• Hello ladies and gentemen!

    Zoals sommige van jullie weten, vind ik vintage (retro) jurken uit de jaren 50 helemaal geweldig. En dan met name de swing dresses; die met een hele wijde rok. Klik hier voor een voorbeeld Deze jurken zijn bovendien tot net over de knie, dat is wel wat anders dan de jurkjes die je tegenwoordig in de winkels vind.
    Ik heb er van de zomer één gekocht op topvintage.nl en afgelopen week heb ik er nog één gekocht. Ik heb tussendoor m'n eigen jurk gemaakt, er ligt nog stof te wachten om tot een jurk te worden omgetoverd en ik ben bezig om een jurk van me langer te maken, omdat ik dat mooier vind.

    Ik doe vrijwilligerswerk bij een kledingbank, daar komt tweedehandskleding binnen, omdat mensen dat daar afgeven, en dat zoeken wij dan uit; is het geschikt voor in de winkel of niet? Alles wat daar hangt is super goedkoop, dan denk je echt aan een paar euro's voor een kledingstuk. Er komt dus echt van alles langs. En tot nu toe, áls ik al iets leuk vond, was het natuurlijk veel te klein voor mij. Tot vandaag!

    Vandaag zat deze jurk tussen de spullen, ik ging 'm passen en Aaah ik vind 'm zo leuk! (Je moet er even een vestje, panty, schoenen, eventuele taille riem en sieraden bijdenken). Het zou normaal gesproken 4 euro kosten (echt geen geld), maar deze week gaat daar nog eens 50 % vanaf. Een jurk voor 2 euro =D



    Ik weet dat dit zo'n jurk is die niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Of je vind m mooi, of niet. Ik ben er in ieder geval blij mee.
    Ik ben ook van plan om vaker mijn vintage(achtige) jurken te dragen, want ik voel me daar echt mooi in =)

    Dat wilde ik even met jullie delen ^^
    Hebben jullie ook kledingstukken of een kledingsmaak die niet gelijk past bij wat algemeen geaccepteerd word in deze tijd?

    Liefs, Emma

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 jan 2015 - 19:35 ]

    Jup mijn vintage jurken. Kijken soms wel mensen uit mijn klas me eens met een scheel oog aan. Maar laat ze maar klijken, mijn kont zie je tenminste niet als ik gewoon rondloop.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 19:57 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Woow ik zou het zelf niet aandoen maar ik vind hem wel mooi. Nu ben ik wel benieuwd hoe hij jou sraat als er een gezicht bij is..

    Maar in elk geval dat is echt geen geld.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind hem echt super mooi! Ik hou van goedkope dingen, haha. Dat is echt geen geld voor zoiets moois! Hij staat je ook echt superleuk.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind hem echt super mooi! Ik hou van goedkope dingen, haha. Dat is echt geen geld voor zoiets moois! Hij staat je ook echt superleuk.


    26 - 02 - '16

    Niet mijn smaak, hoewel een mooie vintage jurk kan ik zeker waarderen. Maar fijn dat jij hem zo goedkoop hebt kunnen kopen en er blij mee bent.

    Op mijn vorige stage, hoorde ik over een site met allemaal vintage kleding. De naam van de site is succubus, misschien als inspiratie of voor als je een vintage jurk wilt kopen. Ze hebben mooie kleding.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    Niet mijn smaak, hoewel een mooie vintage jurk kan ik zeker waarderen. Maar fijn dat jij hem zo goedkoop hebt kunnen kopen en er blij mee bent.

    Op mijn vorige stage, hoorde ik over een site met allemaal vintage kleding. De naam van de site is succubus, misschien als inspiratie of voor als je een vintage jurk wilt kopen. Ze hebben mooie kleding.
    Ik heb die onlangs ontdekt en ze hebben daar precies nog goedkope jurken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik heb die onlangs ontdekt en ze hebben daar precies nog goedkope jurken.


