• mijn zusje heeft Mcdd. heb je vragen of tips laat ze hier achter. want het is moeilijk om Mcdd te begrijpen.


    http://www.vitamin-ha.com/wp-content/uploads/2013/12/The-Hobbit-Funny-Compilation-090.jpg

    leggy schreef:
    en hoe verander je de naam (ik kan het nergens vinden)?


    Je kan een melding maken van je topic en vermelden dat de titel gewijzigd moet worden. Dan regelt een moderator dat voor je (;


    26 - 02 - '16

    Ik dacht eerst dat er stond: "Mijn zusje heet MCDD," hahaha.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2015 - 16:27 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Vraag maar raak, ik heb MCDD :P

    MCDD Zit tussen Angststoornis en Autisme in.

    Ze hebben moeite met het omgaan met andere mensen.
    Ze hebben taalproblemen.
    Ze maken vaak onlogische zinnen.
    Ze wisselen steeds van onderwerp.
    Figuurlijke taal (hij is doodmoe, broodmager, snipverkouden) en spreekwoorden vinden ze ingewikkeld.

    Maar er zijn ook belangrijk verschillen:
    Kinderen met MCDD hebben een gebrek aan fantasie. Kinderen met MCDD hebben juist te veel fantasie. Vaak zelfs zoveel dat ze niet meer weten wat fantasie is en wat werkelijkheid. Meestal zijn hun fantasieën akelig waardoor ze heel angstig worden. Vaak hebben ze het over 'stemmetjes in hun hoofd' die steeds nare dingen zeggen.
    Kinderen met MCDD hebben hun emoties slecht onder controle. Een beetje bang wordt bij hen complete paniek. Een beetje boos wordt bij hen snel een woedeaanval.

    MCDD gaat nooit over. Het is een soort handicap, je word er mee geboren. Een goede opvoeding met duidelijke regels helpt sommige kinderen wel om beter om te gaan met hun handicap. Soms helpen medicijnen.

    Voor de beste hulp zou ik naar Karakter gaan, het helpt mij heel goed :)

    En btw, die hele leuke MCDD Grapjes in dit forum zijn niet zo heel leuk....

    [ bericht aangepast op 6 feb 2015 - 17:13 ]

    Woodie schreef:
    En btw, die hele leuke MCDD Grapjes in dit forum zijn niet zo heel leuk....


    Er worden nergens in dit forum grapjes gemaakt over MCDD, dat begrijp je dan verkeerd.

    On-topic: ik had er nog nooit van gehoord, en dat terwijl ik toch ongeveer alle 'verstandelijke' beperkingen/stoornissen (of hoe je zoiets ook noemt) ken - mijn beide ouders werken met kinderen/jongeren met autisme/downsyndroom/pdd-nos/ADHD/you name it.
    Toch interessant, zo leer je elke dag weer wat nieuws, haha.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Freer schreef:
    (...)

    Er worden nergens in dit forum grapjes gemaakt over MCDD, dat begrijp je dan verkeerd.

    On-topic: ik had er nog nooit van gehoord, en dat terwijl ik toch ongeveer alle 'verstandelijke' beperkingen/stoornissen (of hoe je zoiets ook noemt) ken - mijn beide ouders werken met kinderen/jongeren met autisme/downsyndroom/pdd-nos/ADHD/you name it.
    Toch interessant, zo leer je elke dag weer wat nieuws, haha.


    Ik heb het over die foto

    Woodie schreef:
    (...)

    Ik heb het over die foto


    Die foto slaat volgens mij op de persoon die hem plaatste zelf, niet op mensen met MCDD. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Freer schreef:
    (...)

    Die foto slaat volgens mij op de persoon die hem plaatste zelf, niet op mensen met MCDD. :')


    ok, sorry soms denk ik dat mensen het over iets heel anders hebben

    Woodie schreef:
    (...)

    ok, sorry soms denk ik dat mensen het over iets heel anders hebben


    Dat ken ik hoor en dat is heel normaal maar het zou vervelend zijn als er onenigheid zou ontstaan in een forum als dat alles behalve nodig is. Vandaar. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Woodie schreef:
    MCDD Zit tussen Angststoornis en Autisme in.

