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?

    Dat vind ik niet echt een goed idee persoonlijk, omdat een maand wachten op een wedstrijd mensen ook demotiveert.

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 18:11 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Vaak liggen de thema's mij niet aan waardoor ik niks inzend. Sowieso voel ik mij al niet geroepen een verhaal of een gedicht te schrijven, want dat is niet bepaald mijn ding. Daarnaast vind ik dat de organisatie soms een beetje laks verloopt, waardoor de motivatie soms wat ver te zoeken is.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Volgens mij wel. Ik vind het goed dat de polls in één topic worden gesmeten, zo valt zowel de poll als de wedstrijd sneller op. Indien er meer effort van de crew achter zou zitten, zou volgens mij de wedstrijden actiever verlopen. Zie maar naar het begin van IOTM. Er werd daar ontzettend veel in gereageerd door de crew en dat sprak de users ook veel meer aan dan nu.

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Neh, daar sta ik niet voor te springen. Dan moet je geluk hebben dat er net iets is wat jij leuk vind. Stel dat het de ene maand SOTM is en je kan niet goed schrijven en de andere maand heeft IOTM een ontzettend rot thema volgens jou, dan heb je meteen minder kans om eens mee te doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Ik zelf doe nooit mee maar ik denk doordat het nu standaard word er vele het special effect missen. IN het begin is het spannend en nieuw maar dat zwakt af. Ik denk zelf ook de strenge regels, natuurlijk zijn er regels nodig maar voor mij zijn ze te streng om het nog leuk te vinden om mee te doen.
    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.? Andere en soepelere regels en misschien elke maand iets eraan toevoegen iets nieuws of iets wat het meer uitdaagt en het vernieuwend blijft.
    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren? Ik denk dat dit erg goed is zodat alles speciaal en nieuw blijft.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Persoonlijk spreken de thema's mij niet altijd aan om eraan mee te doen, dus ik denk dat het deels daar aan ligt. Ook ligt niet alles me, zo ben ik bijvoorbeeld niet goed in het schrijven van gedichten en zo, dus niet alles spreekt iedereen aan waardoor er hier en daar al minder interesse is. Maar ook, zoals al aangegeven werd, het woordenaantal voor een SA ligt best hoog waardoor sommige misschien iets minder gemotiveerd zijn om mee te doen. Heel vaak vergeet ik de wedstrijden ook omdat ik ze niet zo vaak voorbij zie komen doordat er weinig mensen in het topic reageren of er geen reclame wordt gemaakt voor deze wedstrijden.
    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Ja, dat denk ik wel. Woordenaantal verlagen bij de SA's, misschien zelf iets actiever op de topics reageren zodat deze opvallen bij de Actieve Topics en ik vind het ook goed dat de polls in één topic gegooid worden zodat alles een beetje opvalt.
    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Zelf vind ik dat idee maar niks. Ik denk dat er op die manier nog minder motivatie in zit en de andere wedstrijden dan misschien weer vergeten worden waardoor het nog minder mensen zal trekken om mee te doen.


    16 - 09 - '17

    Square schreef:
    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Ik denk dat het aan het begin populair was omdat het nieuw was en mensen het graag wilden proberen, en dat die glans van iets nieuws een beetje verdwenen is onderhand. De prijzen waren toen ook nog wat hoger; dat zal vast een rol spelen in hoeveel moeite mensen ervoor willen doen. Ik heb ook de indruk dat op dit moment veel users zich er gewoon niet echt van bewust zijn dat al die xOTM wedstrijden bestaan, of ze uit het oog zijn verloren. Zelf ben ik ook weleens van plan mee te doen, maar vergeet het, omdat er zo weinig activiteit is in de topics en ik de wedstrijden daarom nauwelijks voorbij zie komen in de tijd die er is om dingen in te zenden.

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Het aantal credits dat de winnaar krijgt zou verhoogd kunnen worden, maar ik weet niet of dat echt zou helpen. Aan hoe nieuw dit concept is kunnen jullie natuurlijk niets doen. Je zou wel de topics nu en dan kunnen bumpen of in de spotlight zetten (wat jullie soms al wel doen, maar dit zou meer of regelmatiger kunnen, denk ik).

