Het was ochtend. Ik was van plan om even de konijn en de cavia wat te eten te geven. Zit het konijn ineens druk door het hok te lopen. Toen ik zag wat het beest me wou vertellen, schrok ik me wezenloos. Mijn cavia lag erbij alsof ie dood ging! Ineens. Ze ademde nog wel en haar oogjes knipperden nog. Ik heb haar opgetild en weer op haar pootjes gezet... maar ze viel weer om. Ik heb het voederbakje voor haar neus geschoven en ben bang naar school gelopen...
'S middags kwam ik weer thuis en nam gelijk een kijkje bij mijn cavia. Ze was dood... Het konijn sprong en rende bang en verdrietig door het hok. Ik vraag me nu af hoe het komt dat ze stierf. Haar naam is trouwens Woezel! Maar ze was koud en het bakje stond r nog. Niks uit gegeten. Ik vraag me af wat er gebeurd is. 'S nachts was ze er gaan liggen. Ze was 4 jaar. Ouderdom of ziekte? Of hartstilstand? Nu is ze begraven. Het konijn is zelf al oud. 7 jaar, maar nu?
RIP WOEZEL!
ZAL JE MISSEN!!
XXXXX
UPDATE: ZE IS OPGESTAAN UIT HAAR DOOD (nee, grapje, was het maar zo ;P) HET KONIJN ZIET ER ZIELIG BIJ.. IK GA XTRA VAAK NAAR M TOE.
[ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 20:37 ]