    Ik weet niet precies wat goedkoop is qua vintage jurken dus dat durfde ik niet te zeggen.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Ik weet niet precies wat goedkoop is qua vintage jurken dus dat durfde ik niet te zeggen.
    Naja het is vintage namaak, dus een jurk van 60 EUR is eigenlijk niet zo veel. Das de prijs van een gewone jurk eigenlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Naja het is vintage namaak, dus een jurk van 60 EUR is eigenlijk niet zo veel. Das de prijs van een gewone jurk eigenlijk.


    Daar heb je gelijk in. Voor mij zijn dat vintage jurken, omdat echte vintage jurken toch wel zeldzamer zijn.


    Physics is awesome

    Assassin schreef:
    Ik vind hem echt super mooi! Ik hou van goedkope dingen, haha. Dat is echt geen geld voor zoiets moois! Hij staat je ook echt superleuk.

    Beckmann schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in. Voor mij zijn dat vintage jurken, omdat echte vintage jurken toch wel zeldzamer zijn.
    Het nadeel met echte vintage is dat ze heel vaak beschadigd zijn of fake en dat is dan ook best wel lastig om er nog iets leuks van te maken als je niet kan naaien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind hem echt mooi :'D. Zou hem zelf nooit aantrekken, maar toch vind ik hem echt gaaf.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Avarosa schreef:
    Jup mijn vintage jurken. Kijken soms wel mensen uit mijn klas me eens met een scheel oog aan. Maar laat ze maar klijken, mijn kont zie je tenminste niet als ik gewoon rondloop.

    Precies, zo is het ;) Dit staat veel eleganter.

    IrishNialler schreef:
    Woow ik zou het zelf niet aandoen maar ik vind hem wel mooi. Nu ben ik wel benieuwd hoe hij jou sraat als er een gezicht bij is..

    Maar in elk geval dat is echt geen geld.

    Leuk dat je 'm wel mooi vind ^^

    Assassin schreef:
    Ik vind hem echt super mooi! Ik hou van goedkope dingen, haha. Dat is echt geen geld voor zoiets moois! Hij staat je ook echt superleuk.

    Ahh Nikki, dankjewel =3 Ik word helemaal blij van je reactie, haha.

    Beckmann schreef:
    Niet mijn smaak, hoewel een mooie vintage jurk kan ik zeker waarderen. Maar fijn dat jij hem zo goedkoop hebt kunnen kopen en er blij mee bent.

    Op mijn vorige stage, hoorde ik over een site met allemaal vintage kleding. De naam van de site is succubus, misschien als inspiratie of voor als je een vintage jurk wilt kopen. Ze hebben mooie kleding.

    Verschil moet er wezen ;) Ja, over succubus heb ik toevallig ook laatst gehoord van Nana (Avarosa), ook hele leuke jurken! Ze hebben daar nu sale, maar elke keer als ik daarvan een jurk mooi vind, issie er alleen nog maar in maat S. En daar pas ik gewoon echt niet in :(

    Frances schreef:
    Ik vind hem echt mooi :'D. Zou hem zelf nooit aantrekken, maar toch vind ik hem echt gaaf.

    Ah, toch wel leuk om te lezen dat mensen de jurk toch gaaf vinden, ondanks dat ze m zelf niet aan zouden doen. Zit er dus toch iets tussen 'heel leuk vinden en daarom dragen' en 'lelijk vinden', als je snapt wat ik bedoel. Ik denk soms wel is dat mensen die de jurk niet zelf zouden dragen, gelijk raar op kijken dat ik dat wel doe.

    I really like it! ;o Enkel de kleur zit me een beetje tegen maar dat is omdat geel en nog wat andere kleuren echt verschrikkelijk vind :'D Though, het is echt een mooi ontwerp. Maar dat is m'n smaak maar c; En zo goedkoep? Holy shit ik ga wat meer winkelen in tweedehands winkels :'D

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 18:08 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    De jurk is zelf heel leuk, maar ik hou nou niet zo veel van geel. Maar ik ben blij dat jij blij ermee bent :Y)


    wat was dit ookalweer