• Hoi!

    Ik wil heel graag gezonder ontbijten. Smoothies gaat helaas niet lukken, dus wil ik het anders proberen.
    Onlangs zat ik aan van die muesli dingen te denken, omdat je daar ook nog lijnzaad, stukjes fruit en andere dingen in kunt doen. Hebben jullie ook tips om gezond te ontbijten of hebben jullie eventueel ook linkjes naar zulk soort blogs? Ik heb al wat rondgesnuffeld op het internet, maar kom voornamelijk op dezelfde dingen uit. c;

    Wat eten jullie als (gezond) ontbijt?

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 9:00 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Soms maak ik wel eens een salade klaar of neem ik wat fruit bij mijn ontbijt, maar over het algemeen heb ik best moeite met ontbijten. Avondeten vind ik veel aangenamer. Dus aan mij heb je niets. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik eet gewoon een boterham en een cracker. Zou je niet een dietiste of zo iemand even voor tips kunnen vragen?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Havermoutpap. Ik eet het zelf met amandelmelk, wat gezonderis dan normale melk


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    IrishNialler schreef:
    Ik eet gewoon een boterham en een cracker. Zou je niet een dietiste of zo iemand even voor tips kunnen vragen?


    Nah. Het is niet dat ik te dik ben. Ik ben gewoon gezond, maar ik wil gewoon gezonder ontbijten (dus nirt met hagelslag) en van zortigheden afblijven om te kijken of dat ook een effect op mijn huid heeft. (Ik heb namelijk een gemengde huid en niets lijkt tot nu toe te werken)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Havermout met amandelmelk, inderdaad. Zelf ben ik niet dol op havermout, dus eet ik gewoon Brinta. Maar ik ken wel een blog die wat leuke ideeën heeft!
    Runninglau, ze heeft altijd hele leuke ideeën en allerlei recepten!


    Your make-up is terrible

    Flee schreef:
    (...)

    Nah. Het is niet dat ik te dik ben. Ik ben gewoon gezond, maar ik wil gewoon gezonder ontbijten (dus nirt met hagelslag) en van zortigheden afblijven om te kijken of dat ook een effect op mijn huid heeft. (Ik heb namelijk een gemengde huid en niets lijkt tot nu toe te werken)
    dat snap ik maar een dietiste is niet alleen voor afvallen. Maar ook om op gezond gewichr te blijve .mn moeder viel heel veela f door haar darmen en heeft nu een dieet om niet af te vallen en in de poging aan te komwn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Havermout, ja. :3 ik doe er zelf ook chia zaadjes doorheen. Je kan het overigens ook maken met water, maar ik vind dat persoonlijk echt niet lekker, haha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Je kunt desnoods ook je eigen cruesli maken (dan kun je er in gooien wat je zelf wil) en het dan eten met (griekse) yoghurt. Omnomnom. Moet je het dus wel zelf maken, want die pakken uit de supermarkt zijn alles behalve gezond. Wel lekker, maar niet gezond x]

    Oh en rijstepap! Rijstepap is ook lekker. Ik eet het zelf altijd warm met bruine suiker, wat het wel wat minder gezond maakt.. Maar nog steeds lekker x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mag ik vragen wat julie allemaal door de muesli heendoen om er smaak aan toe te voegen? Ik heb het vanochtend met Een mandarijn geprobeerd, maar dat hielp niet echt. Yogurt heb ik er al doorheen, maar ik vind yoghurt zonder limonade eigenlijk niets aan -ben ik achtergekomen-. Ook heb muesli (via body en fit) gekocht mrt gedroogde stukjes fruit, maar daar zitten niet bijzonder veel stukjes in. ;D
    Oh en ik heb er Goij bessen en lijnzaad in. (Zo'n Superfood mix) (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Mag ik vragen wat julie allemaal door de muesli heendoen om er smaak aan toe te voegen? Ik heb het vanochtend met Een mandarijn geprobeerd, maar dat hielp niet echt. Yogurt heb ik er al doorheen, maar ik vind yoghurt zonder limonade eigenlijk niets aan -ben ik achtergekomen-. Ook heb muesli (via body en fit) gekocht mrt gedroogde stukjes fruit, maar daar zitten niet bijzonder veel stukjes in. ;D
    Oh en ik heb er Goij bessen en lijnzaad in. (Zo'n Superfood mix) (:


    Cacao nibs, pindakaas en elk ander soort fruit. 8D Mandarijnen geven ook niet echt veel smaak.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Cacao nibs, pindakaas en elk ander soort fruit. 8D Mandarijnen geven ook niet echt veel smaak.

    Heb ik nou net van alle soorten fruit die wij hebben het verkeerde gekozen? Haha. Ik ga morgen dan maar eens eerst simpel banaan en/of appel gebruiken. Bedoel je echt gewoon pindakaas uit een pot erdoorheen roeren?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)
    Heb ik nou net van alle soorten fruit die wij hebben het verkeerde gekozen? Haha. Ik ga morgen dan maar eens eerst simpel banaan en/of appel gebruiken. Bedoel je echt gewoon pindakaas uit een pot erdoorheen roeren?


    Banaan is inderdaad een hele goede smaakmaker ;3


    26 - 02 - '16

    Scribe schreef:
    (...)
    Heb ik nou net van alle soorten fruit die wij hebben het verkeerde gekozen? Haha. Ik ga morgen dan maar eens eerst simpel banaan en/of appel gebruiken. Bedoel je echt gewoon pindakaas uit een pot erdoorheen roeren?


    Ja, inderdaad, haha. Al weet ik niet of het met muesli zo'n goed idee is... Veel mensen doen het door hun havermout en het is een goed bezig van je dag als je een drukke dag hebt.


    Your make-up is terrible

    Typisch weer iets voor mij. Ach, ik kan het met pindakaas altijd proberen als ik eens zin heb. Ben nu op dit moment toch aan het experimenteren. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!