Maar ik heb hoogtevrees en het lijkt me überhaupt een slecht plan om de rust in mijn buurt op zo'n rare manier te verstoren, dus deel ik mijn geweldige humeur maar even zo.
Mijn cijfers zijn op het moment niet al te best. Sterker nog, ik zou een 14.1 op een schaal van 10 moeten halen voor mijn volgende wiskundetoets als ik door wil gaan naar 6vwo, wat dus eigenlijk onmogelijk is. Al maanden zat ik eraan te denken om over te stappen naar de havo, ondanks het feit dat de rest van mijn cijfers eigenlijk wel meevielen; wel aardig wat onvoldoendes, maar geen diepe. Het grootste voordeel daarvan is dat ik, met mijn C&M profiel, wiskunde kon laten vallen. Toch stond ik niet te springen, want ik ik houd ontzettend veel van de klas waar ik nu in zit en wil daar het liefste niet weg. Ik kreeg ook de optie van mijn teamleidster om dan gespreid examen te doen, zodat ik nog wel een jaartje met mijn klas mee kon doen en eindexamen zou doen in vier vakken, dan vervolgens het jaar over te doen en eindexamen te doen in de andere vier vakken, maar dat hield weer in dat ik een jaar extra op school moest blijven en daar voelde ik al helemaal niets voor, want eigenlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk weg. :x
Vandaag kwam ze echter met een geweldig idee. Blijkbaar is het mogelijk om een aantal vakken op vwo-niveau te doen als je een havo-leerling bent als je opvallend goed in dat vak bent. Dat betekent dat het dus ook mogelijk is om al je vakken op vwo-niveau te doen, maar op papier wel een havo-leerling te zijn; wat inhoudt dat ik wiskunde nog steeds kan laten vallen en dat ik uiteindelijk wegga met een havo-diploma (wel met de notitie naast elk vak dat ik eindexamen op vwo-niveau heb gedaan) en verder alle lessen gewoon op vwo mag volgen. Daarmee hoef ik dus geen 14.1 te halen en ook niet weg uit mijn klas! Ik weet niet in hoeverre dit allemaal logisch klinkt en te volgen is, want ik ben een beetje enthousiast terwijl ik dit typ, maar ik ben gewoon superblij. Mijn klas voelt bijna aan als een soort tweede familie, dus ik ben enorm opgelucht dat er zo'n ideale oplossing bleek te bestaan. c:
Is er iets dat jullie de laatste tijd heel blij heeft gemaakt en waarmee ik nu vreugdedansjes kan maken?
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.