    Ze hebben moeite met het omgaan met andere mensen.
    Ze hebben taalproblemen.
    Ze maken vaak onlogische zinnen.
    Ze wisselen steeds van onderwerp.
    Figuurlijke taal (hij is doodmoe, broodmager, snipverkouden) en spreekwoorden vinden ze ingewikkeld.

    Maar er zijn ook belangrijk verschillen:
    Kinderen met MCDD hebben een gebrek aan fantasie. Kinderen met MCDD hebben juist te veel fantasie. Vaak zelfs zoveel dat ze niet meer weten wat fantasie is en wat werkelijkheid. Meestal zijn hun fantasieën akelig waardoor ze heel angstig worden. Vaak hebben ze het over 'stemmetjes in hun hoofd' die steeds nare dingen zeggen.
    Kinderen met MCDD hebben hun emoties slecht onder controle. Een beetje bang wordt bij hen complete paniek. Een beetje boos wordt bij hen snel een woedeaanval.

    MCDD gaat nooit over. Het is een soort handicap, je word er mee geboren. Een goede opvoeding met duidelijke regels helpt sommige kinderen wel om beter om te gaan met hun handicap. Soms helpen medicijnen.

    Voor de beste hulp zou ik naar Karakter gaan, het helpt mij heel goed :)

    En btw, die hele leuke MCDD Grapjes in dit forum zijn niet zo heel leuk....


    Het spijt me, maar is het stukje dat ik nu dikgedrukt heb niet een beetje erg tegenstrijdig? :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Het spijt me, maar is het stukje dat ik nu dikgedrukt heb niet een beetje erg tegenstrijdig? :p


    weetik, ik had het geknipt en geplakt van een site, ze bedoelen dat MCDD OF fantarierijk is OF Juist niet

    Woodie schreef:
    (...)

    weetik, ik had het geknipt en geplakt van een site, ze bedoelen dat MCDD OF fantarierijk is OF Juist niet


    Ah verschilt dus per persoon. Dat maakt het wat duidelijker, thanks. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Woodie je zei vraag maar raak?
    dus..
    hoe geef jij aan aan anderen dat het je te veel wordt en hoe wil je dan dat ze reageren?


    http://www.vitamin-ha.com/wp-content/uploads/2013/12/The-Hobbit-Funny-Compilation-090.jpg

    Woodie schreef:
    MCDD Zit tussen Angststoornis en Autisme in.

    Ze hebben moeite met het omgaan met andere mensen.
    Ze hebben taalproblemen.
    Ze maken vaak onlogische zinnen.
    Ze wisselen steeds van onderwerp.
    Figuurlijke taal (hij is doodmoe, broodmager, snipverkouden) en spreekwoorden vinden ze ingewikkeld.

    Maar er zijn ook belangrijk verschillen:
    Kinderen met MCDD hebben een gebrek aan fantasie. Kinderen met MCDD hebben juist te veel fantasie. Vaak zelfs zoveel dat ze niet meer weten wat fantasie is en wat werkelijkheid. Meestal zijn hun fantasieën akelig waardoor ze heel angstig worden. Vaak hebben ze het over 'stemmetjes in hun hoofd' die steeds nare dingen zeggen.
    Kinderen met MCDD hebben hun emoties slecht onder controle. Een beetje bang wordt bij hen complete paniek. Een beetje boos wordt bij hen snel een woedeaanval.

    MCDD gaat nooit over. Het is een soort handicap, je word er mee geboren. Een goede opvoeding met duidelijke regels helpt sommige kinderen wel om beter om te gaan met hun handicap. Soms helpen medicijnen.

    Voor de beste hulp zou ik naar Karakter gaan, het helpt mij heel goed :)

    En btw, die hele leuke MCDD Grapjes in dit forum zijn niet zo heel leuk....


    Dit, inderdaad. Zelf doe ik een opleiding (MWD) en werk ik op mijn stage met mensen met vormen van Autisme. McDD hoort hier ook bij. Ik weet er wel het één en ander van af maar weet ook nog zeker niet alles.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.