Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan
Square schreef:
Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.
Het enige echt effectieve wapen dat je tegen zoiets hebt is je er geen flikker van te leren aantrekken. Schaffen ze die reclames af, vinden ze wel wat anders om op onzekerheid van jongeren in te werken, of dat nu linksom of rechtsom gaat.
Ze maken gebruik van onzekerheden zodat het product aanslaat wat best te begrijpen is maar hedendaags word er veel gephotoshoped en dat maakt de mens ook onzekerder omdat het vergelijken van zichzelf in het aard van de mens zit. Mensen hebben vaak een idealbeeld wat door de sociale media word aangewakkerd. Mensen zijn al snel niet meer tevreden met hun lichaam en andere uiterlijke schoonheden en daar word als reclamebedrijf op in gespeeld. Verbieden is geen mogelijkheid,want dan word er wel weer een andere mogelijkheid gevonden
Nja, Oneeens.
Het is natuurlijk wel waar, maar veel meer dan alleen make-up reclames doen dat, als je er wat verder bij nadenkt. Van tandpasta tot shampoo, fitness etc. Het zou heel moeilijk en compleet hectisch zijn om dat allemaal te verbieden, verder lijkt het me onmogelijk om hierin ergens een lijn te trekken.
Everybody wants forever, I just want to burn up bright...
Ik vind van niet eigenlijk. Ik vind die ontplofte wimpers alles behalve mooi en het boost eerder mijn ego dan dat het mijn zelfvertrouwen afbreekt. Mijn wimpers zijn namelijk mooier dan die ontplofte zooi. Ik denk trouwens dat Dove heel erg zijn best doet om onzekerheden weg te spelen omdat ze altijd met alle types (dik, dun, blank, bruin, klein, groot ...) mensen werken.
[ bericht aangepast op 8 maart 2015 - 10:44 ]
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?
Square schreef:
Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.
Square schreef:
Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.
I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art
Cresseyde schreef:
Nja, Oneeens.
Het is natuurlijk wel waar, maar veel meer dan alleen make-up reclames doen dat, als je er wat verder bij nadenkt. Van tandpasta tot shampoo, fitness etc. Het zou heel moeilijk en compleet hectisch zijn om dat allemaal te verbieden, verder lijkt het me onmogelijk om hierin ergens een lijn te trekken.
Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…
Square schreef:
Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.
Tokugawa schreef:
Het enige echt effectieve wapen dat je tegen zoiets hebt is je er geen flikker van te leren aantrekken. Schaffen ze die reclames af, vinden ze wel wat anders om op onzekerheid van jongeren in te werken, of dat nu linksom of rechtsom gaat.
"Her heart was a secret garden, and the walls were very high."