Ik ben even nieuwsgierig geworden en stuitte op het eerste artikel dat zei dat seksuele geaardheid bij mannen wél in de genen zit. Op het X-chromosoom, om precies te zijn. Ze kunnen dus wel dezelfde genotype hebben (genen), maar de fenotype (milieu of omgeving) is dan verschillend (zelfs tweelingen maken niet alles samen mee, dus elke ervaring beïnvloedt hen persoonlijk). Dus of de genen tot uiting komen dat ligt eraan. Bij de één wel, bij de ander niet.
Ik kan niet zeggen dat het artikel of het onderzoek betrouwbaar is, ik vond het alleen interessant. Ik weet zelf niet of ik het wel of niet moet geloven.
*is weer verder gaan zoeken *
Wauw... Ik kom een artikel tegen waarin wetenschappers zeggen dat mannen door teveel vrouwelijk testosteron in de baarmoeder en meisjes door teveel mannelijk testosteron homoseksueel worden. Als ik er zo over nadenk alleen al is dat bullshit, lijkt me. Dan lijkt me die theorie over genen en opvoeding toch net iets logischer.
Misschien dat ik over een paar jaar meer hierover kan zeggen. Ik ga namelijk een studie doen over het menselijk brein en de verbanden tussen biologische deel en psychologische deel.
Deep inside, I've never felt alive