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Om heel eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niets. Ik snap dat het idee is dat er misschien meer mensen meedoen als bepaalde wedstrijden minder vaak worden gehouden en dat het mogelijk wat werk kan schelen, maar ik denk dat het vooral erg verwarrend zou zijn, omdat users in dat geval weer moeten gaan bijhouden wanneer welke wedstrijd is. Persoonlijk heb ik ook vooral interesse in SOTM, dus ik zou het jammer vinden als dat soms plaats moet maken voor de andere wedstrijden.


    Mee eens, al vind ik dat met de credits een beetje een moeilijke. Want aan de ene kant doen mensen dan misschien wel weer mee, maar dan zou ik eerder iets afraffelen en overal aan meedoen zodat je meer kans hebt erop.


    wat was dit ookalweer

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
          Het topic actiever houden. Ik zie het nooit in Actieve Topics staan, zelfs niet als ik allerlei RPG-dingen uit heb staan met mijn GM. Daardoor mis ik het veel sneller en doe ik ook niet mee.
    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
          Het in de spotlight zetten, vaker op het topic reageren om hem omhoog te schoppen?
    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
          Geen idee, moeten jullie zelf weten.


    Your make-up is terrible

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Nou, als ik gewoon voor mezelf spreek; Ik doe niet meer zo vaak mee, omdat ik het vergeet en de topics nu niet bepaald actief zijn. Is het een idee daar verandering in te brengen? Er is al een topic wat omhoog geschopt wordt wanneer het tijd is om te stemmen; Maar kan dat topic (of speciaal er een nieuw topic voor aanmaken) ook omhoog geschopt worden wanneer de nieuwe thema's voor de maand bekend zijn en men kan beginnen met meedoen aan een wedstrijd? Verder weet ik niet hoe het de laatste tijd is; Maar toen ik nog mee deed aan XOTM, was het zo dat het best wel even kon duren voordat er een nieuw thema was, en dat de topictitels niet altijd up-to-date waren. Misschien is het handig om op dezelfde dag de nieuwe thema's te showen en de topictitels op tijd aan te passen?
    En inderdaad; Het woordenaantal van SOTM omlaag. Alsjeblieft. Ik zou echt onwijs graag eraan mee doen, maar 1500 woorden minimaal is gewoon té veel voor mij. De drempel ligt me te hoog.

    Misschien is het overigens een idee om de XOTM eenzelfde thema te geven? Hoewel dat natuurlijk ook wel weer saai kan zijn, en je sowieso niet mee doet als je het thema niet leuk vindt.
    Oke, laat dit maar zitten....


    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    De topics actiever houden. De topictitels op tijd veranderen. Het SOTM woordenaantal omlaag brengen. De topics in de spotligt zetten. Volgens mij kunnen jullie niet echt meer doen..

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Hmm, dunno. Echt een groot voordeel zie ik daar niet van.

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 19:24 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Dat weet ik niet. Ik probeer elke maand toch te kunnen deelnemen aan een xOTM. Misschien is er gewoon niet genoeg aandacht naar de wedstrijden toe, sommige users weten het bestaan er nog niet van af of zo x)

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Niet echt veel. Meer onder de aandacht brengen, de motivatie komt van de users uit.

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Niet doen x)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wat is de OTM eigenlijk :')


    You can't start the next chapter of your life if you keep re-reading the last one.

    Noledam schreef:
    Wat is de OTM eigenlijk :')


    Of the month.


    16 - 09 - '17

    Noledam schreef:
    Wat is de OTM eigenlijk :')


    OTM betekent of the Month. Elke maand zijn er verschillende wedstrijden waarmee je credits kunt winnen, zoals Quiz of the Month (QOTM) en Story of the Month (SOTM). (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    1. Aan wat zou het volgens jou kunnen liggen dat er zo weinig inzendingen zijn?
    Om eerlijk te zijn, ik heb daar nu nog nooit van gehoord, en op hele drukke periodes na, ben ik toch al 6 jaar heel actief op Quizlet. Dus misschien is er te weinig promotie rond gemaakt?

    2. Kunnen de moderators hier iets in betekenen? Zoja, wat kunnen zij extra doen om meer inzendingen te krijgen.
    Het initiatief bekender maken. (Misschien ook buiten het forum)

    3. Wat vind je van het idee om nog maar 2 wedstrijden per maand te organiseren?
    Lijkt me geen slecht idee, anders haken mensen ook weer snel af.

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 20:43 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.