Al een tijdje zit ik in een periode dat ik overal mee wil stoppen. Maar dan letterlijk en figuurlijk.
Zo heb ik tegen mijn vriend geroepen dat ik misschien ga stoppen met mijn opleiding. Het is niet dat ik mijn opleiding niet leuk vind maar op dit moment sta ik op blijven zitten. Niet omdat ik de stof niet snap of omdat ik het te moeilijk vind. In tegendeel, ik vind de stof best makkelijk. Ik heb alleen een verslag niet gehaald voor voeding, sta een 5,3 voor marketing en ik ben niet voldoende aanwezig geweest bij kruidenier. Dat laatste is niet mijn schuld. Mijn bus stond namelijk elke ochtend in de file. Ik had dat vak het eerste uur op maandag en omdat ik dus elke dag te laat was mocht ik de les niet in. Maar hierdoor sta ik wel een onvoldoende voor dat vak en mag ik misschien niet over. Ik wil echt niet een jaar overdoen omdat ik zoals ik al zei de stof gewoon snap en ik weet dat ik dan echt een rotjaar ga hebben.
Ook zat ik er aan te denken om te stoppen met mijn baantje. Waarom? Geen idee. Gewoon omdat het kan.
Ik zat er aan te denken om te stoppen met quizlet omdat ik mezelf de laatste tijd niet meer thuis voel hier. Dat heeft met meerdere dingen te maken.
Als laatste zat ik te denken om te stoppen met judo. Dit ligt heel gevoelig bij mij. Ik heb afgelopen jaar een top seizoen gedraaid. Alsof het een droom was. Maar toen brak ik mijn hand afgelopen zomer en sindsdien is het alleen meet berg afwaarts. Voor mijn gevoel gaat alles slecht en gaat echt niks goed. Ik kreeg steeds minder zin om te trainen of wedstrijden doen. Ik heb altijd redelijk veel moeten afvallen voor de judo. Eerst ging dat gewoon goed en bleef ik gewoon op gewicht maar omdat ik het steeds minder leuk begon te vinden ging het afvallen slechter. Uiteindelijk moest ik zoveel kilo per week, ik ga het getal hier niet zetten omdat dat niet volgens de huisregels mag maar neem van mij aan dat het echt veel was en dat de meeste van jullie het echt gestoord zouden vinden. Maar goed, uiteindelijk stond ik iets van 10 keer per dag op de weegschaal. Echt verschrikkelijk. Ik heb toen besloten een klasse hoger te gaan judoen maar omdat ik twee jaar lang afgevallen ben, ben ik nu in een korte tijd kei veel aangekomen. Mijn moeder heeft met mij hierover gepraat en toen zijn er dingen gezegd die mij heel erg gekwetst hebben.
Al met al zit ik heel erg in de knoop want vandaag wil ik bijvoorbeeld stoppen met alles en morgen wil ik nergens mee wil stoppen.
Ik zit echt heel erg met mezelf in de knoop en ik voel mezelf best ongelukkig.
"Ignite, my love. Ignite."