Update: momenteel gaat mijn keuze tussen inconsciemment (onbewust) en l'amour inconscient (de onbewuste liefde)
Alleen weet ik niet welke van de twee het beste is.
Ja ik ben dus op zoek naar een titel voor mijn nieuwe verhaal.
Opgelet onderstaande beschrijving zou enkele spoilers kunnen bevatten over het verhaal, je bent gewaarschuwd.
Liefde op het eerste gezicht.
Het bestaat.
Althans volgens sommigen.
Maar kan je ook onbewust verliefd worden op iemand, verliefd worden op de manier waarop iemands lippen zacht omhoog krullen wanneer die persoon lacht, op hoe iemand met zijn vingertoppen over elkaar wrijft wanneer ze zenuwachtig is, hoe haar dunne haren telkens weer anders liggen maar ook weer niet.
Het wordt dus een short story.
Het gaat over een jongen die onbewust gefascineerd is door een meisje.
Hij heeft nog nooit iets tegen haar gezegd, nooit iets samen met haar gedaan en eigenlijk kent hij haar niet.
Maar toch kent hij haar wel.
Hij kent haar door de manier waarop ze spreekt, hoe ze met haar vingers frult wanneer ze zenuwachtig is,...
In het begin van het verhaal zullen er dus wel passages over het meisje in voorkomen maar de jongen merkt deze kleine details allemaal onbewust op. Het is niet zo dat hij haar de hele dag in de gaten houdt. Zo gaat het verder en eigenlijk wordt hij verliefd op haar in zijn onderbewustzijn. Hij beseft het dus zelf niet.
Daarna gebeurt er iets met het meisje of ze gaat weg of..,
En dan zijn er weinig mensen die zeggen dat ze haar echt kende. Maar hij kende haar wel. Hij kende haar door de manier waarop haar lippen bewogen,... en dan beseft hij wat er met haar gebeurd kan zijn. Hij heeft door dat de laatste dag de kuiltjes in haar wangen niet meer hetzelfde waren,...
En uiteindelijk beseft hij dus ook zijn fascinatie en verliefdheid voor het meisje maar het is te laat.
Ik weet dat het idee nog niet erg uitgewerkt is maar dit is waar het ongeveer op neer zal komen. Dus heeft er iemand van jullie creatieve breinen misschien een fantastisch idee voor een titel voor mijn nieuwe verhaal?
[ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 9:24 ]
Ik wil vrij zijn zoals de wind